Idufirmade puhul on see loogika, et kui toode saab esimest korda valmis, tuleb lasta seda mingil osal inimestest katsetada, koguda tagasisidet ja teha asi paremaks. Me tegime filmi puhul sama, kõikides etappides. Saatsin käsikirja paljudele lugemiseks ja tagasiside põhjal parendasime, uuendasime seda. Montaaži puhul niisamuti. Näitasime valmis lõigatud asju mõnele inimesele ja tegime tagasiside põhjal parandusi. Saime aru, mis töötab, mis mitte.
Kui te poleks hakanud tehnoloogiaettevõtteid tegema, kas siis oleksite režissöör?
Ei oska öelda. Kõik on kulgenud loomulikult. See, et olen edukaid tehnoloogiaid loonud ning neid välismaale viinud, andis mulle enesekindlust, et tegelikult saab, on võimalik küll. Kui mul poleks start-up-tausta, teeksin filme ilmselt teistmoodi, traditsioonilisemalt. Kõik on põhjusega ja mulle meeldib see, kuidas ma olen siia jõudnud.
Kriitikud on «Ükssarvikut» seni kõvasti kiitnud.
Tõsi, kõik arvustused on olnud kiitvad, aga ma ei tee filme kriitikutele. Pärast esimese filmi tegemist teadsin, et teen veel filme. Siis oli kriitikuid, kes ütlesid, et Rannu võiks oma raha anda hoopis päris filmitegijatele. Ja selle filmi puhul on nende samade kriitikute tagasiside olnud hoopis kiitev. Idufirma ehitamise ja kriitikute kohta kehtib sama reegel: ei tohi mitte kellegi halbadel sõnadel lubada oma unistusi rikkuda.
KOMMENTAARID
Mart Noorkõiv, filmikriitik, endine idufirma klienditugi
Olles ise töötanud start-up-maailmas, tõi «Ükssarvik» meelde hulga absurdsust ja ka traagikat, mida see maailm endas võib kätkeda. Hoolimata huumori selgest esiletõstmisest puudutas Rannu liigutavalt ka inimlikke katsumusi, mida star-tup-mullis elamine põhjustab.
Jürgen Jürgenson, Thorgate Digitalise äriarendusjuht ja idufirmade mentor
«Ükssarvik» on pigem hea õppefilm, aga igat tegevust ei saa võtta tõetruult. Kes start-up-maailmas sees pole olnud, sel võib olla keeruline samastuda või aru saada sellest terminoloogilisest keelest (pivot, scale, IPO jne). Kes sees on olnud, kogeb äratundmishetki. Mitmed olukorrad on küll üle võlli keeratud, aga eks tihti vaatavad uued founder’id asju läbi roosade prillide.