Sisukord
Tervis
Postimees
27.02.2020
Eesti ravi- ja riigiasutused on koroonaviiruseks valmis (4) Eesti Vox populi: kas koroonaviirus hirmutab? (2) Eestlane Tenerifel: mingit viirusepaanikat pole Valitsus lükkas hoolduskindlustusmaksu idee laualt sahtlisse (3) Talv jõudis lõpuks Eestisse Majandus Linnahallile ulatasid abikäe üleaedsed (5) Walt Disney juht astus ootamatult tagasi Välismaa Ajajoon: kuidas Covid-19 Hiinast maailma levis KOHALIK VAADE. Itaaliat räsib viirusega samavõrra hirm ja valeinfo Ukraina ülemraada spiiker: valimisi ei saa pidada ajutiselt okupeeritud aladel (1) Kara-Murza andis FBI kohtusse India usutüli muutus erakordselt veriseks Arvamus Juhtkiri: nii ei saa rallit sõita (3) Marti Aavik: viirus ja vändaga raadio Raul Rikk: kelle tehnoloogiast sõltume? Loretta Kruusimäe: puue kui praktiline takistus armastusele Sergei Metlev: sinimustvalge defitsiit (1) 14 välisministrit: kodusõja lõpetab vaid kokkulepe (2) Erkki Koort: miljon põgenikku Sindi kandis (5) Meie Eesti Maaja Vadi: halb juhtimine toob vinduva töötüli Mare Teichmann: ettevaatust – tervist ohustav töökeskkond (1) Kadri Tammepuu: juhtimispraagist ilustamata Mart Murdvee: miks targad on ikka vaesed? Kultuur Lummav ja groteskselt stressi tekitav film Seebivaht ühiskonna ideaale ei kanna Kuidas mõista käsutäitjaid? Filmide tegemine on kui puhkus Sport Kompromissi ei leitud – Rally Estonia jääb sel aastal ära (10) Tennisega hüvasti jätnud Maria Šarapova: olen valmis vallutama uut mäge Maa Elu Pooled hundid jäävad küttimata Nädala mõte: ei tahaks ka tasuta Maamehe üllatus: päikesepaneel võib loodust kahjustada, diiselgeneraator mitte (3) Kevadel metsas toimetades tuleb lindudele mõelda Seakatk andis tõuke rajada oma tapamaja Frank Kutteri tööprotsess võimaldab stressivaba liha Soid taastatakse järjest enam Looduslike võtetega haigusele vastu Milline võib tulla kevad ja suvi? Tomatikasvatajad jahivad uusi sorte Mees ehitas vaatetorni asemel tornsauna Tartu KIRI: kuidas küll kaitsta oma vara? (1) Martin Kallasmaa: jagatud auto on ühiskonnale kasulikum (4) Osa kiibiga koeri siiski ei leita üles Ahhaa keskuses valmis erakordne orienteerumisrada Burgerikiosk ja Delta võistlevad parima tiitli nimel Tuttpütt – kergesti äratuntav, ent siiski vähetuntud Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Füsioterapeut annab nõu: mida teha, kui selg valutab?

3 min lugemist
  • Treeninguga kaasnev alaseljavalu võib tulla puusade või rindkere liikumatusest.
  • Ohumärk on alakehasse kiirguv valu.
  • Alaseljavalu vastu aitab liikumine.
Eesti Rahvusballeti füsioterapeudi alaselga tugevdavad ja valu vähendavad harjutused. Modellid Eesti Rahvusballeti nooremsolistid Ketlin Oja ja Oliver Jahelka. Puusa eesmise osa venitus. Aktiveeri tuhar ja suru puusa ettepoole. Teed harjutust õigesti, kui ei saa väga palju ette liikuda, sest tunned venitust puusa eesmise osas. Puusa eesmine osa ja tuhar on vastastoimelised ning selleks et puusa venitada, tuleb tuharat pingutada. Tihti on puusa eesmine osa pinges ja jäik ning võib olla üks alaseljavalu põhjustaja. FOTO: Tiina Oja

Eesti Rahvusballeti füsioterapeut Sirli Hinn näeb tihti, et alaseljavalu kipub sportlastel korduma.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

​«Alaseljale tehakse nii liikuvuse kui ka jõuharjutusi, kuid valu ei lähe ära,» sõnas Hinn. Tema sõnul on sageli süüdlaseks hoopis mõne teise piirkonna liikuvuse piiratus või nõrkus, mille tõttu kannatab kompensatoorselt alaselg.

Valu seljas pole füsioterapeudi sõnul alati halb märk, sest enamasti on see seotud lihastega ja seetõttu ebamugav, aga ohutu. Ohtlik on kiirguv valu, mis ei ole niivõrd seljas kui alajäsemetes, suremise tunne või tundlikkuse häire või valu, mis tekib näiteks ainult püsti seistes.

«Seljavalu on selles mõttes hea valu, et see läheb väga suure tõenäosusega hiljemalt paari nädalaga üle,» sõnas Hinn. Tihti jääbki tema sõnul selgitamata, miks see üldse tekkis. Kui valu hakkab tagasi tulema, tuleks välja uurida, mis treeningus valesti tehakse. Tänapäevase seljavalu kontseptsioon on biopsühhosotsiaalne ehk sõltub peale füsioloogilise komponendi unest, stressist, tööst, elukvaliteedist. «Kui sul on mõni muu asi elus halvasti, siis muudab see väga palju seda, kuidas sa valu tajud,» lisas Hinn.

Valutav selg tahab füsioterapeudi sõnul enamasti liigutamist. «Kõik pikaajalised staatilised asendid ärritavad selga. Kui oled veetnud terve päeva sundasendis, siis võiks enne trenni kasutada soojenduseks dünaamilisi venitusharjutusi, et taastada pinges piirkondade liikuvus,» soovitas füsioterapeut.

26.02.2020 27.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto