Sisukord
Tartu Postimees
Tänane leht
24.10.2020
Eesti Koalitsioon ei tea veel, kuidas küsida rahva arvamust abielumõiste kohta (48) Valitsuskriis asendus sodomiidiskandaaliga (10) Eesti lühiuudised Raamidega rõduklaasid jäävad ajalukku (2) Loomaaed tähistab kõrgmägede valitseja auks lumeleopardipäeva Majandus Pangajuht: inimeste pensioniraha tulevad noolima ka šaakalid (4) Raha väljavõtjad saavad korraliku maksukirve (23) Kas pankadel läheb klientidest paremini? Välismaa Välismaa lühiuudised Vaigistusnupp hoidis debatil päitsed peas USA juhtimisel loodi abordiõigust vastustav liit Soome-ugri kultuuriruum – laiali pihustunud, kuid elutahteline Arvamus Hans teeb ära nelja inimese töö Juhtkiri: õpetame robotitele eesti keelt Ülle Harju: trikimeistritele tuleb anda vastulöök (2) Mihkel Mutt: nii nad langetasid meie maine (7) Jaak Madison: rohepöörde kallis hind (19) De Facto peaminister (10) Maskiga ideoloog (4) Kolmiku nähtamatu mees (1) Riigikohus üllatas enam-vähem kõiki (4) Kultuur Video ⟩ Kunst sinu ümber. Armastatud maalikunstnik Tiit Pääsuke: «Ma tahaks ilu vastu võidelda!» (3) Sport Eesti rallitalent tahab jõuda kolme aastaga WRC-autosse (1) Dopingukultuur juurdub vaikselt meie jõusaalides Jaanus Kriiski kolumn. Võidu mõiste devalveerimine Spordi lühiuudised Merendus Valitsus liidab vee- ja maanteede ameti vastuseisust hoolimata Merenduse lühiuudised AK Ega inimene massina vastu saa: arvutid õpivad usinalt eesti keelt Hans teeb ära nelja inimese töö Eerik-Niiles Kross: Kremli jutupunktid Eesti ministri huulil (15) Uffe Ellemann-Jensen: mis ootab ees väikseid riike EKI keelekool: tahaksin pihlapuu rüppe Sõda on kolinud metsast linna Valter Lang: jutt meist, kes me «euroopa inimeste» hulka ei mahtunud Video ⟩ Kunst sinu ümber. Armastatud maalikunstnik Tiit Pääsuke: «Ma tahaks ilu vastu võidelda!» (3) Vikerkaar loeb. Seitsmekäiguline lõunasöök luulude kastmes Viimane ENSV kommunist lahkub umbes aastal 2040 Väike kell, mis mängis suurt rolli Aja auk. Bänd, kelle saatel astus inimene Kuule Juurikas. Kirjanduslikud kalduvused Juurika veerg. Hea Mart! Moetippude tulevärk Nädala plaat. Kolmerahvuseline klaveritrio ilma klaverita Sisikonda väänav delikaatne jutustus Arter Tuul Sepp: Me ei oska karta asju, mis meid päriselt tapavad (5) Vennad, kes kaklesid, ehitavad nüüd ükssarvikuid Rahu ja ei mingit kodusõda (1) Jüri Pihel: «Kuuldused televisiooni surmast on siiski tugevasti liialdatud. Vähemalt esialgu.» Kohtukullid kriiskavad Stockholmi Eesti Maja korstnatel Kuhu tõttad, vihmauss? Kassisaba kapritšo: Anni Arro ja tema pere kodu Bocuse d`Ori finaali jõudnud tippkokk Artur Kazaritski: kodutoit on luksus Minimõõdus tänavatoit: pontsakad pannkoogid. Justnagu Hollandis Opel näitas uut väikest elektriautot. Sõiduproovis korraga kaks väledat kaksikut: Opel Corsa-e ja Peugeot e-208 Miks mu arvuti on nii aeglane? Moetippude tulevärk Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tabiveres läks lahti kauaoodatud raudteealuse tunneli ehitus

2 min lugemist
Nagu näha, on tunneli ehitusega jõutud esimese rööpapaari juurde. Ülejäänud kaks paari võetakse ette kevadel. FOTO: Kristjan Teedema

Juba kahe aasta eest sai selgeks, et toonane Tabivere vald saab arvestada enam kui 700 000 euro suuruse eurotoetusega, et rajada alevit läbi lõikava raudtee alla tunnel ning ehitada välja tööstuspargi vee- ja kanalisatsioonitrassid.

