Sisukord
Tartu Postimees
Tänane leht
23.12.2019
Eesti Johnson kulges Tapa udus kiirelt ja efektselt Õiguskantsler nõuab Viru vanglalt paremat kartserit (2) Andmeleke sundis läbi vaatama miljoneid dokumente (2) Kümned vabatahtlikud otsisid kadunud inimest Erakorraline lahendus korralisele probleemile: kiirabi sõidab üksikutele vanuritele tere ütlema (9) Majandus Uude kümnendisse väänduva mobiili, kvantarvutite ja unise tiigriga Aasta suurimad kaotajad ja ebaõnnestujad Välismaa Sherr: Putinil ja patriarh Kirillil on samasugune siht (3) Arvamus Juhtkiri: üksilduse talumatu hind (13) Indrek Lepik: kesktelevisioon 2.0 Jaak Valge: mitte isside mäss, vaid globalism versus rahvuslus (77) Teet Kalmus: kas proviisor tahab ettevõtjaks? (14) Erkki Bahovski: Moskva karistuspingile. Ka rahvusvahelises poliitikas (4) Meie Eesti Kui teadusest saab ideoloogia (9) Martin Ehala: Toeks ärevatel aegadel Oleme vaatlejad universumis (8) Kultuur Valguse muusika pimedal ajal Armukesed abielu mahelõksus Katja Novitskova jälitav tulevik Sport Euroopa ja brasiillase pidu Zirk korraldas USAs rekordite saju (1) Kuidas elab murdmaasuusatamine? (1) Bø läheb väljateenitud isapuhkusele (1) Tartu Sirje Toomla: juut, jõul ja jõulupuu (8) Ivi Drikkit: meil kõigil on koht talvetaeva all (1) Kiirabiga liitusid Signe, Anne, Tiina ja veel tosin uut elupäästjat Pühade ajal on abivajajaid rohkem Astronoom Tõnu Viik: tähtedel on meist kama (28) Miks mitukümmend aastat kodutute külas elanud mees varjupaika ei lähe? Sest ei taha. (14) Eks ole jõule olnud ennegi Kulturistist jõuluvana Imre Vähi: nutiseade tapab lapsepõlve Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kiirabiga liitusid Signe, Anne, Tiina ja veel tosin uut elupäästjat

2 min lugemist
Kui autod ristitud, said kõik huvilised nendega tutvuda. Kiirabitehnik Vladislav Kohtov ja teised kiirabitöötajad vastasid lahkelt küsimustele. FOTO: Margus Ansu

Kui doktor Ago Kõrgvee veerandsajandi eest Tartu kiirabisse tööle läks, täitsid kiirabiautode rolli haigete vedamiseks kohandatud RAFi bussid, mille uste vahelt tuiskas masinasse lund ning mis võisid kõige kriitilisemal hetkel koost laguneda. «Vast neli ratast ongi, mille poolest noid masinaid praegustega võrrelda saab,» tõdes viimased kolmteist aastat Tartu kiirabi juhtinud Kõrgvee reede õhtul raeplatsil, kus tutvustati linnarahvale 15 uhiuut kiirabi käsutusse jõudnud masinat.

Nagu tavaks on saanud, õnnistas Tartu kiirabi uued autod sisse EELK Lõuna piirkonna piiskop Joel Luhamets. Ja mitte üksnes ei õnnistanud, vaid andis igale autole ka nime – ja nagu ikka, olid masinate ristiemadeks teenekad ja tublid naised.

26 masinat valves

Nii täienes kiirabi masinapark elupäästjatega, millel nimed Signe, Marina, Vilja, Alma, Heidi, Selma, Tiina, Marika, Hele, Helgi, Lea, Eliise, Pille, Aidula ja Anne. Inspiratsiooni saadi ennekõike teenekate meditsiiniprofessorite nimedest, kuid omanimelise masina said ka lugupeetud kiirabiarstid ja parlamendisaadikud.

Lisaks 15 uuele kiirabiautole kuulub Tartu kiirabi masinaparki 60 autot. Neist osa on reservis, kuid nagu kinnitas Kõrgvee, suudetaks vajaduse korral lisaks 26 iga päev valves olevale brigaadile mehitada probleemideta kuni 20 autot. «See on hea näitaja,» tõdes Kõrgvee.

Uutes masinates on ka uus sisu, kuid midagi revolutsiooniliselt erinevat võrreldes varasemate autodega pole: kõikide Tartu kiirabi käsutuses olevate masinate standardid on sellised, et sisuliselt on tingimused autodes samasugused nagu intensiivravisaalis, ja need võimaldavad transportida kõige keerulisemas seisus patsiente. Küll on ühe uuendusena plaanis varustada kõik arstibrigaadide autod südame kaudse massaaži masinatega.

«Peamine on see, et kui inimene läheb esimest korda uude autosse, oleks kogu varustus paigutatud nii, et kõik vajaliku leiaks ta ka pimesi üles: iga asi on igas autos täpselt samas kohas, ja nii iga kord,» rõhutas Kõrgvee.

Sarnane varustus

Anestesioloog Aare Ööpik, kes nagu Kõrgveegi on töötanud kiirabis 1994. aastast, märkis omalt poolt, et autod on küll uued, kuid nende varustus on püsinud suhteliselt sarnane. «Uus asi on uus asi, ega enne ka autod kehvad olnud,» kinnitas Ööpik. Ta täpsustas siiski, et ei mõtle muidugi RAFe, nendega võrreldes on praegused masinad ja võimalused nagu öö ja päev.

«Aastatega on standardiseeritud varustust, aga ka ravijuhiseid, võib öelda, et areng üsna suur olnud ka inimressursis,» lisas Ööpik.

Seotud lood
21.12.2019 27.12.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto