K, 25.05.2022

«Piir» nõuab avatud meeli

Eriskummaline armastuslugu
Andrei Liimets
, filmikriitik
«Piir» nõuab avatud meeli
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Eero Milonoff ja Eva Melander filmis «Piir».  FOTO: Kaader Filmist
Eero Milonoff ja Eva Melander filmis «Piir». FOTO: Kaader Filmist Foto: Kaader filmist

Kuuldes, et 2018. aastal on Rootsis valminud film nimega «Piir», mis räägib tollipunktis töötavast piiriametnikust, on kerge tekkima seos päevapoliitikaga. Oodata võiks korraliku sotsiaalse närviga põnevusdraamat pagulaskriisist, integratsioonist, omadest ja võõrastest, meist ja neist. Teistsugususest Iraani juurtega Rootsi lavastaja Ali Abbasi teine täispikk mängufilm ka räägib, ent piirid, millega teos tegeleb, kulgevad ootuspärastest hoopis erinevaid tasandeid pidi.

«Piiri» keskmes on kõiksugustest nüüdisaegsetest ilu­ideaalidest miilide kaugusel Tina (Eva Melander). Endasse hoidev naine on veidras armastuseta suhtes ning hoidub iseenda suhtes võõristust ennetades pea igasugusest inimlikust kontaktist. Lisaks välimusele muudab teda aga eriliseks imetabane lõhnataju. Tina ei tunneta üksnes möödujate kantavaid keelatud aineid, vaid ka nende emotsioone ja peidetud kavatsusi.

Märksõnad
Salvesta lood hiljem lugemiseks!
Minu lood
Eesti uudised
Majandus
Maailm
Arvamus
Kultuur
Sport
Reis
Tagasi üles