K, 25.05.2022

Alateadvuse arheoloogia tehnoloogilises kunstis

Arvustus: mis suhe on meil esemetega?
Hanno Soans
, kunstikriitik ja kuraator
Alateadvuse arheoloogia tehnoloogilises kunstis
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Emeli Theander «Fantoomliha».
Emeli Theander «Fantoomliha». Foto: Paul Kuimet

Lõnkusin ühel talvisel laupäevahommikul läbi Tallinna vanalinna Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis (ETDM) toimuvale seminarile, mis käsitles tehnoloogilise kunsti ja esemete maailma suhteid, kui möödusin Draakoni galeriist ja mulle vaatas klaasi tagant vastu Peemot, Karl-Kristjan Nageli isikunäituse võtmevisuaal.

Sel hetkel minus klikkis midagi, tekkis justkui lühiühendus. Ühte teistsugust kassi, kergelt justkui pleegitatut, rituaalselt sulgedega ehitut, jääkülma, olin eelmisel õhtul näinud näituse «Laetud objektid» avamisel ETDMis... Vaatas too seal oma vaatajaile ainiti otsa, klaasist pilk kollakasrohetav, kõhkluste värvi, nõiduse värvi – nagu kassile sobib. Värskelt taksidermisti terava pilgu all «elustunud» – ilus töö, aga veidi ka creepy, võigas, judinaid tekitav. Täpselt selline, mille puhul tekib kadedus, et oleks tahtnud ise midagi sellist teha. Autoriks mulle senitundmatu soome-rootsi kunstnik...

Märksõnad
Salvesta lood hiljem lugemiseks!
Minu lood
Eesti uudised
Majandus
Maailm
Arvamus
Kultuur
Sport
Reis
Tagasi üles