Vahepealsed haldusreformi ajad lükkasid töid mõnevõrra edasi, kuid augustis olid masinad viimaks kohal ja ehitus läks lahti.

Tööstuspargi torustikud on õigupoolest juba sisuliselt valmis, kuid projekti teise ja kallima poole ehk tunneli valmimisega peavad inimesed veel kannatust varuma. Kolme rööpapaari alt läbi mineva tunneli ehitamisel on jõutud esimeste rööbasteni, teise ja kolmanda paari juures jätkatakse järgmisel kevadel.

Ehitustöid tegeva ASi GRK Infra ehitusjuht Kaido Ivask selgitas, et üle-eelmisel nädalal rajati jalgteetunneli ehituseks vajalikku ajutist tugiseina. Praegu paigaldatakse sajuveepumplat, seejärel tehakse betoneerimistööd ning siis jääb tunnel kevadet ootama. Küll jätkub kergliiklustee ehitus. Kogu objekt peab valmis olema järgmise aasta juuliks.

Tartu vallavanem Jarno Laur

Kristjan Teedema

Just rongiliiklusega seotud logistika teeb ehitustööd keeruliseks, tõdes Jarno Laur.

Ohutus ennekõike

Tartu vallavanem Jarno Laur tõdes, et Tabivere raudteepeatuse lähedusse rajatava tunneli märksõna on ohutus. Kuna teisel pool raudteed asub mitu, enam kui 200 inimesele tööd pakkuvat tööstusettevõtet, lähim raudteeületuskoht jääb aga üle poole kilomeetri kaugusele, ületavad paljud inimesed raudteed ikkagi just sellest kohast. See on aga ebaseaduslik ja ohtlik. «Just pani üks ekspressrong siit 120-kilomeetrise tunnikiirusega mööda,» ütles Laur Tabiveres raudtee juures.

Piirkonna konkurentsivõime parandamise meetme abil elluviidava projekti kogumaksumus on 887 000 eurot, millest Tartu vald panustab 166 000 eurot, ülejäänu tuleb riigi tugiteenuste keskusest euromeetme kaudu. Torustiku ehitusele kulus 160 000 eurot, ülejäänu läheb tunneli rajamiseks.

Varem oli Tabivere vald saanud 105 000 euro jagu toetust ka keskkonnainvesteeringute keskuse meetmest «Raudteeliikluse arendamine ja erinevate liikumisviiside ühendamine», mille toel rajati kergliiklustee Tabivere rahvamaja juurest raudteejaamani. Nüüd pikendatakse kergliiklusteed tunnelini, nõnda et raudtee alt pääsevad muretult läbi ka jalgratturid.

Ladus koostöö

Jarno Laur nentis, et raudteel ehitamine nõuab väga täpset planeerimist ja koostööd Eesti Raudteega, sest rongiliiklus ehitustööde ajal katkeda ei tohi. Sestap tegi ehitaja osa augustikuistest töödest öötundidel, mil raudruunasid rööbastel liigub vähem.

«Iseenesest on see ju üsna väike tunnel ning kui ronge ei peaks läbi laskma, oleks töö ammu tehtud ja unustatud. Just rongiliiklusega seotud logistika teeb ehitustööd keeruliseks,» tõdes Laur.

Koostöö Eesti Raudteega on vallavanema hinnangul sujunud ladusalt, sest ka Eesti Raudtee on huvitatud, et üks ohtlik koht saaks likvideeritud. «Inimeste ohutus on projekti põhiline aspekt, kuid teiselt poolt peame silmas, et veelgi enam saaks hoo sisse teisel pool raudteed asuv tööstuspark,» lisas Laur.

Töö algas. FOTO: TPM

Töö algas.

Seotud lood
23.10.2020 25.10.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto