Sisukord
Meie Eesti
Postimees
22.11.2019
Eesti Raport: Järvik valetas ja ületas oma pädevust (36) Jaaganti poliitikaradar. EKRE porised jalajäljed (22) Aasta prokurör Maarja-Liisa Kõiv: naine, keda vangid pelgavad Majandus Uue radariga saaks rohelise tule kolm tuulearendust (6) Närilised ja tuul näitasid e-riigile koha kätte (4) Välismaa Veneetsia aktivist: linna ei tohi massiturismi nimel tappa Tusk andis Orbánile looritatud hoiatuse Briti monarhi keskmiselt pojalt nõutakse koostööd uurijatega Arvamus Sven Sakkov: kes kaitseb Euroopat (21) Aarne Seppel: vaeste riik (14) Andrus Karnau: musta raha transiitmaa (10) Juhtkiri: venitamine on piinlik (21) Evelyn Kaldoja: kirjutamata kommunaalreeglid (2) Meie Eesti Aleksei Lotman: raudteest, metsast ja metsistest Aleksei Lotman: Rail Baltica mõjuhindamine – jupikaupa raiumine või aeglane kuumutamine? (5) Tuuli Stewart, Juhan Telgmaa: bürokraatia kummisein ümber raudtee (2) Kultuur Kes võidab tänavu Alveri debüüdipreemia? Sport Kaalukauss langes Vladimir Ivanovi kasuks. Kas põhjendatult? (2) Kuusmaa putitab Karusid Kurlingunaiskond jäi A-divisjoni püsima Tartu Lühis jättis ligi kolm tuhat Annelinna elanikku pimedusse Alampalga tõus kiirendab lasteaiatasu kallinemist Tartus Jõgeva uus ringristmik muutus kohe hajameelsete juhtide lõksuks (22) Ahhaa läheb teaduse tuumani välja Visa hinge Rait Ratasepa mõttekoht: kust jookseb piir? (2) Urmas Vadi uues raamatus tuleb kogu aeg nutt peale Lavastusele eelnes ilust hoolijate küsitlus PÖFFi film: Tõetruu valetamine Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Aleksei Lotman: raudteest, metsast ja metsistest

2 min lugemist
Häädemeeste vallas, mida läbib Rail Baltic, pildistatud metsisekukk. FOTO: Jüri Vlassov II

Läinud kuul kuulutas keskkonnaministeerium kavatsusest võtta Rail Balticu trassi piirkonnas kaitse alla neli metsise püsielupaika kogupindalaga üle tuhande hektari, millest 900 oleks rangelt kaitstud sihtkaitsevööndi režiimiga, kus kõik raietööd oleksid keelatud.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Ülejäänu oleks piiranguvöönd, kus oleks keelatud uuendusraie. Esmapilgul võib paista, et vähemalt keegi, kõnealusel juhul siis metsis, sellest hiidraudteest võidab. Miski pole aga ekslikum sellisest pealiskaudsest rõõmusõnumist.

Ka ministeerium ise möönab, et tegu on hüvitusmeetmega, kuna raudtee ehitamise käigus hävivad metsise elupaigad, sealhulgas mängualad. Seega siis üritati meid rõõmustada mitte järjest halvenevas seisundis oleva metsise populatsiooni seisundi parandamise, vaid raudteega põhjustatava uue kahju vähendamise abinõuga. Kusjuures tegu on kaugelt ebapiisava kompensatsiooniga.

Alustagem algusest. Planeeritav Rail Balticu raudtee kulgeb Pärnumaa lõunaosas läbi metsiste olulistest elupaikadest, hävitades kaks mängupaika täiesti ja lõigates ülejäänud mängu-, pesitsus- ning talvitusalade kompleksi pooleks, eraldades osa alasid teistest. Seega, lisaks elupaikade otsesele hävingule raadamise ja täisehitamise tõttu on tegemist suurema elupaigakompleksi katkilõikamisega.

Kas selline mõju on üldse kompenseeritav, ei tea õieti keegi. On üsna raske ennustada, kui totaalseks tõkkeks kujuneks lindude liikumisele suures osas tarastatud raudtee. Kas vaid vähesed julgevad seda ületada ja tagajärg on populatsiooni killustumine koos sellega paratamatult suureneva väljasuremisriskiga? Või vastupidi, kui linnud seda väga ei karda ja riskivad ületamisega, siis kui paljudele saaks see surmalõksuks? Nii ongi kõik leevendusmeetmed tegelikult hädapärane abinõu halva olukorra veidi paremaks muutmiseks.

21.11.2019 23.11.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto