Sisukord
Arter
Postimees
09.03.2019
Eesti Koalitsioonivariandid kahanesid kahele (63) GRU jälgedel Salisbury 123-meetrist kirikutorni vaatamas «Ma ei suuda enam siin kontoris olla. Mul on vaja mingit inimese lugu!» Helme libastumine tõi venekeelse aasta arvamusloo tiitli (1) Maakonnalehtede lood kuuluvad Eesti tippu Majandus Hiinlaste tunneliraha teeb Eesti ettevaatlikuks (28) Korteriturul domineerivad kaks võimsat liidrit Välismaa Sipilä taganemist peetakse sammuks valimisvõitluses Manaforti ootab vangla Arvamus Kallas tuli, võitis ja põrus (31) Närtsinud jaanalinnu lõpp (1) Teise ešeloni valu ja võlu (2) Rõõmuta ajastu algus (1) Psühholoog Aave Hannus: miks nad ikkagi dopingut kasutavad ehk kuhu kaovad au ja häbi (8) Kultuur Ela kiirelt, sure keskealiselt Riffarrica raju rififolk Säästu-Puškini parimad palad Kodu Kevadist suurpuhastust annab kõvasti kergendada (1) AK Psühholoog Aave Hannus: miks nad ikkagi dopingut kasutavad ehk kuhu kaovad au ja häbi (8) EKI KEELEKOOL: naabersõnad ehk kuidas sõnal sabast kinni saada (1) Neuroloogiline mitmekesisus ja selle tulevik Arter Armastatud näitlejad näitasid sportlastele koha kätte Jüri Kolk: Lugemise väljakutse - kes soovitaks head raamatut? Tavatu muusika huvi viis hiidlase Hollywoodi tööle Lihtsate lumemeeste aeg on möödas! Filmiarvustus: «Greta». Psühholoogiline painaja, kus Isabelle Huppertist saab hurmav koletis Uus nähtus restoranis: eelroogadest kõht täis Vapiloom. Esimene nelikveoline Audi ehk Ur-Quattro Kolm mobiilitrendi, mis meile kevadisel kongressil ette anti Multitalent Beatrice lajatab: minid on tüdrukutele, mitte naistele! Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Vapiloom. Esimene nelikveoline Audi ehk Ur-Quattro

4 min lugemist
Mõneti üllatuslikult oli 1980.aastal esitletud Audi Quattro disaineriks inglane Martin Smith. Laiemast rööpmest tingitud rattakoopalaiendid andsid autole agressiivse ilme, millele sekundeerisid ühes tükis esispoiler ning auto pära maha vajutav antitiib. FOTO: Eero Vabamaegi/Postimees

1980. aasta Genfi autonäitusel tõmbas kogu tähelepanu endale hõbedane kupee, mis sai alguse ühe habemiku mõttest, et anda hiljem Audile kaua otsitud identiteet ja keerata autoralli MM-võistluste ajaloos uus lehekülg. See oli esimene nelikveoline Audi, mida fännide seas tuntakse ka Ur-Quattrona.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Ka rauast meeste ajastul tegelesid autotootjad uute mudelite talviste katsetustega ja ühe seesuguse sessiooni käigus sattus Soome jäistel teedel nelikveolise militaarmaasturi rooli Jörg Bensinger, kes vastutas toona Audi prototüüpide vedrustuste väntsutamise eest. Meest rabas Volkswagen Iltise haardevõime, mis võimaldas kompenseerida auto olematut jõuvaru, et võimsamatele katsealustele koht kätte näidata. Mis juhtuks veel siis, kui püsiva nelikveoga õnnestuks varustada mõni atraktiivse välimusega sõiduauto, mis Iltisest võimsam ja madalam? Ingolstadti tagasi pöördudes tõttas habemik jalamaid dr Ferdinand Piëchi (toonane Audi arendusdirektor tehnika alal) jutule, kes nõustus pärast ettekannet prototüübi ehitama. Projekti vedamisse kaasati ka Walter Treser ja uue mudeli ehitus tõmmati 1977. aastal hooga käima.

Kasvuraskused

Auto põhi ja vedrustuse komponendid võeti Audi 80-lt ja viie silindriga 2,1-liitrine turbomootor Audi 200 arsenalist.

08.03.2019 11.03.2019
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto