Sisukord
Arvamus
Tänane leht

Alo Savi: maailmalõpupaanika eksamite pärast

6 min lugemist
Põlva gümnaasiumi direktor Alo Savi. FOTO: SILLE ANNUK/PM/SCANPIX BALTICS

Põhikooli riiklike lõpueksamite kaotamisest võidame ressurssi ja vabadust, kirjutab Põlva gümnaasiumi direktor Alo Savi.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

- Kuule, mõisnik otsustas, et tahab vähem teopäevi saada ja et me sätiks rohkem enda järgi, et millised päevad meile teotööks sobivamad on!

- Kuidas vähem?! Aga kes töö ära teeb? Kui me vähem päevi teeme, siis vaatab veel, et oleme laisad ega oskagi tööd teha! Ja kus me siis teiste külameestega kokku saame? Kus ma siis näen, kuidas keegi künnab ja kas ma ikka olen parem kui teised? Ja kust siis mõisnik seda näeb, kes meie talumeeste seas kõige kõvem künnimees on? Ei seda nüüd küll saa olla. Hommepäev läheme ja teeme veel rohkem ja pikemaid päevi, las siis näeb, kuidas eestlane töötada oskab.

/otse hariduspõllult/

Mul on hea meel teatada, et Eesti suurepärase hariduse võti on lõpuks ometi üles leitud! Me võime rääkida hariduseusku rahvast, pühendunud õpetajatest või tasakaalus õppekavadest, kuid tegelikult taandub kõik põhikooli riiklikele lõpueksamitele. Kui pole neid, siis võib kogu eesti hariduse vabalt maha kanda ja prügikasti visata. Vähemalt võib nii aru saada viimase kuu aja jooksul ilmunud artiklitest ja seisukohavõttudest.

Mina selle seisukohaga nõus ei ole! Mina arvan, et Eesti haridussüsteemi tugevus ei tulene mitte riiklikest lõpueksamitest, vaid meie suurepärastest, hoolivatest, vastutustundlikest ja tööle pühendunud õpetajatest. Minu arvates on siin kaks põhimõttelist küsimust: kas põhikooli riiklikud lõpueksamid täidavad neile seatud eesmärgid või mitte ning mida me võidame või kaotame, kui me põhikooli riiklikke lõpueksameid ei tee.

09.10.2019 11.10.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto