Sisukord
Tervis
Postimees
22.02.2020
Eesti Viljandi valmistub võõrustama presidendi pidu (6) Süda läheb soojaks ja hingele pai – pannakse tähele Mida teha vabariigi aastapäeval? (2) Majandus Põhjamaade pankade veri hakkas viimaks hüübima Välismaa «Ihne nelik» keeldus kriipsugi taandumast (33) KOHALIK VAADE ⟩ Kolmejalgsed vallandasid Leedus liiklusraevu (15) Liibüas evakueeriti sõja jalust mitu tuhat kaamelit Arvamus Juhtkiri: viinarindel muutustega (5) Evelyn Kaldoja: valgustav lobiabsurd (1) Õlitööstuse eestkõneleja (6) Sipsik elab veel! (1) Läti ema eksirännakud (3) Esitus, mis tõi pisara silma Kertu Birgit Anton: kliimapööret ei tehta meie eest ära (22) Kultuur ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Sport Eesti mehed vollemaailma absoluutses tipus Taavi Libe: kuidas tuua inimesed video­mängude abil spordi juurde? EAL nõuab Rally Estonia korraldamise eest meeletut summat (1) Kriisk: presidendiamet oleks minu olümpia Soomlase ajastu start jahmatas isegi suuri optimiste Kliima Uus normaalsus: jäävabal talvel sööb torm Eesti randa nagu labidaga Merendus Hiina viirus muserdab maailma laevandust AK Tehnoloogiagigantide uue põlvkonna juhid Liiga hilja ja poolikult tehtud otsus Ukraina ekspert: «Ilma Venemaa otsese sekkumiseta oleks see sõda varsti läbi» (75) Hasso Krull: maa, rahvas ja riik (21) VIDEO ⟩ Kunst sinu ümber. Dokumentaalne poeet Kristina Norman ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Kus poliitik ees, seal bandiidid taga Nädala plaat. Nagu seest külm juustuburger Nädala plaat. Ruttab aeglaselt keset üksildasi masse Kutse presidendi vastuvõtule Juurikas. Eesti tänab (5) Arter Depressiooni põrgust pääsenud Liis Velsker: emotsioonide kõikumine oli nii metsik, et ma enam ei jaksanud nendega tegeleda (4) Käputäis Eesti «kurjategijaid» Siberi kolkas... Viirusest ohtlikum (38) Kaitsja, kes võib mõnikord osutuda tapjaks VIDEO. Mägine Itaalia: hirmud, viirastused ja maagia Ei karjet, ei kõmakat, matkaja lihtsalt kadus teelt Ekstreem-Sipsiku seiklused Umbe hää süük!* Arter otsis võrumaist pidupäevamaitset Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Superstaar Anne Veski: «Paabulinnuks ei pea saama!» (1) Kodune helisüsteem 10 000 euro eest. Eestis loodud Audese tippkõlarid valmivad kuulmise järgi (22) Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Kuidas alustada jooksutreeningutega? Targalt ja tähelepanelikult!

3 min lugemist
Kinnisvaraportaali city24.ee juhtiv Karin Noppel-Kokerov plaanib osaleda juunikuus Helsingi poolmaratonil. FOTO: Tairo Lutter/Postimees Grupp/scanpix Baltics

Mida peaks teadma algaja jooksja enne, kui treenima hakkab, ja kui ta juba kord sellega algust teeb, siis kuidas oleks kõige targem talitada?

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Ütleb ju vanasõnagi, et tark ei torma, ja selles peituv mõte kehtib ka kehalise treeningu puhul. Seega oleks esmalt kasulik endalt küsida, millise eesmärgiga trenni lähete ja kas teie teadmised on eesmärgi saavutamiseks piisavad. Kui eesmärk on olla naabrist parem maratonidistantsil, mida senises elus veel kunagi läbitud pole, oleks tark leida endale kindlasti treener, kes teid ette valmistab, ning treeningurühm, kuhu kuuludes on mõnusam harjutada. Algajale kestab maratoniks valmistumine ju vähemalt aasta, ja selleks, et võistlusrajale end lõhkuma ei mindaks, tuleb eelnevalt läbida kontrollitud tempos korralik hulk jooksukilomeetreid ja teha sinna juurde ka üldkehalist trenni. Kui soovite aga lihtsalt hea enesetunde pärast sörkimas käima hakata, piisab sellestki, kui peate kinni elementaarsetest soovitustest:

1. Treenige tervena. Lisaks teada-tuntud tõele, et tõbisena ei ole tervislik treenida, oleks algajal spordisõbral kasulik enne treenimisega alustamist läbida koormustestiga terviseuuring, mis annab hea ülevaate kehalisest seisundist. Ka tuleb siinkohal öelda, et jooksmine kui kehaline tegevus ei sobi kõigile – näiteks kui olete tugevas ülekaalus, võite joostes oma liigestele ja kõõlustele pigem kahju teha. Seepärast soovitataksegi ülekaalulistele pigem ujumist ja jalgrattaga sõitmist, mis koormavad liigeseid-kõõluseid vähem.

21.02.2020 24.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto