• Põhja-Soome ja Norra omavalitsused tahavad enda õuele suurt sadamat ja raudteed.
  • Soome-Norra komisjon andis Kirkenese-Rovaniemi raudteele negatiivse hinnangu.
  • Plaaniga otsustatakse edasi minna Tallinna-Helsingi tunneli arendaja toel.
  • Ilma Tallinna tunnelita võib Arktika raudtee osutuda mõttetuks.

Läbi lumise Lapimaa vuhiseb kiirrong, sukeldudes aeg-ajalt tunnelitesse ning tõustes mitmekümnemeetriste viaduktide najal puulatvade kohale. Nii kujutavad Kirkenesi linna ja Soome ettevõtja Peter Vesterbacka kontori arendajad ette Põhja-Jäämere-äärset Kirkenest Lapimaa keskuse Rovaniemiga ühendavat Arktilise Koridori raudteeprojekti.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Kuigi raudtee peaks arendajate sõnul tooma Lapimaale turistide hordid ja muutma Kirkenesi Arktika meretranspordi sõlmpunktiks, on Soome ja Norra valitsus projekti külmutanud, öeldes, et see ei ole majanduslikult jätkusuutlik.

Huvilised Lapimaalt ja Hiinast ei kavatse projektist lihtsalt loobuda, kuid selle õnnestumiseks on vaja valitsuste heakskiitu ja Tallinna-Helsingi tunneli valmimist.