Teisisõnu, eestlased on aina jõukamad. Viimase kümnendiga on palgad kahekordistunud ja inimestel jääb üle aina rohkem raha, mida kulutada. Kuid see ei tähenda, et selle võrra ostetakse rohkem toitu või riideid. Ei, uus raha liigub uutesse valdkondadesse, milleks on kõik meelelahutusega seotu: reisid, elamused ja meelelahutus. Just seepärast kerkib uutesse kaubanduskeskustesse tavaliste poodide asemel ka aina enam meelelahutust ja elamusi pakkuvaid arendusi. Olgu selleks kinod, seikluslinnakud või toidukohad.
Mängu tuleb ka Eesti eripära. Nagu Remmelkoor tänasel majandusküljel ilmunud intervjuus tähelepanu juhib, siis Eestis, täpsemalt Tallinnas, ei ole klassikalist kesklinna tänavakaubandust, mis on kõikjal Lääne-Euroopas. Ajalooliselt on kaubandus koondunud meil hoopis kaubanduskeskustesse.
See ongi ilmselt üks põhjustest, miks ostukeskusi on meil rohkem kui mujal. Lisaks asuvad meie kaubanduskeskused väga heades kohtades – sisuliselt kesklinnas, kuhu pääseb ligi mitte ainult autoga, vaid ka jala või ühistranspordiga.
Just asukohad on need, mis on ära hoidnud ka e-kaubanduse suure surve. Tõsi, Eestiski on e-kaubanduse mõningane surve tuntav – juulis oli Eestis e-kaubanduse maht juba peaaegu 120 miljonit eurot (võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvas see ligi 30 protsenti) ja see kasvab iga kuu seitsme-kaheksa miljoni võrra – kuid kaubanduskeskustele pole see seni veel erilist põntsu pannud.
Just meie teadlikud otsused ja valikud, mida osta ja tarbida, otsustavad, kes jääb ellu, kes hääbub ning mis suunas kaubanduskeskused arenevad.