Sisukord
Elu24
Postimees
20.04.2019
Eesti Visiidi kajastus: keeruline logistiline operatsioon (20) Kommentaarid presidentide kohtumisele Kliendid: kas Omnivas on kratid, kes pakke söövad? (22) Majandus Nordica lahkuv juht: AirBaltic rebis meist Tallinnas ette (5) Vennad Tõnisted lähevad võitu püüdma Välismaa Vene-ekspert: Venemaa üritab võita lahingut Brüsselis Arvamus Juhtkiri: aeg kuulata iseennast ja üksteist Berit Nuka: Soome sotside viimane võit (6) Bioeetikust ehitajaks Jüri Ratase kannatused (12) Kohtumise insener (9) Pahapoisist taas kaanepoisiks Neuroosiaia kuningas ehk Robert Smith 60 Juurikas. Munapühad ühendavad inimesi (4) Kultuur Nädala plaat. Ristikheina-neopunk Neuroosiaia kuningas ehk Robert Smith 60 Juurikas. Munapühad ühendavad inimesi (4) AK Mart Kivastik: ema keel (1) Keelekool: mõiste mõistmise mõistatus Peeter Langovitsi tagasivaade: kümnes Jazzkaar tõi helisid laiast maailmast Nädala plaat. Ristikheina-neopunk Neuroosiaia kuningas ehk Robert Smith 60 Juurikas. Munapühad ühendavad inimesi (4) Arter Viive Rosenberg: Eesti ei ole praegu see riik, kus läheb korda ühe inimese elutöö (3) K-popi staarid seksiskandaalis Neeme Raud: Ahistaja Anna (17) Reportaaž öisest lennujaamast: kõike näinud turvamees on minetanud solvumisvõime (3) Eestlanna Ameerikas, kes suudab avada tähtsaid uksi (1) Moodne kasemahla tegu: mets täis siniseid voolikuid (5) Filmiarvustus «La Llorona needus»: soov üle õla vaadata on garanteeritud Lihavõttelauale: muna semmib tuunikalaga, kohupiim sefiiriga Jäneste püha: nunnud nudisabad on nõudlikud lemmikud Sõiduproov. Volkswagen T-Cross: veetlev tarbeese Kevad käes, näpud mulda. Vajadusel väikese tehnoabiga Armastuse üledoos: miks ma peaks selga toppima musijälgi täis pükstüki?! Meelelahutus Koomiks Sudoku

K-popi staarid seksiskandaalis

5 min lugemist
Poistebänd BTS on K-popi kõige värskem hitt-toode. 2013. aastal debüüdi teinud poisid andsid möödunud aastal välja kaks maailma enimmüüdud albumit. Neil on turunduslepingud Coca-Cola, Hyundai ja Pumaga, neist on tulemas ka Barbie versioon. FOTO: Kim Hee-chul/Epa

Korea popmuusika, lühendatult K-popi taga seisab nii võimas meelelahutustööstus, et sellesarnast – ka halastamatuse poolest – ei leidu kusagil mujal maailmas.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

«Korea laine» (tuntud ka kui Hallyu) on saanud varem läänemaailmas võrdlemisi vähe tuntud nišitootest viimase viie aastaga üleilmseks muusikafenomeniks, mille koguväärtust hinnatakse ligemale viiele miljardile dollarile. Alguse sai see tegelikult juba 1990ndatel, mil Lõuna-Korea draamasarjad ehk K-drama’d hakkasid levima üle kogu Aasia, kuid ei puudutanud siis veel vaatajaid läänes. Interneti ja sotsiaalmeedia levik ning videoplatvormide (eriti Youtube’i) võidukäik andsid aga 21. sajandi alguses nii Korea draamasarjadele kui ka popmuusikale tuule tiibadesse ning K-popp levis üle maailma.

Tänapäeval moodustab kultuurieksport olulise osa Korea majandusest, olles ühtlasi muutnud riigi tõeliseks turismimagnetiks. Mitmed suured sektorid, sealhulgas sealne tohutu kosmeetikatööstus, mis toetub Aasia ilukultusele (naine peab olema alati ilus!), on aheldanud K-popi oma turundusmasina ette ja muutnud selle multimiljardiäriks. Ja mida rohkem kasutatakse K-poppi eri trenditoodete reklaamimisel, seda rohkem mõjutab see ka noori inimesi ja nende mõttemaailma.

Mis ikkagi muudab K-popi nii eriliseks, et noored üle kogu maailma selle külge haakuvad? K-popp eristub ülejäänud popmuusikast selgelt omanäoliste ja sõltuvust tekitavate rütmide poolest, mille stuudiod on hoolega disaininud nii, et need hakkaks pähe ja jääks kummitama. Oskus valmistada «külge hakkavaid» meloodiaid on muudetud Korea muusikatööstuses eraldi teaduseks. Lisaks iseloomustab K-popi laule sageli väga tugev harmoonia ning variatsioon. Kui keskmises USA poplaulus on näiteks keskeltläbi neli-viis meloodiat, siis K-popi lauludes enamasti kaheksa kuni kümme.

19.04.2019 22.04.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto