T, 16.08.2022

Postimees Kaug-Idas ⟩ Hiina ootab Venemaa depressiivses nurgas kannatlikult oma võimalust

Jaanus Piirsalu
, ajakirjanik
Hiina ootab Venemaa depressiivses nurgas kannatlikult oma võimalust
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 5
Hiina ja Venemaa vahel sõitev konteinerlaev Pacific Geneva siseneb Vladivostoki sadamasse. Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus on aastas üle 100 miljardi dollari, Venemaa loodab seda lähiaastatel kahekordistada. Sel juhul peab Venemaa Kaug-Ida sadamatele märksa suuremat rolli osutama.
Hiina ja Venemaa vahel sõitev konteinerlaev Pacific Geneva siseneb Vladivostoki sadamasse. Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus on aastas üle 100 miljardi dollari, Venemaa loodab seda lähiaastatel kahekordistada. Sel juhul peab Venemaa Kaug-Ida sadamatele märksa suuremat rolli osutama. Foto: Jaanus Piirsalu

«Putinil oleks võimalus teha ajalooline samm – pöörata Venemaa näoga Aasia-Vaikse ookeani regiooni poole. Siis ta oleks nagu Peeter I, kes raius akna Euroopasse,» ütleb Juri Avdejev, Venemaa Kaug-Ida pealinna Vladivostoki tuntud geograaf.

Kasakas Ivan Moskvitini juhtimisel jõudsid venelased esimest korda Kaug-Idas mere äärde 380 aastat tagasi. See juhtus Ohhoota mere ääres praeguse Habarovski krai põhjaosas mitte kaugel praegusaegsest Ohhotski linnast. Selle ajaga on Venemaa suutnud ennast Kaug-Idas põlistada, ajades sealt minema jaapanlased, hiinlased ja korealased, kuid raskete looduslike olude ja tohutute vahemaade tõttu on piirkonna arendamine jäänud siiani suureks katsumuseks. Näiteks sellesama Ohhotskini ei vii seni ühtegi teed.

Märksõnad
Tagasi üles