Sisukord
Sport
Tänane leht
14.12.2019
Eesti Skandaalide nappus tuleb kahjuks EKRE-le ja sotsidele (44) 88-aastane Arved: üksinda käies tundub tee pikk Medõde nuhkis sõbranna mahitusel võõra inimese terviseinfo järele (14) Majandus Kašmiirkuues hundi luksusimpeerium Välismaa Johnsoni risk tõi valimistel võimsa võidu (17) Ratas ei süüdista pidurit tõmmanud Poolat (16) Uue põlvkonna Raudne Leedi (8) Tokyo suur moeteater Arvamus Juhtkiri: britid on lõpuks otsustanud (12) Karl-Eduard Salumäe: vallavolikogulane, anna endale aru! (2) Uue ajastu peaminister (3) Mõjuga oligarhi langemine (2) Võidukas Boris Sportlane, kel on küsimusi (2) Sport Eesti juurtega jalgpalluri pöörane tee Soome koondisse Taavi Libe kolumn: aasta sportlase sõna kaalugu sama palju kui tulemus (3) NBA võlu ja valu: kaitsemänguta tugevaim korvpalliliiga Toyota täiendas veelgi ridu, Citroen ja Škoda ikkagi päriselt ei lahku Kliima Pelletite põletamine kõrvetab näpud (20) Merendus Omaani politsei suurtellimus lööb Saaremaa laevafirma äri õide (7) AK Pool sajandit väldanud sööst muusikaliste ideaalide poole Tallinn 800 – kivist külalised väikses puidust Tallinnas EKI keelekool: beebid patta ja pannile Lauri Vahtre: tuld koolidele, tuld muuseumidele – vabadus koidab (20) Jaak Prozes: soome-ugri rahvaste vandenõu(d) Nädala plaat. Erootiline ja neurootiline iluelamus Aja auk. Kuidas monument lõpuks minema voolas Mesikäpp. Kuidas lastele päkapikkudest rääkida? Mesikäpp. Mimmu Blogi Blondi popamatsooni lahkumine Arter Silvia Ilves: ma ei mängi tšellot selleks, et mehi saada (9) Kuidas Raadi lennurajalt saadud hoog lennutas maailma tippu Kes on õige monumendimees? (2) Mihkel Raud: vanemate lahkuminek on üks hirmsamaid asju, mis lastega juhtuda võib (2) Türkmenistanis õnne otsimas: võib-olla peitub see tohututes korterites? Uue põlvkonna Raudne Leedi (8) Pühad pokaalis: Riesling, porter, mull Imede aeg pimedas Eestis: kus asuvad kõige põnevamad valguskaunistused? (2) Sõiduproov: 5 asja, mida teada Renault Capturi kohta Automaailma tippmudelite klaasid valmivad Elvas (2) Tokyo suur moeteater Meelelahutus Koomiks Sudoku

Toyota täiendas veelgi ridu, Citroen ja Škoda ikkagi päriselt ei lahku

1 min lugemist
Toyota tänavune sõitjate trio: Elfyn Evans (vasakult), Sébastien Ogier ja Kalle Rovanperä koos tiimipealiku Tommi Mäkineniga (paremalt teine). FOTO: Toyota GAZOO Racing

Kui uue WRC-hooaja algusest ehk Monte Carlo rallist lahutab viis nädalat, toimub tsirkuse tagatubades mõndagi põnevat. Iseäranis puudutab see maailmameister Ott Tänaku endist meeskonda Toyotat.

Toyota teatas eile, et Takamoto Katsuta saab järgmisel aastal WRC-auto istumise alla koguni kaheksal MM-rallil. Tänavu sarjas debüteerinud Katsuta osaleb seitsmel Euroopa etapil, samuti kodusel Jaapani rallil. See tähendab, et Rootsi ja Soome rallidel on stardis koguni viis Toyotat: Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Katsuta.

Kui ülejäänud Toyota kvarteti saatus on seega klaar, siis 34-aastase ja 18 MM-etappi võitnud Latvala saatus täiesti lahtine. Veel tänavu Toyota põhisõitjana vähemalt poolteist miljonit eurot hooaja eest kasseerinud soomlane ei mahu enam kolme väljavalitu sekka ning peab nüüd ise toetajaid otsima.

Ajaleht Ilta-Sanomat kirjutas eile, et Latvalal on Rootsi ja Soome rallide raha olemas: koos testidega hinnanguliselt 350 000 – 400 000 eurot. «Kuid Latvala loodab leida vahendeid viiel rallil osalemiseks,» lisas väljaanne, tuues samuti välja Portugali, Sardiinia ja Walesi etapid.

19-aastane Rovanperä jõudis aga kokkuleppele, mis lubas tal pärast Toyotaga lepingu sõlmimist armeeteenistuse edasi lükata. Põhjanaabrite rallitalent jõudis kasarmus viibida vaid kümme päeva.

Märkimisväärt teateid tuli ka kahest meeskonnast, kes on ametlikult teatanud WRC-sarjast lahkumisest. Prantsusmaa meedias kirjutati, et sealne erafirma PH Sport soovib Citroëni masinad siiski rajale tagasi tuua. Citroëni tiimiboss Pierre Budar kinnitas: «Jah, on võimalus, et meie C3-autosid näeb ka uuel hooajal.»

WRC2 klassi viimaste hooaegade valitseja Škoda tõmbub tehasemeeskonnana küll tagasi, ent jätkab eratiimide Fabia R5ga varustamist. Mainekas väljaanne Autosport teadis oletada, et Škoda rooli asub näiteks eksmaailmameister Petter Solbergi poeg Oliver.

Seotud lood
13.12.2019 16.12.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto