Sisukord
Arvamus
Postimees
19.02.2020
Lapsele võib kõige ohtlikum olla kodu Eesti Küberpättide nahka läks 13 miljonit eurot Apteekrid andsid reformipöörajate vastu turmtuld Tallinna linnapolitsei saatis Maardu taksojuhtidele ultimaatumi Mäggi: Eestil on Hiinast rohkem võita kui kaotada Pärnu võimuliit läks lõhki Jäävaba meri ajas hülged poegima laidudele Majandus Riigifirma napsas kuluka võidu Saksamaa ja Euroopa huvid käivad käsikäes Välismaa Venemaal kaalutakse ekspresidentide puutumatust Rootsis valmis maailma suurim vastlakukkel Torm tõi Iiri rannikule hüljatud laeva Ilves: loodan, et lääs ei ole veel lõppenud Arvamus Juhtkiri: rekordhind ja kaotatud aastad Arved Breidaks: Tehvandile suusahall (1) Paloma Krõõt Tupay: presidendi punane joon Marek Sammul: suletus toodab konnatiike Indrek Leppik, Viljar Kähari: Eesti pakub katuseta maja Erkki Bahovski: kodanike Euroopa Meie Eesti Aimar Altosaar: Eesti rahva küpsustunnistus Sergei Metlev: manifest kui kahtlusi vaigistav lootus Kultuur Jaan Krossi põrgu ja purgatoorium Kommunism veetles vaid kodanlikust spliinist? Sport Türgi korvpallur võttis uue nime Heino Endeni järgi Kodus teise kuldmedali teeninud Wierer: värisesin viimases tiirus päris palju Anett Kontaveit pääses Dubais teise ringi Tartu Aksel Part: autosõit kui asotsiaalne tegevus Mall Värva: loodusega koosolemise ilu ja võlu Prokuratuur täpsustas Valvo Semilarski süüdistust Miss Valentine toob Tartusse 35 riigi parimad võimlejad Raatuse koolis püsivad pinged löövad direktori Toomas Kingu vererõhu lakke Piinatud hinged treppidel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Maive Rute: elektriline rahvaauto

4 min lugemist
Maive Rute. FOTO: Madis Sinivee

Volkswagenil on kavas panna miljon tavatarbijale hinna poolest kättesaadavat elektriautot müüki juba alates 2020. aasta suvest, kirjutab Eesti Panga asepresident Maive Rute.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Elektriline rahvaauto tuleb, ja mitte ähmases tulevikus, vaid juba järgmisel aastal. Just sellise murrangulise uudisega tuli eelmisel nädalal välja Volkswageni juhtkond, kui Ida-Saksamaa Zwickau tehases avati pidulikult uue ID.3-elektriauto masstootmine. Kavas on turule paisata miljon tavatarbijale hinna poolest kättesaadavat autot aastas juba alates 2020. aasta suvest. See on Euroopale märgilise tähtsusega sündmus.

130-aastase ajalooga Saksa autotööstus on viinud sisepõlemismootoriga sõiduriistade valmistamise maailmas tipptasemele ning seni tõrjunud ideed, et tulevik võiks kuuluda elektriautodele. Mugavad, kiired ja turvalised Saksa diisel- ja bensiiniautod on ju rahvuslik uhkus ja majanduse alustala. Paraku aga maailm muutub, kliimamuutuse surve all tuleb kasvuhoonegaaside heidet vähendada ning ka tarbijad nõuavad üha häälekamalt puhast keskkonda.

Zwickaus kohal viibinud liidukantsler Angela Merkelil oli samuti olulisi sõnumeid. Saksamaa hakkab riiklike vahenditega kiirendama üleminekut taastuvenergiale, et elektriautosid saaks laadida puhta elektriga. Riik toetab samuti laadimistaristu rajamist: vähemalt miljon laadimispunkti, ja seda niiviisi, et regulatsioon oleks liidumaade vahel ühtlustatud ning autoomanik ei peaks ühest regioonist teise sõites nuputama, kuidas laadida ja maksta saab. Väljakuulutatud riikliku paketi kolmas liin aga toetab uute elektriautode ostmist, et hind oleks tarbijale taskukohasem.

Tegu on tõelise murranguga, sest siiani on Saksamaal propageeritud pigem «puhast» diiselmootorit ning võideldud sõidupiirangute vastu. Heitgaase emiteerivate autode sõidupiiranguid aga kuulutatakse välja aina rohkem. Mitmed Euroopa linnad piiravad vanade autode pääsu linnasüdamesse.

18.02.2020 19.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto