Sisukord
Muusika
Postimees
04.05.2019
Eesti Uuring ei näita erakondade varjatud rahastamist Purunenud kabast polnud paberites jälge (11) Kohus: kaba murdumine relvatestil oli lubatav (5) Erihooldekodude laialikolimine põrkub vastuseisudele (11) Vaene sõidab auto, rikas rongiga (19) Majandus Investor Mari: rahasadu ja kevadpuhastus Veeohutuskampaania keskendub eakatele Välismaa HIVi ja C-hepatiiti nakatatud britid otsivad õiglust AJA PEEGEL: Homo europaeus – müüt või tegelikkus? (2) Ogoni hõim unistab joogiveest, mis ei lõhnaks nafta järele (3) Arvamus Juhtkiri: hooldekodust teiste sekka (5) Anna Põld: «emotsionaalselt ülesköetud naine» (79) Kuidas müüa Eestit? Halva mängu juurde ei pea head nägu tegema (184) Visa võitleja (2) Miljarditehas 2.0 (8) Väike vihale aetud maag Nädala plaat. Maria Faust tõmbab hinge Pealpool pilvi paistab alati päike Kultuur Kuidas müüa Eestit? Kirg, muusika ja pühendumine: 70 aastat esimesest džässifestivalist Eestis (1) Nädala plaat. Maria Faust tõmbab hinge Pealpool pilvi paistab alati päike Tallinn Vaene sõidab auto, rikas rongiga (19) Kodu Eesti naine tõestab, et ideaalne kodu võib olla väga pisike (3) AK Kuidas müüa Eestit? Tšornobõl: et inimesed jumala eest teada ei saaks Peeter Langovitsi tagasivaade: poliitilised talgud Tallinn 800: nunnade kapsaaeda kaotatud pühadus? Vikerkaar loeb. Me vajame uusi Madis Kõivu lugemisi (1) Ühiskonna- ja moraalikriitikat 200 aasta tagant Romantismi kompendium Nädala plaat. Maria Faust tõmbab hinge Pealpool pilvi paistab alati päike Juurikas. Jüri Ratas ja kommete kool (3) Arter Arteri suur lugu. Victor Crone: Armastuskirjade assistenti mul veel ei ole (5) Vaadake, millised loomad lähevad vapralt sõtta Justin Petrone: aus kirjanik võidab alati (1) Ameerika luksuskaup on kõrgharidus (2) Minu pirakas Nepali pulm (2) VIDEO: Kuidas teha ise šokolaadikomme? Filmiarvustus «Vaat kus paar». Teraapiafilm meestele, kes tunnevad, et neist ei piisa… Köögirõõmu rohurohelisest: küpseta mahlakat naadi-porgandipirukat Pullerits proovib järele: kui raske on rada, mida peab elus korra sõitma iga tõeline rattur? (1) Sõiduproov. Toyota Camry: 15 aastat hiljem ja Avensise asemel Elektritõuks on megasuur fun! (5) Eesti mehed on rääkinud! Kõrge konts ja punane suu polegi enam seksikad! (4) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Nädala plaat. Maria Faust tõmbab hinge

2 min lugemist
Eesti avangardjazzi messia Maria Fausti uusim plaat kannab nime “Farm Fresh” ja lisaks temale teevad sel kaasa veel New Yorgi noise-jazz- skeene mehed, bassist Tim Dahl ja trummar Weasel Walter, Hetk Jazzkaare kontserdilt. FOTO: Raul Ollo

Viimasel ajal on mu muusikamaitsesse või -kuulamisharjumusse tekkinud väike nihe või katkestus, nagu ütleksid teoreetikud. Olen täheldanud, et suurem osa mu kuulatavast muusikast saabub Spotifyst kellegi isiku (Eule Chris) kontolt, kes võtab vaevaks koguda kokku kõik plaadid, mida parasjagu ilmunud muusikaajakirjas Wire on arvustatud.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Pakun, et julge kolmandik sellest või isegi rohkem on selline improvisatsiooniline segapuder: müra, jazz, avangard, dark, impro, igasugused free-eestäiendiga asjad. Ega need asjad mõisteliselt väga hästi määratletud polegi. Ja siis kuulad. Muusika käib, vahel see äratab tähelepanu ja võtab endaga kaasa, vahel mitte. Nii vilunud improžanri asjatundja ma veel ei ole, et suudaksin selle juures mängijate autorikäekirju ära tunda, ja kas see oleks üldse võimalik või vajalik? Kollektiivsusel ja anonüümsusel on selle kõige juures oma genealoogiliselt tähtis roll kanda.

Eesti avangard-jazz’i messia Maria Fausti uusim plaat kannab pealkirja „Farm Fresh“ ja lisaks temale teevad sel kaasa veel New Yorgi noise-jazz-skeene mehed, bassist Tim Dahl ja trummar Weasel Walter, kes mõlemad on mänginud muu hulgas bändis koos New Yorgi no wave’i esiema Lydia Lunchiga. Paljude teiste väärikate avant-nimedega koostöid on neil veel CVs üksjagu. Nii et pole väikesed mehed. Plaadi lähenemispunktiks ongi selline vaba vorm, mida sissejuhatuses proovisin kirjeldada. Maria Faust on küll öelnud, et alguses plaanisid nad natuke karmimat plaati, aga tuli pisut lüürilisem. Fausti viimaste projektide ja plaatide kohta pole patt öelda ka „suurejooneline“, ehkki sellised taotlused ja nimetused kätkevad endas igasuguseid ohtusid. „Sacrum Facere“ (2014) ja eelmisel aastal ilmunud „Machina“ olid kontseptalbumid, mis kaevusid kuhugi minevikku, kuhugi selle geopsüühilistesse tsoonidesse ja tegid omamoodi enemihkelsonlikku mälutööd, ka töötas samasuguses muusika ja mälu ristumispunktis koos Taani laulja Kira Skoviga tehtud ning kirikus salvestatud „In The Beginning“ (2017), mida võib kiiremas korras ka leinasammul liikuvaks post-rock’iks nimetada.

03.05.2019 06.05.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto