Sisukord
Maa Elu
Postimees
28.11.2019
Eesti Järvik surus PRIAt kolme ettevõtja huvides, Ratas teab sellest juba augustist (84) Ebatavaline libedus niitis kogu Tallinnal jalad alt Eesti ärimehe vana laevafirma on segatud SEB rahapesuskandaali (10) Majandus Eesti ärimehe vana laevafirma on segatud SEB rahapesuskandaali (10) Talverehve ootavad suured muutused Rail Balticu rongi kisub kraavi poole (11) Kiiret palgatõusu veab ametnikkond (4) Ööseks kuivale jäävate pubide omanikud: Tallinn suunab inimesed kasiinodesse (4) Välismaa Türgi ähvardab Baltimaade ja Poola kaitseplaani (3) Briti veokitragöödia ohvrid jõudsid Vietnamisse Ajakirjaniku mõrva juurdlus raputab Malta valitsust Postimees Strasbourgis: Von der Leyen sai loa tüürida eri suundades kiskuvat ELi (2) KOHALIK VAADE. Kas rassism ja antisemitism tulevad Itaalias tagasi? (2) Arvamus Juhtkiri: piilupart juhib Rail Balticu kraavi (5) Rait Maruste: kokkuleppemenetluse võlud ja valud Täna Vabadussõjas: aasta aega sõda Erkki Bahovski: vähemused huumori keerises (5) Meie Eesti Tasuta gripisüst ajendas eakaid vaktsineerima (1) Kadri Tammepuu: muutumise maailmameister gripp Kultuur Andke armu, meile (1) PÖFF: Film ja maalikunst sulavad ühte PÖFF: Mure kaduva pärast Sport Toyota hankis kogemust, kiirust, tarkust ja andekust Pärnakatele eurosarjas mõru mekiga rutiinne võit Dončić ja Co Leetu mängima Maa Elu Kooreürask võtab meie metsameestelt leiva Nädala mõte: kas kuusikud kaovad? Lihasöömist küll taunitakse, kuid tarbimine ei vähene (2) RMK metsades töötavad autojuhid vajavad peagi kutsetunnistust Parim noortalunik: põllumees rassib ööd-päevad, muidugi tekitab toiduraiskamine tuska (1) Kahjuritõrjujad upuvad töösse: tänavu on erakordselt palju hiiri ja rotte (4) Lendoravaid ohustab Eestis väljasuremine Ilmajutt: tundes kohalikku ilma, võib saada vihjeid saabuvast ilmast Kõrvitsast saab maitsva koogi Kuldvunts ehk toa-ženšenn on kuulus ravimtaim Tumedad laigud vahtralehtedel – ohtlik seenhaigus või hea märk? Tartu Pärt Uusbergi suurvorm valmis koostöös rahvusülikooliga Küllaltki lahendatavas olukorras hakati otsima tüli (5) Endises nakkushaiglas peab saama ülehomseks plats puhtaks Viktoria paneb oma äärmuslikel sünnitustel arstid ja ämmaemandad proovile PÖFFi film: Kui leiva toob lauale oma hääl Ülikooli peahoone säras saja aasta eest nagu täht keset pimedust ja masendust (3) Meelelahutus Koomiks Sudoku

RMK metsades töötavad autojuhid vajavad peagi kutsetunnistust

1 min lugemist
RMK metsades töötavad metsaveoautojuhid vajavad tuleva aasta suvest kutsetunnistust. FOTO: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Tuleva aasta 1. juulist on RMK metsades töötavatel metsaveoautojuhtidel tarvis kutsetunnistust, nagu see on raietöölistel, langetus- ja väljaveotraktorite operaatoritel. Autojuhte on koolitama asunud Luua Metsanduskool.

„Metsasektor soovib, et metsas töötaksid professionaalsed inimesed ja kutsestandardite kehtestamine on üks viis seda tagada. Töötaja teeb oskuste ja teadmiste tõestamiseks sõltumatu hindamiskomisjoni ees eksami, mille edukal sooritamisel saab kutsetunnistuse,” sõnas RMK tootmis- ja finantskontroller Rainer Laigu. Kutsestandardi vajadus selgus metsanduse oskuste ja tööjõuvajaduse kava ehk OSKA raporti tegemisel 2016. aastal.

Laigu sõnul töötati kutse­standard välja veoettevõtete, koolide, Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu ning RMK koostöös 2017. aastal. 2018. aastal teavitati koos vedajate katusorganisatsiooniga veo­ettevõtteid, et RMK seab kutsetunnistuse nõude veolepingutesse 1. juulist 2020.

Luua Metsanduskoolis on koolitamine täies hoos, esimene grupp on juba lõpusirgel ja uued koolitused täitumas. „Veokijuhtidele õpetatakse tööohutust, õigusakte, liikumist ja manööverdamist metsateedel, hüdrotõstukiga töötamise erisusi, IT-rakendusi ning loomulikult puidusortimentide ja puidurikete tundmist, puidukoguse hindamist ja mahu määramise põhimõtteid,” loetles Luua Metsanduskooli turundusjuht Kairit Prits.

Teooria toetab kogemusi

Koolituste õpetajad on Luua Metsanduskoolist ja koostööpartnerite juurest. „Metsanduse katame enda õpetajatega, lisaks on koolitajaid RMK puiduturustusosakonnast, veokite müügi- ja remondiettevõtetest. Üks koolitaja on ergonoom, kes juhib tähelepanu õigetele töövõtetele ja tervislikkusele töökeskkonnas,” lisas Prits.

Koolitused on andnud Luua Metsanduskoolile võimaluse teha koostööd transpordisektoriga. „Nüüd on osalejatel võimalus saada oma pikaajalisi kogemusi toetama teoreetilised teadmised ning uuendada neidki tõsiasju, mis vahel kipuvad ununema,” sõnas naine.

Esimesed eksamid toimuvad järgmise aasta esimeses pooles, koolituste ja eksami eest tasub osaleja. Tihti tasuvad veoettevõtted selle oma töötaja eest ise. „Kaudselt, ­veohinna kaudu, maksab RMK selle kulu vedajale kinni,” täpsustas Rainer Laigu.

Seotud lood
27.11.2019 29.11.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto