N, 2.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti Energia klienditeenindajad kutsuti vastama rikketelefonile

Eger Ninn
Eesti Energia klienditeenindajad kutsuti vastama rikketelefonile
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Elvas koolimaja kõrval kasvanud männipuu kukkus latvapidi aula akendesse.
Elvas koolimaja kõrval kasvanud männipuu kukkus latvapidi aula akendesse. Foto: Erakogu

Kuna Eesti Energia rikketelefon on ülekoormatud, otsustas ettevõte sulgeda tavalise klienditelefoni 1545, et kõik klienditeenindajad saaksid vastata rikkekõnedele.



Rikketelefoni ootejärjekorrad on pikad ja SMSiga saadetud rikketeade ei pruugi samuti kuigi kiiresti süsteemi jõuda. Rikkenumbrile helistades tuvastab automaatvastaja helistaja asukoha, loeb ette teadaolevad rikked seal piirkonnas ning ütleb orienteeriva aja, mille jooksul rike kõrvaldatakse.

Rikketelefoni koormuse vähendamiseks soovitas Eesti Energia Jaotusvõrgu kommunikatsioonispetsialist Tuuli Sokmann mitte jääda ootama ühenduse saamist klienditeenindajaga, kui automaatvastaja on juba inimese piirkonnast teadlik.

Postimehe lugeja Andrus Lode kirjutas, kuidas tema vanematekodust Põlvamaal kadus esmaspäeva hommikul elekter. Pärast rikketelefonilt kuuldud soovitust saata SMS selgus, et 3,5 tundi pärast sõnumi saatmist ei olnud rike veel ettevõtte süsteemi jõudnud. Seejärel saatis ta teate alajaama nime ja aadressiga; kohe tuli ka vastus, et sõnum on Eesti Energiani jõudnud.

Sokmann selgitas, et kui üldjuhul jõutakse klientide SMSid sisestada infosüsteemi poole tunni jooksul, siis tormi tõttu tekkinud olukorras ei suudetud seda teha.

Esmaspäeval tuli ettevõtte rikketelefonile ligi 40 000 kõnet ja 7000 SMSi, millele lisandus eile kella 16ks veel 15 000 kõnet ja 7000 sõnumit. Võrdluseks: tavalise kuu jooksul tehakse rikketelefonile kokku ligikaudu 15 000 kõnet.

Lootus elekter peagi tagasi saada on aga kõige väiksem üksikutel eratarbijatel. Jaotusvõrgu juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne sõnul on selliseid kliente, kellel pole elektrit juba tormi algusest saadik, üle kogu Eesti.

Esmajärjekorras likvideeritakse rikkeid elutähtsatel ja ühiskondlikult olulistel objektidel, seejärel liinidel, mis varustavad suuremat arvu majapidamisi.

Märksõnad
Tagasi üles