Sisukord
Teater
Postimees
19.02.2020
Ilves: loodan, et lääs ei ole veel lõppenud (5) Eesti Küberpättide nahka läks 13 miljonit eurot Apteekrid andsid reformipöörajate vastu turmtuld Tallinna linnapolitsei saatis Maardu taksojuhtidele ultimaatumi Mäggi: Eestil on Hiinast rohkem võita kui kaotada (1) Pärnu võimuliit läks lõhki Jäävaba meri ajas hülged poegima laidudele Majandus Riigifirma napsas kuluka võidu Saksamaa ja Euroopa huvid käivad käsikäes Välismaa Venemaal kaalutakse ekspresidentide puutumatust (1) Rootsis valmis maailma suurim vastlakukkel Torm tõi Iiri rannikule hüljatud laeva Arvamus Juhtkiri: rekordhind ja kaotatud aastad (2) Arved Breidaks: Tehvandile suusahall (1) Paloma Krõõt Tupay: presidendi punane joon (4) Marek Sammul: suletus toodab konnatiike Indrek Leppik, Viljar Kähari: Eesti pakub katuseta maja Erkki Bahovski: kodanike Euroopa (1) Meie Eesti Aimar Altosaar: Eesti rahva küpsustunnistus Sergei Metlev: manifest kui kahtlusi vaigistav lootus (1) Imbi Paju: mõtisklus Eesti riigist ja rahvastest Kultuur Jaan Krossi põrgu ja purgatoorium Kommunism veetles vaid kodanlikust spliinist? Sport Türgi korvpallur võttis uue nime Heino Endeni järgi Kodus teise kuldmedali teeninud Wierer: värisesin viimases tiirus päris palju Anett Kontaveit pääses Dubais teise ringi Anett Kontaveit: sisehallist välja minek tahab harjumist, aga sain hästi hakkama Tartu Aksel Part: autosõit kui asotsiaalne tegevus (1) Mall Värva: loodusega koosolemise ilu ja võlu Prokuratuur täpsustas Valvo Semilarski süüdistust Miss Valentine toob Tartusse 35 riigi parimad võimlejad Raatuse koolis püsivad pinged löövad direktori Toomas Kingu vererõhu lakke Piinatud hinged treppidel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Vallatledes võidetud surm?

4 min lugemist
Arvo Pärdi «Stabat Materil» ja Thomas Adèsi «Surmatantsul» põhineva kontsertetenduse esitavad ERSO ja Eesti Filharmoonia Kammerkoor, dirigendiks Thomas Adès. Koreograaf ja Surma esitaja Ingmar Jõela.  FOTO: Siim Vahur

Tänavuste Pärdi päevade avaetendusena kanti Noblessneri valukojas ette «Surmatants», mis koosnes esimese osana Arvo Pärdi «Stabat Materist» ja teise osana (ka kogutervikut dirigeerinud) Thomas Adèsi «Surmatantsust».

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

«Stabat Mater» väljendab segakoori ja keelpilliorkestri kaudu Jumalaema leina Jeesus Kristuse risti all. See on kurbus, mis ometi ületab inimliku emotsiooni, olles suunatud ülestõusmise ootusele, lunastuse lootusele, palvele, et «kui mu ihu kord sureb, anna, et mu hing kantaks Paradiisi kirkusse». Nagu Pärdile omane, on ka selles teoses saavutatud ülim lihtsus. See lunastus ei ole mitte ainult eos võimalik, vaid ka tegelikult tajutav, kui mitte igas hetkes ja paigas maa peal, siis kindlasti Noblessneri saalis muusikat kuulates. Maine kurbus täis lootust, avarust ja avatud lõpmatust.

Keelpilliorkester mängis veidi tõstetud laval, koor laulis nende kohal palju kõrgemale ehitatud poodiumil, meie vaatasime ja kuulasime põrandapinnalt, pead kõrgusesse suunatud. Sedasama tegi ka dirigent Thomas Adès, kelle kehakeel, tingituna ruumikasutusest ning koori ja orkestri paigutusest, sirutas end kord taeva poole, kord kummardas maa poole.

18.02.2020 19.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto