Möödunud aasta veebruaris tegi Tallinna lennuväljal hädamaandumise õppelennul olnud Smartlynxile kuuluv lennuk Airbus A320. Keskmise suurusega reisilennuk purunes kokkupõrkel maaga sedavõrd, et raudlind muutus täiesti kasutamiskõlbmatuks.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Nüüd, poolteist aastat hiljem, on Eesti Ohutusjuurdluse Keskuse eksperdid selgitanud välja õnnetuse põhjused. See oli õppelend mitte ainult algajatele pilootidele, vaid ka maailma suurimale lennukitootjale Airbus, sest õnnetuse põhjuste selgudes tuli neil hakata lennukeid täiustama. Olgu ka öeldud, et enne kui üks lennukitüüp lennukõlbulikuks tunnistatakse, peab tootja (praegusel juhul Airbus) mõtlema kõigele, mis võib sellega valesti minna, ja need riskid maandama. Selle õnnetuse põhjustanud mitmete rikete koosmõju oli see, mida ei osatud ette näha.

28. veebruar 2018 kell 17.05

Smartlynxi piloodikool on emaettevõttelt õppelendude tegemiseks laenutanud 150-kohalise Airbus A320. Pardal on seitse inimest: neli õpilast, instruktor, ohutuspiloot ja lennuameti inspektor. Nagu õppelendudel ikka, juhivad lennukit õpilased, kes tegid konveiermaandumist (touch-and-go). See tähendab, et lennukiga tullakse maanduma, puudutatakse hetkeks maapinda ja tõustakse taas õhku. Õues on külm, pilves ja tuulevaikne – üldiselt tavapärane lennuilm.