Sisukord
Sport
Postimees
27.02.2020
Eesti ravi- ja riigiasutused on koroonaviiruseks valmis Eesti Vox populi: kas koroonaviirus hirmutab? Eestlane Tenerifel: mingit viirusepaanikat pole Valitsus lükkas hoolduskindlustusmaksu idee laualt sahtlisse (1) Talv jõudis lõpuks Eestisse Majandus Linnahallile ulatasid abikäe üleaedsed Walt Disney juht astus ootamatult tagasi Välismaa Ajajoon: kuidas Covid-19 Hiinast maailma levis KOHALIK VAADE. Itaaliat räsib viirusega samavõrra hirm ja valeinfo Ukraina ülemraada spiiker: valimisi ei saa pidada ajutiselt okupeeritud aladel Kara-Murza andis FBI kohtusse India usutüli muutus erakordselt veriseks Arvamus Juhtkiri: nii ei saa rallit sõita Marti Aavik: viirus ja vändaga raadio Raul Rikk: kelle tehnoloogiast sõltume? Loretta Kruusimäe: puue kui praktiline takistus armastusele Sergei Metlev: sinimustvalge defitsiit 14 välisministrit: kodusõja lõpetab vaid kokkulepe Erkki Koort: miljon põgenikku Sindi kandis Meie Eesti Maaja Vadi: halb juhtimine toob vinduva töötüli Mare Teichmann: ettevaatust – tervist ohustav töökeskkond Kadri Tammepuu: juhtimispraagist ilustamata Mart Murdvee: miks targad on ikka vaesed? Kultuur Lummav ja groteskselt stressi tekitav film Seebivaht ühiskonna ideaale ei kanna Kuidas mõista käsutäitjaid? Filmide tegemine on kui puhkus Sport Kompromissi ei leitud – Rally Estonia jääb sel aastal ära Maria Šarapova jättis tennisega hüvasti Maa Elu Pooled hundid jäävad küttimata Nädala mõte: ei tahaks ka tasuta Maamehe üllatus: päikesepaneel võib loodust kahjustada, diiselgeneraator mitte Kevadel metsas toimetades tuleb lindudele mõelda Seakatk andis tõuke rajada oma tapamaja Frank Kutteri tööprotsess võimaldab stressivaba liha Soid taastatakse järjest enam Looduslike võtetega haigusele vastu Milline võib tulla kevad ja suvi? Tomatikasvatajad jahivad uusi sorte Mees ehitas vaatetorni asemel tornsauna Tartu KIRI: kuidas küll kaitsta oma vara? Martin Kallasmaa: jagatud auto on ühiskonnale kasulikum Osa kiibiga koeri siiski ei leita üles Ahhaa keskuses valmis erakordne orienteerumisrada Burgerikiosk ja Delta võistlevad parima tiitli nimel Tuttpütt – kergesti äratuntav, ent siiski vähetuntud Meelelahutus Koomiks Sudoku

Vormelimaailma suured muutused

2 min lugemist
Uue disainiga vormel, millesarnaseid võib võidu kihutamas näha juba 2021. aastal. FOTO: XPB/XPB Images/Press Association Images

Viimastel aastatel on vormel 1s domineerinud Mercedese ja Ferrari sõitjad ning seda puhtalt seetõttu, et nende auto on teistest palju võimekam. See muudab pealtvaatajatele sõidu jälgimise üsna igavaks, sest möödumisi nähakse kõrges mängus tavaliselt vaid tänu boksipeatuse taktikatele ning pärast esimest ringi on kõik tihti juba otsustatud. Nüüd asus olukorda parandama FIA, kes seadis 2021. aastaks autodele uued regulatsioonid, mis peaksid meeskonnad võrdsemasse seisu viima.

Konkurentsivõimelisem võistlussari

Silmatorkava muutusena loodi esimest korda F1 ajaloos tiimidele eelarve ülemmäär, milleks on veidi vähem kui 160 miljonit eurot. See peaks andma ka väiksematele meeskondadele võimaluse konkurentsivõimelisemad olla. Summa hulka kuuluvad kulutused, mis on seotud auto arendamise, turunduse ja sõitjate palkadega.

Suur probleem oli ka vähene möödumiste arv võidusõitude jooksul. Peamiseks põhjuseks arvatakse olevat kuni 40-protsendine surujõu kadumine teise auto tuules sõites. 2021. aasta disainiga masinatel peaks see kadu olema ainult viis kuni kümme protsenti. Tulemus saavutatakse sellega, et õhuvoog suunatakse üles, ja see ei tohiks tagumist autot nii palju mõjutada. Sel moel peaks võidusõitjatel olema võimalus rohkem möödasõite sooritada.

Lisaks reguleeriti mõningaid tehnilisi nüansse. Reeglitega hakatakse piirama võistlusnädalavahetusel tehtavate uuenduste arvu. Sellega vähendatakse arenduste maksumust.

Ainsana jääb puutumata mootor, kuid selle üks osa – summuti – lisati limiteeritud osade hulka. Iga piloot võib hooaja jooksul kasutada kuut eri osa, kuid iga järgmine toob kaasa juba karistuse.

Võistlussari muutub kaasahaaravamaks

Autod muutuvad uuenduste tagajärjel 25 kilo raskemaks. Peamised kaalu suurendajad on uued rehvid, kere ülesehitus ning mootoriosade materjal. Olgugi et raskem auto tähendab väiksemat kiirust (umbes kaks sekundit ringi kohta), võidetakse kõvasti auto koguhinnas.

Mõni sõitja on reeglimuudatustest vaimustuses. Tänavu Renault’s kihutav austraallane Daniel Ricciardo lubas pakkuda rahvale vägevat sõud. «Kui teised mööduvad korraga ühest autost, siis mina möödun ühe manöövriga kahest autost! Seda peab nägema!» lausus Ricciardo.«See paneb ka mind rohkem pingutama, sest pean paremini kaitsma. Ma ei usu, et möödasõite on lihtne teha, sest kõik üritavad paremini kaitsta. Aga rohkemate möödumisvõimaluste olemasolu teeb sõidu põnevamaks,» leidis ta.

Seotud lood
26.02.2020 27.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto