Niisugune patroneeriv suhtumine (tali)jalgratturitesse on kahetsusväärne.
Autojuhtidel ei soovita keegi talvel «jalga puhata», neil on talvelgi tarvis käia tööl, koolis. Rattur ent nähtavasti ei ole piisavalt tõsiselt võetav tööinimene ja majanduskasvu edendaja – tema võib jalga puhata küll.
Jalgratas pole kindlasti ka jäisel ja lumisel talvel vähem mõistlik liiklusvahend kui auto. Kes on käinud näiteks Põhjamaades või Kanadas, võivad selles veenduda. Õnneks on ka meie tänavatel – vähemalt Tartu omadel – igal talvel järjest rohkem rattureid.
Muidugi on elementaarne panna ka rattale juba esimese kiilasjää saabudes naastrehvid alla. Ilma nendeta rattaga sõita on selge sõgedus, nagu ka talvel suvekummidega auto rooli istuda.
Olen kuus talve iga päev rattaga Tartus sõitnud ja olen veendunud, et naastrehvidega rattaga sõita on turvalisem kui talvel jala käia (eeldusel, et ei kasutata saapa all mingeid naasttaldu). Ja paksu lume puhul on abiks muidugi ka võimalikult lai rehv, millel hea pidamisega muster.
Väga suureks abiks on ka korralikud laiad platvormpedaalid, millel vahetatavad libisemisvastased needid.
Jalgratas pole kindlasti ka jäisel ja lumisel talvel vähem mõistlik liiklusvahend kui auto.
Olen minagi nende kuue aasta jooksul kaks korda kergelt kukkunud. Naelkummidega sõites tekib märkamatult petlik turvatunne, nagu sõidaksid mööda asfalti. Ei maksa kurvi võttes siiski unustada, et värske lumekihi all võib olla haljas kõva jää. Teehooldajatele ei maksa kunagi lootma jääda.