46 ebaõnnestunud sõidueksamit

Mitu sõidueksamit on liiga palju? FOTO: Artur Kuus

Arter proovib mõista, kes on need visad ja sihikindlad inimesed, kes juhiloa taotlemisel ka paarikümne või enama ebaõnnestunud eksami järel ei loobu üritamast.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Paar nädalat tagasi avaldas maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa arvamusartikli sellest, miks ikkagi on B-kategooria sõidueksamile pääsemiseks kuudepikkused ooteajad.

Vanamõisa osutas oma loos muuhulgas statistikale, kui paljud juhiloa taotlejad on tänavu eksami läbinud esimese korraga, kui paljud teise ja kolmanda korraga. Sellest rääkides nendib eksamiosakonna juhataja, et kui juhtimisõiguse saamiseks läheb vaja rohkem kui kolm sõidueksamit, ei ole see enam normaalne. Paraku on sel aastal 761 juhti läinud neljandale katsele ja 446 juhti teinud seda viis korda…

Näiteks neid, kel jäi tänavu sooritamata ka kaheteistkümnes sõidueksam, on koguni 15.

Sariläbikukkujad (nii Vanamõisa neid nimetab) ning nende suhtumine ongi eksamiosakonna juhataja sõnul eksamite pikkade ooteaegade tekkimise esimene suurem põhjus.

Kirsina tordil tõi ta välja ka omamoodi rekordihoidja ehk inimese, kes ei saanud hakkama ka 46. sõidueksamiga.

Mis seal salata, see arv jäi paljudele silma. Lõõpimist ja ironiseerimist kostis raadioeetrist ning loomulikult võeti rekordiomanik ja tema n-ö saavutus ette sotsiaalmeedias. 

Ent milles siiski asi? Kuidas saab olla, et keegi nii palju kordi eksamil takerdub? Ja kes on need inimesed? Ja kas poleks mõistlik pärast nii paljusid läbikukkumisi öelda, et vast pole auto juhtimine päris nende rida?

20.09.2019 23.09.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto