Sisukord
Auto
Tänane leht
25.05.2019
Eesti Keskerakond ja EKRE kiduvad (72) Riik otsib idapiiri jaoks säästlikke lahendusi (8) Majandus Kuidas teenida kasu Eestist välja voolavast reklaamirahast (4) Salapärasele Vene investorile kuuluv Hiiumaa sadam laguneb (9) Välismaa Ibiza pisaraid ei usu May annab Brexiti teatepulga üle Parteiside ja vallalisus rikuvad Leedu presidendikandidaati KOHALIK VAADE. Läti on uus Eesti (7) Arvamus Uppsala Ülikooli rektor Eva Åkesson: ülikool peab kuulatama ühiskonda (2) Juhtkiri: hr Ratas, riigieelarve hädad ei ole ju ootamatud! (22) Aarne Seppel: võta kilekott, ära istuta puud, ära vali! Postimees 1928. a: Soome üliõpilased on haavatud Ibiza pisaraid ei usu Rahandusministri õpikõver (7) Halva mälu sündroom Visa, aga edutu David Vseviov: lihtsate lahenduste ihalus võib lõppeda katastroofiliste tagajärgedega (44) Kultuur Nädala plaat. Rammsteini punased jooned on kummist Ja taevas sai Juurikas. Mida erakonnad Tinderis teevad Kodu Naabrivalve on jõudnud enam kui 500 paika Eestis AK Uppsala Ülikooli rektor Eva Åkesson: ülikool peab kuulatama ühiskonda (2) Tallinn 800: roopad ja rauad David Vseviov: lihtsate lahenduste ihalus võib lõppeda katastroofiliste tagajärgedega (44) EKI keelekool: taas­kasutus on popp! Artemi Troitski: tere tulemast lõhestunud maade klubisse! (18) Peeter Langovitsi tagasivaade: päev Sauel 30 aastat tagasi Hunt karjas Nädala plaat. Rammsteini punased jooned on kummist Ja taevas sai Juurikas. Mida erakonnad Tinderis teevad Epliku isikliku vabaduse järjekordne manifest Arter Ajuteadlane Jaan Aru: heroiini me väikelastele ei anna, aga nutiseadmetega probleemi justkui poleks (2) Karmen Joller: räägi minuga, laps* Muusikakomeet Eugénie: läbikukkumine on hea! Pane end proovile: tosin küsimust nõukaaja eluolu kohta (36) Filmiarvustus «Richardi hüvastijätt»: kellele ei meeldiks Johnny Depp Narva kohvikud ja restoranid kutsuvad sööma: Narva jõe promenaadil peetakse toidulaata VIDEO. Matkahull soovitab: 25 elutähtsat asja, mis peaks olema matkakotis (1) Sõiduproov: Eestis üliharuldane sportauto Alpine A110 rivaalitseb tuntud sakslastega Matkavarustus tsikli küljes. Nõu annab kogenud motomatkaja Uus spordimood - võistlustele loomakostüümis! (1) Valgre armastatu Alice Feillet – naine, kes ei suutnud Raimondit ära oodata Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov: Eestis üliharuldane sportauto Alpine A110 rivaalitseb tuntud sakslastega

4 min lugemist
Üks kõige erutavamaid autosid, mida hetkel pakutakse. FOTO: Esta Tatrik

Kes peaks suutma sakslastega konkureerida kui mitte prantslased. Kes peaks suutma Porschesid sarmiga lüüa kui mitte Alpine. Meil Eestis ülieksootiline sportkupee kannab täisnime Alpine A110. Sõiduproov nagu kümme ringi ükssarvikuga.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Tagavedu, keskmootor, kerge kupee – mis võiks minna valesti? Ega ei võigi. Selle valemiga lihtsalt pole võimalik eksida, kui just mingit erakordset lollust ei tee. Aga enamasti, kes selle valemi juba lahendada võtab, see teeb ka inseneritöö südamega. Ja kui sellele lisaks võtta ja anda tulemusele karismaatiline välimus ning mängu ilu pärast kogu projektile veel ka ajalooline vintage-vint peale keerata – mis saaks minna valesti? Tõepoolest. Mitte miski.

Just selline on Alpine A110. Erakordselt ilus, paari retroliku elemendiga ja proportsioonidega, millesse on lihtne armuda. Sõidab neetult hästi. Ent mis on Alpine? Üks Prantsuse auto, seda küll. Tegemist on Renault’ brändiga, mis suleti juba 1995. aastal. Kulus enam kui kakskümmend aastat, et see taas üles äratada. Tõsi on, et sportauto hingega Alpine ärkas põhjalikult muutunud maailma. Nüüd valitsevad linnadžiibid, esivedu, jagatud platvormid ja korporatsioonisisene sünergia (loe: kulude kokkuhoid). Aga Alpine on eriline, ja eriline on muutumas kohutavalt haruldaseks.

Mis tähendab otsesõnu, et Alpine A110 on riskiprojekt. Julgustükk, millele tema omanäolisus garanteerib kindlasti eduka stardi. Nii läkski, kaks aastat tagasi Genfi autonäitusel säranud A110 Première Editionit toodeti täpselt 1955 eksemplari (selge vihje Alpine’i asutamisaastale) ning kogutiraaž müüdi läbi viie päevaga.

Eelmisel aastal lisandusid A110 Pure ja A110 Légende ning kahjuks ka ülinapp Euroopa aasta auto tiitlita jäämine sel kevadel Genfis.

24.05.2019 27.05.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto