Sisukord
Majandus
Postimees
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Mida kuulsam sööklakett, seda vähem ta eestlasi usaldab

4 min lugemist
  • Suured tahavad usaldusväärset partnerit, kes ei rikuks frantsiisi mainet.
  • Subway raskuste taga on eestlastele võõras kontseptsioon.
  • Kõik ülemailmsed brändid ei sobi Eesti turule.
Jüri Mõis kirjutab esimese Tallinna McDonald’si avamispeol külalisteraamatusse sissekannet. Tänaseks vast kõigile tuttavast rasvalõhnalisest miljööst ei puudunud 1995. aastal šampanja, tort, pintsakud ja lipsud. FOTO: Peeter Langovits

Pikalt kõlanud kuulujuttude lõpetuseks jõuab sellel aastal Eestisse kaks maailmakuulsat frantsiisi: KFC ja Burger King. Tuntud brändi ei saa turule tuua niisama, sest mida kuulsam nimi, seda rangemad on frantsiisilepingu tingimused.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

1995. aasta aprillis kogunesid prominendid ja ajakirjanikud Tallinna vanalinna Viru tänavale, et avada pidulikult tordi ja šampusega Eesti esimene McDonald’si restoran. Tavaline hamburger maksis toona 9 krooni, juustuburgeri eest tuli välja käia 11 krooni. «Ma mäletan, et tookord oli avamise ümber kõige suurem tants see, kuidas üks härra sai Viru tänava maja õigusvastase võõrandamise korras endale ja üüris selle McDonald’sile edasi. Keegi veel rääkis, et see McDondald’s ei ole õige koht ja me peaksime vaatama, et Viru tänaval oleksid ikka korralikud asutused,» meenutas avamispeol olnud Jüri Mõis. Toona ennustati optimistlikult, et esimesel tööpäeval, 29. aprillil teenindatakse kuni 20 000 klienti.

Nüüd, ligi veerand sajandist hiljem avatakse sel aastal Tallinnas McDonald’si suurim üleilmne konkurent Burger King. Viimase tulekust on sosistatud juba pikalt ning sahinad läksid valjemaks, kui Tallink avas esimese restorani laeval. Küsimusele, miks otsustati just nüüd mandrile tulla, vastas ettevõtte juht Paavo Nõgene saladuslikult, et iga asi juhtub siis, kui ta juhtuma peab.

22.10.2019 24.10.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto