Sisukord
Maa Elu
Postimees
10.10.2019
Eesti
Kingo: kojukande hinnatõusu on põhjustanud ka väljaanded ise (6)
Jaan Toots kangutab Tartus abilinnapäid (3)
Vanglabändi liikmed: me oleme diibi vaibi​ peal
Majandus
Brexit võib minna ettevõtjale kalliks maksma
Soomlased tulevad taas
Välismaa
Keemia nobelistid tegid võimalikuks juhtmevaba elu
Türgi rünnak tabas tsiviilisikuid (1)
Ratas nägi uuenevat Afganistani ja kuulis Panjshayri Lõvist (3)
Arvamus
Juhtkiri: maainimesed – kaotajad (3)
Berit Nuka: kurdidel pole muid sõpru peale mägede (3)
Alo Savi: maailmalõpupaanika eksamite pärast (7)
Rando Maisvee: kas ministrit võib kutsuda idioodiks? (6)
Hans Väre: maal elamine on endiselt karistatav (13)
Meie Eesti
Maarika Kurrikoff: tervishoid ja hoolekanne peavad jõud ühendama
Gerli Aavik: puutekoht arstikabineti ja koduhoolduse vahel
Kultuur
Näitus, mis muudab kõike ja kõiki
Lõplik jõudmine lõputusse juulisse (1)
Sport
PM Minskis. Nullipoistel on palju võita, aga ka kaotada
Reis
Kaalusekeldused mägiriigis: kas eksib vedrukaal või digikaal?
Maa Elu
Nädala mõte: teistel paistab alati parem
Meepäevade hitt-toode on kanarbikumesi
Kuhu kaob põllumeeste sinine kütus? (2)
Kevadkülmad jätsid õunaaastale oma märgi
Kehtnas näidati künnikunsti
Hollandi põllumees uuendusi eriti ei armasta
Astelpajukasvatajad on sunnitud saagilanguse tõttu pingutama
Turismitalu pimemajja minnakse end välja magama
Uus rekord: sügise varajasim esimene lumi
Rohelised tomatid sobivad hapendamiseks
Läänemaa viljapuuaias kasvab peaaegu tuhat viljapuud
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Kuhu kaob põllumeeste sinine kütus?

3 min lugemist
Kui eriotstarbelist diislikütust kasutatakse selleks lubamatul otstarbel, näiteks sõiduautodes ja kaubaveol maanteetranspordil, jääb riigil saamata aktsiisitulu 36 senti liitri kohta. FOTO: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Põllu- ja kalameestel on õigus osta erimärgistusega ehk sinist kütust, millel soodsam aktsiisimäär. Euroopa Liidu reeglite kohaselt võiks aktsiisi madalaim soodusmäär olla 2,1 senti, kuid Eesti on kehtestanud aktsiisimääraks 13,3 senti liitri kohta, seega Brüsselis ettekirjutatud tasemest üle kuue korra rohkem.

Artikkel kuulatav Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Võrdluseks, Lätis on põllumajanduskütuse aktsiisimäär 5 senti liitri kohta. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus on välja arvutanud, et kui korrutada soodustuse vahe Eesti põllumajanduses kasutatava kütuse mahuga, tähendaks Läti tasemel aktsiisimaks meie tootjatele ligi 7 miljonit eurot lisatoetust. Sarnaselt toetab oma põllumehi Leedugi, kus sinise kütuse aktsiisimäär on 5,6 senti liitri kohta.

Varastatakse palju

Mullu müüdi Eestis 83 miljonit liitrit erimärgistatud diislikütust (EDK), millest suur osa – 13,2 miljonit liitrit võis minna kõrvale.

Maaeluministeeriumi maamajanduse ja konkurentsipoliitika büroo nõunik Liisa Kähr tõi näiteks, et kui diislikütuse tavaaktsiisimäär on 493 eurot 1000 liitri kohta, siis eriotstarbelise diislikütuse aktsiisimäär 133 eurot teeb 1000 liitri kohta vaheks 360 eurot. See ahvatleb sinist kütust tankima neidki, kel selleks õigus puudub.

09.10.2019 11.10.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto