Sisukord
Kultuur
Postimees
15.06.2019
Eesti «Laari nimekirja» koosseis üllatas erakondi (6) Elektritõukerattad hakkavad pealinnas tuhisema jalakäijate vahel (20) Pärt Uusberg: laulupidu on nii hoomamatu, et mõjub omamoodi rahustavalt Majandus Tark raha ja rumal raha. Või on see hoopis vastupidi? (3) Ebaselgetel aegadel sobivad dividendiaktsiad Tallinn loob suurregati Tall Ship Races võõrustamiseks hulga uusi töökohti Välismaa Tankeriplahvatuste järel käib hoogne süü veeretamine (3) 30 aastat Fergana veresaunast: põletatud majad, inimtühi linnajagu ja laibalehk (5) Trumpi ustava meediasõdalase langemine (5) Arvamus Juhtkiri: anarhia kergliikluses Tõnis Oja: kas veel üks paradigma muutus? (9) Väike Martin, vastutaja ja kannataja (4) Minister, kes ei loe (4) Mees kõige keskel Õigluse väike võit (4) Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Kultuur Piraatide küla „kirgiside“ maal Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Sport Väike Martin, vastutaja ja kannataja (4) Kodu Lihtne juhis: Eesti aiapidaja õpetab, kuidas rajada ilus püsilillepeenar AK Jüri Kivimäe: Paul Johansen – sünnilt taanlane, hingelt Eesti ajaloolane Riho Paramonov: pseudoteadus pole mingil juhul teadus (12) Peeter Langovitsi tagasivaade: juubelilaulupeoks monument Jakob Hurdale EKI keelekool: maailma kõige sõltumatum riik Ajaloo kuulsaim filmikriitik Mäng troonile! Arter Arteri suur lugu. Robert Linna: just seda olen kogu elu taga ajanud Miks Dannebrog just Eestis sündis (13) Jüri Kolk: vana plaat Elu24 Pariisis Korea imebändi kontserdil: nüüd tean, kuidas kõlab 80 000 inimest mulle korraga kõrva karjumas Otsustav elupööre: edukas Vene ärimees valis Eesti kodakondsuse (12) Juristidiplomiga preili petis Filmiarvustus «Valu ja hiilgus»: vanameistri peen, ilus ja mõtlik sooritus Võileivahullud viikingid Arvad, et rattasõit on käkitegu? Oh ei, eksid! (1) Sõiduproov haruldase superautoga: McLareni roolis Bikernieki ringrajal Karl-Christoph Rebane: säravaid tähti ei tohi konidena kustutada (8) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Ajaloo kuulsaim filmikriitik

2 min lugemist
Pauline Kael FOTO: Cap/rfs/Image Supplied By Capital Pictures

Kriitiku amet on paljuski ju koera amet, ega keegi sind eriti ei armasta. Paljude jaoks õnneks ja mõnede jaoks õnnetuseks on kriitik kui selline tänapäeval väljasurev liik.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Selle küllaltki levinud tõdemusega on hea alustada artiklit kõigi aegade üheks olulisemaks või isegi kõige olulisemaks peetud filmikriitikust Pauline Kaelist, kes saanuks 19. juunil 100-aastaseks. Tema kuulsus ületas pelgalt filmikriitika lävendi ja nii on temast räägitud lausa kui ühest 20. sajandi teise poole olulisimast non-fiction-autorist, seal ühes lauses koos Tom Wolfe’i või Norman Maileriga.

Näiteks Quentin Tarantino peab Kaeli mõjutajana võrdväärseks oma lemmikrežissööride ja -filmidega. Tarantino kunagine produktsioonifirma kandis nime Band Apart, ­Jean-Luc Godardi ühe tuntuima filmi järgi. Tarantino on öelnud, et teda ei mõjutanud mitte niivõrd see film, kuivõrd Kaeli kriitika sellele. Kaeli sõber, popmuusikakriitikas sama mõõtu kuju Greil Marcus on öelnud Kaeli arvustuste kohta, et neid lugedes tekkis tal tunne, nagu poleks ta vaadanud sama filmi. Sedavõrd rikkalikum ja elavam võis olla Kaeli esitus. Ent tunne, et ei nähtud sama filmi, tähendab suurt tõenäosust, et seda vaadatakse uuesti. Woody Allen samas leidis, et Kaelil on olemas kõik hea kriitiku omadused, välja arvatud see, et ta saab filmidest valesti aru.

14.06.2019 17.06.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto