Sisukord
Majandus
Postimees
10.12.2019
Eesti Talunikud tulevad traktoritega pealinna raha nõudma (5) Eesti hakkab end PISA tulemusega turundama (6) Unikaalne trammimonument saab kaitse alla (8) Majandus Elroni juhil on bussifirmadele kurbi uudiseid (12) Tippametnik käis ettevõtte heaks reisil Swedbank lasi hansapankuritel minna Toomas Annus värbas Robert Kiti Välismaa Normandia nelik tuli rahu nimel taas kokku Loodus näitas Uus-Meremaal võimu Sanna Marini valitsuse esimene proovikivi on välisminister Pekka Haavisto Soomes haaravad ohjad noored naised (10) Arvamus Juhtkiri: Greta ajastu peaminister (17) Indrek Lepik: käsulapsed vabariigile (15) Kai Saks: riigi otsus – kas hoolida (1) Silver Sirel: Soome ees uks kinni (4) Ivan Makarov: kas keelel on elu pärast ajusurma? (6) Paloma Krõõt Tupay: demokraatia talumatu kergus (1) Meie Eesti Enne tähtaega vabastamine: poolt ja vastu (2) Erkki Koort: сколько лет, сколько SIMM* (3) Kultuur Harmooniline maailm on valmis saanud «Eesti laul»: tihe, ent ilmetu ja igav (10) «Õiglus»: selgeltnägija sünnitas kultusfilm Kummitav Imedemaa «Jeesus juhatab sind kiirteele»: Eesti-Etioopia sci-fi-deliirium Sport Venemaa hokiäss: kas me riigi nimeta mängides üldse vajame neid MMe… (2) Jooksuriigi mustal taustal saavutatud edu (2) Tervis Uued eestlaste loodud rakendused abistavad võitluses vähiga Tartu Linnaarhitekt Tõnis Arjus selgitab, miks ülikoolilinn kardab kõrgust Maanteeamet katsetab kihutajate ohjeldamist karjavärava ja vigursõidurajaga (28) Janne Saarikivi: kas me ikka viitsime tänapäeval seda Soome silda ehitada? (3) Tartu võrkpallurid rihivad karikavõistluste finaali Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Elroni juhil on bussifirmadele kurbi uudiseid

5 min lugemist
Eestis ajab igaüks transpordisektoris natuke oma asja, ütleb Elroni juht Merike Saks. Eesti on konkurentsi etendamiseks aga kaugelt liiga väike ja ühisveonduses peaks hoopis koostööd tegema. FOTO: Mihkel Maripuu

Majandusministeeriumi kantslerist Elroni juhiks tõusnud Merike Saks rääkis Kuku raadio saates «Majandusruum», et kui kunagi arutati koguni ideed Eesti raudteed üles võtta, siis nüüd on vastupidi. Reisirongiliiklust tõukab siingi tagant globaalne trend: karmistuvad kliima- ja keskkonnanõuded ning noorema põlvkonna soovimatus autot omada.

Tellijale

Pühapäeval avas Elron uue Tallinna-Turba liini. Kas see on puhtalt poliitiline projekt või tuleb sinna reisijaid ka?

Usume, et tuleb reisijaid ka. Meie praktika näitab, et kui kusagil on rööpad maas, siis hakkavad inimesed sõitma. Pakkumine tekitab nõudluse. Minu poolest võiks rong ka Haapsallu käia, isegi Rohukülla. Ma ei tee nalja.

Transpordisektoris on keskkonnateemad üliolulised, mistõttu rongi- ja trammiliiklus on tulnud selleks, et jääda. Kui Haapsalu raudtee ehitamist peeti alguses natuke üleinvesteerimiseks, siis praegu tasuks seda keskkonnaeesmärke silmas pidades veidi teises valguses vaadata.

Töötasite enne Elronisse tulekut kaua majandusministeeriumi kantslerina. Mis pilguga jälgisite maaeluministeeriumi kantsleri Illar Lemetti tagandamist? Kas oleksite ise samamoodi käitunud ja ministri vastu astunud?

Väga raske öelda. Selleks peaks teadma loo detaile, mida mul ei ole. Aga eks see lugu teeb murelikuks.

09.12.2019 11.12.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto