Sisukord
Merendus
Postimees

Biolisandiga kütus võib jätta merehätta

4 min lugemist
Kõige kindlam on meremootorites kasutada kõrgema oktaanarvuga biolisandivaba kütust, kui aga kasutada lisandiga kütust, tuleb paagitäis lühikese ajaga lõpuni sõita. FOTO: Margus Ansu

Biolisandiga bensiin ja diislikütus ei sobi meremootorites kasutamiseks ja võib jätta merehätta, ütlevad kalurid ja merepäästjad ning soovivad samasugust erandit, nagu tehakse kaitseväele. Seaduseelnõu järgi peab bensiin 95 ja diislikütus järgmisest aastast sisaldama kümme protsenti biolisandit.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Merel seiskunud mootori tõttu võivad nii alus kui ka reisijad ootamatult kiiresti ohtlikku olukorda sattuda, leiavad ka hobimeresõidus kasutatavate meremootorite hooldajad ja kasutajad. Erandit on küsinud veel põllumehed, bussiettevõtjad, haiglad ja vee-ettevõtted.

Kalurite liidu juhatuse esimees Mart Undrest teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud pöördumises, et biokütuse lisamine on juba tekitanud probleeme kalalaevade töös.

23.08.2019 26.08.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto