Sõiduproov. Ford Ranger Raptor: mõistlik ja samas lahedalt üle võlli kastikas

Sõidab hästi ja maastikul lausa suurepäraselt. FOTO: Esta Tatrik

Sinisest ovaalkabinetist on uudiseid. Põhjalik vedrustuse uuendus ning ta-daa, Ford Rangerist sai kiire maastikukastikas Raptor.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Me ei saa kunagi täpselt teada, kui kiiresti lippas saurus nimega velociraptor oma saagi järel. Aga me teame, et Fordi kastikas F-150 on legend omaette ning see on üle neljakümne aasta olnud Ameerika enim müüdud pikap. Me teame sedagi, F-150 kõige kangem versioon kannab nime Velociraptor ja et kuidagi on ta selle saanud sulgedega väikesauruse järgi. Velociraptorid on ühed kõige ihaldatumad maastikumasinad Ameerika Ühendriikides.

Ent kui tahaks Velociraptorist veel käredamat, siis Ameerikamaal korraldab kohalik Fordi esindus suurima hea meelega sauruse ümbersünni Hennessey Velociraptoriks. Selle Texase päritolu tuuningukoja häälestuse tulemusena ärkavad naabrid kadedusest oiates, sest teie õuel seisab üle viie ja poole meetrit pikk elukas, mille kuueliitrine V8 teeb üle 630 hobujõu ja 850 njuutonmeetrit ning mis kulutab 100 km/h saavutamiseks kröömike pealt viie sekundi. Sellega võib vabalt kiirusega 140 km/h läbi kõrbe virutada. Uskuge, isegi Ameerikas pole sellist sõiduvahendit mitte kellelgi vaja.

Seda enam on selge, et Euroopas oleks ka tavaline F-150 liiga suur ja kõvasti janusem, kui eurooplaste närvikava ja rahakott välja kannataks. Fordil on eurooplastele Ranger, mis on nagu mõistlikkusega läbi korrutatud F-150. Mille superkangelase rüüs isend kannab lisanime Raptor ning just selle roolis olengi valmis keelt pooleks hammustama. Seda juhul, kui peaksin eesootavast kõige lihtsamalt pääsema.

Mu ees avaneb suvaline võsavahetee. Selliseid on terve Eesti täis: kaks sõidujälge, augud, kühmud, puujuurikad, kivid, kuivanud lombid. Mulle on antud lahingukäsk valida kuuest sõidurežiimist (neid jätkub muda, liiva, kruusa, heinamaa, kivironimise ning spordi jaokski) Baja ja sõita kiirusega vähemalt 70 km/h. Sellisel teel tunduks umbes poole vähem üsna mõistlik.

20.09.2019 23.09.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto