Sisukord
AK
Postimees
23.11.2019
Eesti Järvikule on kasulikum mitte ise lahkuda (60) Kool, kus laps vastutab ise ja õpetajad ei kamanda (47) Tere tulemast, Eesti bataat, lääts ja kikerhernes! Majandus Börs viitab majanduse jahtumisele Välismaa Videolugu Veneetsiast: vihased kohalikud ja hullavad turistid Endine luurejuht: Hiina tahab kaaperdada Austraalia poliitika (6) Foto: Indoneesia linn üritab lapsi «tibustada» Vučić: nn luurajaloo video võtsid üles Serbia eriteenistused (1) Tiido: soomlased vaatavad Eestit endiselt kui väikevenda (10) Soome politsei on saanud kaebusi vanade TV-sarjade kohta (15) Gabriel Richard-Molard: suur koalitsioon on surnud, elagu väike koalitsioon Arvamus Juhtkiri: kliimamuutuv toidulaud (1) Sander Punamäe: hongkonglased on Helme pärast kadedad (17) Peaministri riskiinvesteeringud (15) Lask Trumpi tagalast (6) Eesmärk oli võita aega (6) Meie kaaslane ka nutiajastul Kultuur Pulk & Pulk: müsteerium lahendatud! Saa teada, kes on kes ... nagu pisarad vihmas (2) PÖFF: Ajupestud inimesed, segased noored ja hinge kriipivad loomad Sport Tobreluts: oleme natuke paremad kui eelmisel hooajal Märtsis heideldakse koha eest päikese all Paavo Kivise peale mõeldes Nõmme Kalju värbab uut treenerit. Pildil ka Marko Kristal Verinoor Venemaa iluuisutaja püstitas lühikavas maailmarekordi Merendus Eesti perefirma betooni nõutakse Fääri saartest Jaapanini Reis Videolugu Veneetsiast: vihased kohalikud ja hullavad turistid AK Tallinn 800: puupulgad, mis kõnelevad keskaja infotehnoloogiast EKI keelekool: kuus­kümmend tuhat eesti murdesõna Rein Veidemann: e-kultuur ja/kui keelevahetus (3) Rahvusatlase koostaja: sellega sai täidetud lünk Eesti kultuuriloos Kõik need hetked kaovad ajas... ... nagu pisarad vihmas (2) Mesikäpp. Lapsed ei oska kükitada ega telekat vaadata! Mesikäpp. „Lollimaja“, Eesti kõigi aegade rajum suhte-reality! Arter Pulk & Pulk: müsteerium lahendatud! Saa teada, kes on kes Videolugu Veneetsiast: vihased kohalikud ja hullavad turistid Kertu Jukkum: Seiklused või torud? (2) Meremuuseumi juht Urmas Dresen: Üks korralik muuseum ei tohiks tiluliluga üle pingutada «Admiral Bellingshauseni» ekvaatoriületust saatsid salapärased veealused hiiglased ja Neptun ise PÖFF: Ajupestud inimesed, segased noored ja hinge kriipivad loomad Naised Köögis näitas tänaval hämmastavat julgust (9) Läheb vaidluseks! Võidusõidufilm «Le Mans ’66»: kaks arvamust Saladused skungi selja taga. Kuidas loodi kolm kuulsat sõjalennukit? Naiste jõudemonstratsioon (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

... nagu pisarad vihmas

7 min lugemist
Replikant Roy Batty (Rutger Hauer) peab filmikunsti kõigi aegade kuulsaimat surmaeelset monoloogi. FOTO: Kaader filmist

Ega ulmefilmide tegevusajale ja -kohale osutavad faktid ei ole vist tegelikult liiga tähtsad. Nendega võib natuke mängida, miks mitte. Aga nende osutuste veider täpsus – 2019. aasta novembrikuu Los Angeles Ridley Scotti filmi „Blade Runner“ puhul – paneb muigama. See oleks nagu suvaline raam ühele loole, mis ei taha muidu hästi käima minna. Tõsi, oma mõte siin vahest siiski on. Autor tahab öelda ehk seda, et see, mida ta rääkima hakkab, sünnib pigem ajaliselt ja geograafiliselt aimatavas kauguses. Pane tähele, ütleb ta, tulevik on otse nurga taga. See pole midagi kauget ja kujuteldamatut, õige varsti saad sa seda kalendrist ise näha. Kui sa silmi kissitad ja keskendud, siis kas pole nii, et see on juba nüüd kohal ja möödapääsmatu?

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Kui aga nüüd toda filmi uuesti vaadata ja proovida aru saada, mida tänane ajahetk toonases fantaasias võis tähendada, siis tundub „Blade Runner“ mulle omalaadi diagnoosina. Tulevik, annab see aastal 1982 valminud pildikeel meile mõista, on „haige“. Jah, siit leiame kõrgtehnoloogilisi detaile ja elegantseid fassaade, kuid neisse on sisse kirjutatud nende rikutus ja rüvetatus. See tulevik maitseb nii, nagu ei oleks tulevikku enam võimalik uskuda. See tulevik ladestub nagu prügi. Ja inimkond ehk mattubki selle alla. Me ei oska millegi uue järele haarata, sest me ei mõista millestki lahti lasta. Selles mõttes on „Blade Runner“ disainilt düstoopiline film ja sealt ei tohiks leida midagi tähistamisväärset. Mulle meenub ainult üks tõeline sündmus.

Ja nimelt: 2019. aasta novembris suri Roy Batty.

22.11.2019 25.11.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto