Sisukord
Sport
Postimees
08.11.2019
Eesti Valitsus sillutab radariostuga teed Ida-Viru tuuleparkidele Järvik teadis võimalikust huvide konfliktist septembris, kuid küsis nõu edasi (3) Tööandja maksuvõlg toob tulevastele lapsevanematele murepilved (20) Eesti tuleviku võimalused: Suur-Tallinnast ökokogukondadeni Majandus Kollektiivis kadunud usaldust on väga raske taasluua (4) Töötaja võttis pankrotistunud hot-dog’i-restorani üle Kompassi väljaku alla ehitatakse parkla Minister Kiik keeraks pensionireformilt vinti maha (11) Välismaa Pariisi laagrite migrandid koliti ümber Leedulane tõusis NATO tippjuhtkonda (1) Jaak Prozes: mordvalaste õitsev hääbumine (3) Arvamus Vladimir Juškin: minevik tungib olevikku Madis Iganõmm: kahe nädalaga treeneriks Edward Lucas: jagatud Berliini õppetunnid on püsivad Andrus Karnau: Mary Kross ja sõnadest kivid (44) Juhtkiri: seepärast makse makstaksegi (1) Kaur Maran: tolmunud umbluu (24) Meie Eesti Rainer Kuuba: kuidas puiduga kliimat veel kuumemaks kütta (16) Aleksei Lotman: metsasõnumite tõlgendamise nõksud (4) ÜRO raport tõstab esile säästvat metsandust (5) Kultuur Kõik on sünge, aga saab minna veel süngemaks Kuidas tähendus üles leida? Sport Magnus Kirt: üllatas, et teised mu tulemust üle ei visanud Robert Rooba: seis on hea, kuid kergeid mänge ei tule Vormelimaailma suured muutused Tartu Lagunevates hoonetes käib vaid avariiremont Linna rahakotis annab tunda rahvaarvu kahanemine Ühele lapsele 20 000st on rinnapiim mürk! Kes aitab need lapsed üles leida? Edward von Lõngus ei mõista kuidagi, miks peaks kuulsust ihaldama Lõuna-Eesti meestelaulu päev tuleb taas, murepilvedest hoolimata Vello Kade peab nädalavahetusel viimase poksiturniiri Maalitud noored naised lendlevad oma tulevikku Väino Land kasvatas kokkutulekust kontserdi Meelelahutus Koomiks Sudoku

Vormelimaailma suured muutused

2 min lugemist
Uue disainiga vormel, millesarnaseid võib võidu kihutamas näha juba 2021. aastal. FOTO: XPB/XPB Images/Press Association Images

Viimastel aastatel on vormel 1s domineerinud Mercedese ja Ferrari sõitjad ning seda puhtalt seetõttu, et nende auto on teistest palju võimekam. See muudab pealtvaatajatele sõidu jälgimise üsna igavaks, sest möödumisi nähakse kõrges mängus tavaliselt vaid tänu boksipeatuse taktikatele ning pärast esimest ringi on kõik tihti juba otsustatud. Nüüd asus olukorda parandama FIA, kes seadis 2021. aastaks autodele uued regulatsioonid, mis peaksid meeskonnad võrdsemasse seisu viima.

Konkurentsivõimelisem võistlussari

Silmatorkava muutusena loodi esimest korda F1 ajaloos tiimidele eelarve ülemmäär, milleks on veidi vähem kui 160 miljonit eurot. See peaks andma ka väiksematele meeskondadele võimaluse konkurentsivõimelisemad olla. Summa hulka kuuluvad kulutused, mis on seotud auto arendamise, turunduse ja sõitjate palkadega.

Suur probleem oli ka vähene möödumiste arv võidusõitude jooksul. Peamiseks põhjuseks arvatakse olevat kuni 40-protsendine surujõu kadumine teise auto tuules sõites. 2021. aasta disainiga masinatel peaks see kadu olema ainult viis kuni kümme protsenti. Tulemus saavutatakse sellega, et õhuvoog suunatakse üles, ja see ei tohiks tagumist autot nii palju mõjutada. Sel moel peaks võidusõitjatel olema võimalus rohkem möödasõite sooritada.

Lisaks reguleeriti mõningaid tehnilisi nüansse. Reeglitega hakatakse piirama võistlusnädalavahetusel tehtavate uuenduste arvu. Sellega vähendatakse arenduste maksumust.

Ainsana jääb puutumata mootor, kuid selle üks osa – summuti – lisati limiteeritud osade hulka. Iga piloot võib hooaja jooksul kasutada kuut eri osa, kuid iga järgmine toob kaasa juba karistuse.

Võistlussari muutub kaasahaaravamaks

Autod muutuvad uuenduste tagajärjel 25 kilo raskemaks. Peamised kaalu suurendajad on uued rehvid, kere ülesehitus ning mootoriosade materjal. Olgugi et raskem auto tähendab väiksemat kiirust (umbes kaks sekundit ringi kohta), võidetakse kõvasti auto koguhinnas.

Mõni sõitja on reeglimuudatustest vaimustuses. Tänavu Renault’s kihutav austraallane Daniel Ricciardo lubas pakkuda rahvale vägevat sõud. «Kui teised mööduvad korraga ühest autost, siis mina möödun ühe manöövriga kahest autost! Seda peab nägema!» lausus Ricciardo.«See paneb ka mind rohkem pingutama, sest pean paremini kaitsma. Ma ei usu, et möödasõite on lihtne teha, sest kõik üritavad paremini kaitsta. Aga rohkemate möödumisvõimaluste olemasolu teeb sõidu põnevamaks,» leidis ta.

Seotud lood
07.11.2019 09.11.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto