Sisukord
Meie Eesti
Postimees
22.11.2019
Eesti Raport: Järvik valetas ja ületas oma pädevust (36) Jaaganti poliitikaradar. EKRE porised jalajäljed (22) Aasta prokurör Maarja-Liisa Kõiv: naine, keda vangid pelgavad Majandus Uue radariga saaks rohelise tule kolm tuulearendust (6) Närilised ja tuul näitasid e-riigile koha kätte (4) Välismaa Veneetsia aktivist: linna ei tohi massiturismi nimel tappa Tusk andis Orbánile looritatud hoiatuse Briti monarhi keskmiselt pojalt nõutakse koostööd uurijatega Arvamus Sven Sakkov: kes kaitseb Euroopat (21) Aarne Seppel: vaeste riik (14) Andrus Karnau: musta raha transiitmaa (10) Juhtkiri: venitamine on piinlik (21) Evelyn Kaldoja: kirjutamata kommunaalreeglid (2) Meie Eesti Aleksei Lotman: raudteest, metsast ja metsistest Aleksei Lotman: Rail Baltica mõjuhindamine – jupikaupa raiumine või aeglane kuumutamine? (5) Tuuli Stewart, Juhan Telgmaa: bürokraatia kummisein ümber raudtee (2) Kultuur Kes võidab tänavu Alveri debüüdipreemia? Sport Kaalukauss langes Vladimir Ivanovi kasuks. Kas põhjendatult? (2) Kuusmaa putitab Karusid Kurlingunaiskond jäi A-divisjoni püsima Tartu Lühis jättis ligi kolm tuhat Annelinna elanikku pimedusse Alampalga tõus kiirendab lasteaiatasu kallinemist Tartus Jõgeva uus ringristmik muutus kohe hajameelsete juhtide lõksuks (22) Ahhaa läheb teaduse tuumani välja Visa hinge Rait Ratasepa mõttekoht: kust jookseb piir? (2) Urmas Vadi uues raamatus tuleb kogu aeg nutt peale Lavastusele eelnes ilust hoolijate küsitlus PÖFFi film: Tõetruu valetamine Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Tuuli Stewart, Juhan Telgmaa: bürokraatia kummisein ümber raudtee

4 min lugemist
Millise akna taga istub otsustaja? FOTO: YVES HERMAN/REUTERS/Scanpix

Rail Balticu kitsaskohtadele osutavad ja vastuseid otsivad kodanikud Tuuli Stewart ja Juhan Telgmaa kirjutavad oma pingutustest plaanitava kiirraudtee asjus Euroopa Liidu institutsioonide poole pöörduda.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Eesti kodanikuühiskonda (millised ühed normaalsed ühiskonnad veel olla võiksid?) on viimastel aastatel raputanud küsimused, mida me vabadusaastatel veel pole pidanud esitama. Ka neile vastama mitte. Kõige kohal on suurküsimus, millisesse peresse me kuulume, kes on perepea ja mis on see meie oma kodu, mida me kaua igatsesime ja siis usinalt ehitasime. Üks küsimuste ring helgesse tulevikku kihutamise teel on keerelnud Rail Balticu ümber – kõigi aegade suurim taristuprojekt, hüpe igale eestimaalasele vaatamata sellele, kas rongiga hiljem sõidetakse või ei.

Allpool üks lugu võitlusest tumma looma bürokraatiaga – europarlamendi, Euroopa Komisjoni ja Euroopa Kontrollikojaga. Pöördusime nende institutsioonide poole, kui aastaid kõlanud hääled kodus olid vaid kurtidele kõrvadele kajanud. Läksime «europealinnadesse», kui kodus oli saanud selgeks, et kodanikele valetatakse, neid ignoreeritakse või pööratakse seadused naeruks.

Europarlamendi petitsioonikomisjoniga suhtlemisel petitsiooni esitamiseks aitasid meid europarlamendi liige Yana Toom ja endine liige Indrek Tarand, kellele oleme väga tänulikud, ning kui poleks olnud Marju Lauristini, teaksime palju vähem kodanike õigustest. Et leida tuhandete ametnike seast see õige, on kulunud palju aega. Eestist kodanikke abistavat jõudu argumenteeritud debati pidamiseks leida pole õnnestunud.

Läksimegi «pealaekuritele» rääkima, et Rail Baltic nagu mistahes toimiv ja edendav transpordisoon on hea idee, kuid see, kuidas see kavatsetakse ellu viia, ei sobi mitte. Nimetame vaid ühte konkreetse arvuga väljendatavat põhjust: 4,3 miljardi euro võrra üle hinnatud tulu, mis enamasti tekib väidetavalt puhtama õhuga. Osutamine selgele veale algandmetes jättis asjaomased tegelased paraku külmaks.

21.11.2019 23.11.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto