Kõige kiirem sõiduk maa peal. Testid kiirusrekordi löömiseks käivad!

Kõige suurem väljakutse pole kiirus, vaid sõiduki hoidmine stabiilsena ja selle peatamine. FOTO: Bloodhound

Järgmiste nädalate jooksul on kõigil sotsiaalmeedias võimalik kaasa elada maailma kõige kiirema maismaasõiduki testidele. Maismaa kiirusrekordi ettevalmistused käivad Lõuna-Aafrika kõrbes.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Alvordi kõrb Oregonis Põhja-Ameerikas teisipäeval, 27. augustil. Võidusõitja Jessi Combs, keda hüütakse maailma kiireimaks naiseks neljal rattal, sööstab sirgel läbi kõrbe. Jessi püüab teha midagi enneolematut. Ta on rekordsõidul, et püstitada naiste maismaa kiirusrekord. Ja siis. Tulekera. Kõik on läbi. Jessi Combs hukkub, üritades nihutada piire. Rekord jääb Kitty O’Neili nimele, kes 1976. aastal sõitis välja 512 miili tunnis (824 km/h). Jessi isiklikuks rekordiks jäi 398 miili tunnis (641 km/h) 2013. aastast.

Koos Jessi Combsiga hävis tulekeras ka American Eagle. Projekt, mis algas kahekümne aasta eest, kui Ed Sadle ostis romulast Lockheed F-104 Starfighteri, lõikas sellel küljest tiivad ja kruttis alla rattad. Järelpõletiga reaktiivmootori võimsus ületas 52 000 hobujõudu ja arvutuslik tippkiirus 1300 km/h. American Eagle koos Jessi Combsiga roolis pidi ühel päeval jahtima ka maismaa kiirusrekordit. Kui mõned unistajad välja arvata, on nüüd joonel vaid brittide Bloodhound LSR.

Et tee rekordini pole kaugeltki sile nagu Hakskeen Pani kõrb, mis on valitud rekordisõidu toimumise kohaks, näitab Bloodhoundi keeruline lugu. Juuli alguses andis Bloodhound teada, et oktoobris maandutakse viimaks Lõuna-Aafrika Vabariigis Hakskeen Panis ja hakatakse läbi viima teste, mille käigus loodetakse saavutada vähemalt kiirus üle 400 miili tunnis ehk üle 643 km/h.

Ent tagasi algusesse

2008. aastal pani Richard Noble aluse Bloodhoundi programmile. Noble oli mees, kes piloteeris esimesena auto kiiruseni üle 1000 km/h.

25.10.2019 28.10.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto