Sisukord
Arvamus
Tänane leht
13.12.2019
Eesti Sisekaitse reserv läheb varem arvatust kulukamaks (23) Holm: tähtis on ravimite kättesaadavus, mitte apteekide arv (10) Jaaganti poliitikaradar. Rohud peale (2) Kelm pani inimeste suguiha enda kasuks tööle (13) Majandus SEB nuias pensioneid soodsama laenu vastu (1) Tallinna Sadam tahab Läti transiidisegadusest võita (2) Tarbijal säilib võimalus tankida biolisandivaba kütust (10) Välismaa Venemaa ja Saksamaa tüli mõrva pärast kogub tuure Britid otsustasid riigi Brexiti-kursi Postimees Brüsselis: rohelepe eeldab Ida-Euroopalt usaldust lääne vastu Arvamus Juhtkiri: roheline kurss, aga lääne rahaga (8) Herman Kelomees: Lüganuse vürstiriik (25) Peeter Koppel: võlapidu tüürib loogilise lõppmängu poole (56) Mart Raudsaar: kepp ja porgand (4) Ursula von der Leyen: roheline kokkulepe kui uus majanduskasvu strateegia (13) VÄITLUS ⟩ Yana Toom vs Marina Kaljurand (13) Meie Eesti Aleksei Lotman: kliimapoliitika ja õhusaaste (10) Madis Vasser: õiglane üleminek – kuhu ja kellele? Andres Põllu: Paides hõrenevad linnapuude read Kultuur Tänavuse aasta lugemiselamused Raamist väljas. 120 000 dollarit maksnud banaan hullutab kunstiavalikkust (1) Sport Martin Paasoja: vaimselt on raske pingil istuda Tartu Ain Ostra: koosolekust, mida päriselt polnud (3) Mihkel Lees ja Riho Raave: linn soovib Raatuse koolis töörahu (1) Lux Express sulgeb veebruarist Kuressaare liini Joel ja Kristjan Luhamets: inimestele peab pigem õpetama seda, mida mitte uskuda Tartus ootab üle poolesaja asenduskodulapse hooldusperre kolimist, aga neid peresid pole (3) Album annab ülevaate ülikooli kunstivarade koorekihist Meelelahutus Koomiks Sudoku

Mart Raudsaar: kepp ja porgand

2 min lugemist
Mart Raudsaar. FOTO: Mihkel Maripuu

Eesti liikluskorralduse kahest vastandlikust eksperimendist ja nende võimalikust mõjust kirjutab kolumnist Mart Raudsaar.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kuna maailmas toimuv on alati tasakaalus, pole imestada, et Eestiski toimuvad vastandlikud protsessid. Mõne koha pealt tõmbub Eesti kokku ja kaugused vähenevad, mõnes kohas näeme seevastu jätkuvat paisumist ja kaugused suurenevad. Esimese näiteks võiks olla, et Tartu ja Tallinna vahel sõidab kiirrong juba alla kahe tunni, teise näiteks võiks olla üha uute ja uute piirangute seadmine Eesti maanteedel, mis on pikendanud sõiduaega juba kümneid minuteid.

Elvasse viib Tartust väljuv Valga maantee – see ei ole mingi külavahetee. Jättes kõrvale Lõunakeskuse piirkonnas toimuva, mis on lootusetult ummikutele kaotatud, on tekkinud enam-vähem pidev 80-kilomeetrise sõidukiiruse ala linna piirist kuni Nõo esimese sissesõiduni, ja seejärel on kuni Elvani kolm ala, kus tuleb sõita 70 kilomeetrit tunnis. Võrreldes 20 aasta taguse ajaga, kui suvel võis kogu tee läbida sajakilomeetrise tunnikiirusega, on see ajas suur tagasiminek, kokku umbes kümmekond minutit.

Muidugi on nüüdseks autosid rohkem, ning inimesed sõidavad endiselt nagu loomad. Ma tean inimest, kelle Nivale sõideti sellel teel Tartu lähedal külje pealt sisse nii, et auto muutus munakujuliseks. Paraku, tigedale härjale ei ole mõtet pidada loengut liiklusohutusest. Pedagoog saab sarvedega ning aitab vaid aedik ja nuiameetod. Teisalt, loomade dresseerijad teavad, et meelitustel ja preemiatel on vähemalt sama suur, kui mitte suurem jõud kui karistustel.

12.12.2019 14.12.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto