Sisukord
Auto
Postimees
15.06.2019
Eesti «Laari nimekirja» koosseis üllatas erakondi (6) Elektritõukerattad hakkavad pealinnas tuhisema jalakäijate vahel (20) Pärt Uusberg: laulupidu on nii hoomamatu, et mõjub omamoodi rahustavalt Majandus Tark raha ja rumal raha. Või on see hoopis vastupidi? (3) Ebaselgetel aegadel sobivad dividendiaktsiad Tallinn loob suurregati Tall Ship Races võõrustamiseks hulga uusi töökohti Välismaa Tankeriplahvatuste järel käib hoogne süü veeretamine (3) 30 aastat Fergana veresaunast: põletatud majad, inimtühi linnajagu ja laibalehk (5) Trumpi ustava meediasõdalase langemine (5) Arvamus Juhtkiri: anarhia kergliikluses Tõnis Oja: kas veel üks paradigma muutus? (9) Väike Martin, vastutaja ja kannataja (4) Minister, kes ei loe (4) Mees kõige keskel Õigluse väike võit (4) Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Kultuur Piraatide küla „kirgiside“ maal Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Sport Väike Martin, vastutaja ja kannataja (4) Kodu Lihtne juhis: Eesti aiapidaja õpetab, kuidas rajada ilus püsilillepeenar AK Jüri Kivimäe: Paul Johansen – sünnilt taanlane, hingelt Eesti ajaloolane Riho Paramonov: pseudoteadus pole mingil juhul teadus (12) Peeter Langovitsi tagasivaade: juubelilaulupeoks monument Jakob Hurdale EKI keelekool: maailma kõige sõltumatum riik Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Arter Arteri suur lugu. Robert Linna: just seda olen kogu elu taga ajanud Miks Dannebrog just Eestis sündis (13) Jüri Kolk: vana plaat Elu24 Pariisis Korea imebändi kontserdil: nüüd tean, kuidas kõlab 80 000 inimest mulle korraga kõrva karjumas Otsustav elupööre: edukas Vene ärimees valis Eesti kodakondsuse (12) Juristidiplomiga preili petis Filmiarvustus «Valu ja hiilgus»: vanameistri peen, ilus ja mõtlik sooritus Võileivahullud viikingid Arvad, et rattasõit on käkitegu? Oh ei, eksid! (1) Sõiduproov haruldase superautoga: McLareni roolis Bikernieki ringrajal Karl-Christoph Rebane: säravaid tähti ei tohi konidena kustutada (8) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov haruldase superautoga: McLareni roolis Bikernieki ringrajal

5 min lugemist
McLaren 720S Spider kergel sörkjooksul raja kõrval. Seltskonda pakkuma sobiksid Koenigsegg ja Pagani. FOTO: Esta Tatrik

Kui sageli tekib meil siin võimalus sõita superautoga? Sama hästi kui mitte kunagi. Mulle avanes täiesti erakordne võimalus sõita Riias Bikernieki ringrajal Briti autotööstuse kroonijuveeliga. Raske oleks automaailmast leida midagi, mis on nii põhjalikult ja läbimõeldult valmistatud kui superautode klassi kuuluv McLaren 720S Spider.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Mõni päev tagasi sattus mulle näppu üks ammune Jeremy Clarksoni raamat. Midagi pole öelda, tippvormis Clarkson on hea. Loed ja naudid. See viis mõttele, et viimaste aastate toimeka untsukeeramise kõrval, mida britid ise tähistavad B-tähega sõnaga, suudavad nad ka paremini. Oi kui palju paremini.

Võtame näiteks McLareni. Täpsemalt, võtame McLaren 720S Spideri. Nullist kiiruseni 200 km/h rebestab ta 7,9 sekundiga. Nüüd lugege kaheksani (üks, kaks, kolm…) ja äsja paigal seisnud McLaren on ammu kaugel mürapilves täpiks tõmmanud ja lendab parasjagu 200 km/h. See juhtub paar-kolm sekundit varem, kui teie linnadžiip jõuab sada kellale saada. See kiirus on arust ära, uskuge mind.

Ent kõigepealt tuleb selgitada asjaolusid. Nimelt avati Riias mai lõpupäevil McLareni esindussalong. See on esimest korda, kui see brittide kroonijuveel paneb Baltikumis ametliku esindusena rattad maha. Kauplus asub muide samas kohas, kus paiknes Spykeri esindus (Spyker on pisike Hollandi superautode tootja, meil sai tuntuks sellega, et omandas Saabi.) Spyker läks Riias ajalukku autokauplust ehtinud kroonlühtrite ja marmoriga ning täieliku võimetusega kas või midagi müüa.

McLareni poisid võtsid kroonlühtrid alla, tassisid marmori välja ning vähemalt alustasid pauguga. Rajapäeva hommikul sõitsid salongi ees korraga üksteisele tagant sisse kolm autot, mille juhid jäid tänavaserva üles rivistatud McLareneid vahtima. «Ja siis paistis seal 570S, aga kindlasti oli 720S Spider,» loevad kaskokindlustuse hämmeldunud ametnikud hiljem seletuskirjadest. «Meil on väga kahju,» märkisid mulle seda lugu rääkides McLareni sõiduinstruktorid, kelle silme all kõik juhtus, «aga sellist asja tuleb ikka vahel ette.»

Aga niipeagi ei tule ette, et Bikernieki ringrajal ootab kümmekond sõiduvalmis McLarenit. Nagu selgus, on tegemist sisuliselt salajase üritusega.

14.06.2019 17.06.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto