Kuigi A. Le Coqi kasum langes kõrge aktsiisi tõttu 16 miljonilt eurolt 14 miljonile, polnud üldises plaanis nende jaoks tegu elu ja surma küsimusega, tunnistas Noop. Ta lisas, et õllemüügi koondumine lõunapiirile oli kõrge aktsiisi tõttu prognoositav ning tootjale oli see muidugi kiiduväärne võimalus.
«40 protsenti õllest, mis mullu Eestis tarbiti, osteti lõunapiirilt. Samas ei tähenda see seda, et Eestis oleks müük sama palju kukkunud. Kukkus vähem ja kokkuvõttes olime võidus, kuigi nagu noaga lõigatult katkes ära müük põhjapiirilt, mis muidu moodustas meie müügist ühe kolmandiku,» rääkis Noop.
Tootjatele tähendabki alkoholiaktsiisi langetamine Noobi sõnul esmajoones seda, et soomlased tulevad tagasi ja taastub müük põhjapiiril. Samas lõunapiiril langeb müük tema sõnul võrreldes praegusega kindlasti üle poole, moodustades ehk 30–40 protsenti senisest mahust.
«Järgmisel nädalal hakkavad õllekohvrid Eestis maksma 12.90–13.90, mis on kaks-kolm eurot rohkem kui Lätis. Selle pärast ei tasu enam sinna sõita,» nentis Noop.
Seejuures tõi Noop välja omapärase paradoksi: tänu Läti madalatele hindadele ei teinud õlleaktsiisi tõstmine kokkuvõttes Eestis tarbitud alkoholi kallimaks, vaid odavamaks, ning teiselt poolt teeb praegune aktsiisi langetamine joodava märjukese hoopis kallimaks.
Tootjatele tähendabki alkoholiaktsiisi langetamine Tarmo Noobi sõnul esmajoones seda, et soomlased tulevad tagasi ja taastub müük põhjapiiril.
«Kui õllekohvri hinna vahe oli kuni 70 protsenti Läti kasuks ning 40 protsenti Eestis toodetud õllest osteti lõunapiirilt selle 70 protsenti odavama hinnaga, siis nii see matemaatiliselt on,» tõdes Noop.