Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
28.02.2020
Koroonaviirus jõudis Eestisse. See ei ole maailmalõpp! Eesti Koroonaviirus jõudis Eestisse Riia kaudu Iraanist «Meil ei ole hädaolukorda ega kriisi – on oht» Reisijatel tasub olla valmis lisakulutusteks Soome ja Rootsi peavad nakatumisriski väikeseks, Norra valmistub halvimaks Eesti sportlased Itaalias teadmata pikal pausil Merivälja jahisadama vaidluses kukub tähtaeg Katri Raigi suhtes ei alustatud kriminaalmenetlust Sajuses Lõuna-Eestis viibib teede lumest puhastamine Majandus Maitsesuitsu keelamine toob salakauba tagasi Liviko juht: Laua Viinal on eestlaste mandaat Eestlaste sularaha hakkab ringlema läbi USA turvafirma Linnahalli rahastajad tahtsid ka Estonian Airi Välismaa Soome ja Rootsi peavad nakatumisriski väikeseks, Norra valmistub halvimaks Tšetšeeni blogija pääses tapmiskatsest eluga Kesk-Inglismaa üle ujutatud, uus torm tulekul Kreeka protestides sai viga üle 60 inimese Austria näitab eeskuju kahe äärmuse valitsusega Johnson ähvardab suvel kõnelused ELiga katki jätta Süüria opositsiooniväed vallutasid tagasi olulise linna Arvamus Kairi Kreegipuu: mesilase enesehinnangust sotsiaalteadlase pilguga Evald Übi: milleks meile miljonilinn Tallinn? Andrei Kuzitškin: Vene topeltkodakondsus kui Kremli relv Andrus Karnau: kingitus Tallinkile Meie Eesti Aleksei Lotman: looduse hävitamine on enesetapjalik ja amoraalne Mihkel Kunnus: eetilised dilemmad ei kao keskkonnateadmiste kasvades Helle Mäemets: majanduskasvu muutuv mõte Kultuur Just neid lavastusi soovitavad eksperdid Enno Halleki elurõõm ja mängulisus Õõvastav õudusdraama Sport Eesti sportlased Itaalias teadmata pikal pausil Tallinn Merivälja jahisadama vaidluses kukub tähtaeg Tartu Monica Rand ja Madis Lepajõe: kaks tegusat koalitsiooniaastat said läbi Kati Voomets: kuidas päriselt raha koguma hakata? Hiinalinna potipõllumeestele tuleb sel aastal kevad teisiti Tartlased panevad ka lähivaldade elanikud ringi väntama Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kiirabiga liitusid Signe, Anne, Tiina ja veel tosin uut elupäästjat

2 min lugemist
Kui autod ristitud, said kõik huvilised nendega tutvuda. Kiirabitehnik Vladislav Kohtov ja teised kiirabitöötajad vastasid lahkelt küsimustele. FOTO: Margus Ansu

Kui doktor Ago Kõrgvee veerandsajandi eest Tartu kiirabisse tööle läks, täitsid kiirabiautode rolli haigete vedamiseks kohandatud RAFi bussid, mille uste vahelt tuiskas masinasse lund ning mis võisid kõige kriitilisemal hetkel koost laguneda. «Vast neli ratast ongi, mille poolest noid masinaid praegustega võrrelda saab,» tõdes viimased kolmteist aastat Tartu kiirabi juhtinud Kõrgvee reede õhtul raeplatsil, kus tutvustati linnarahvale 15 uhiuut kiirabi käsutusse jõudnud masinat.

Nagu tavaks on saanud, õnnistas Tartu kiirabi uued autod sisse EELK Lõuna piirkonna piiskop Joel Luhamets. Ja mitte üksnes ei õnnistanud, vaid andis igale autole ka nime – ja nagu ikka, olid masinate ristiemadeks teenekad ja tublid naised.

26 masinat valves

Nii täienes kiirabi masinapark elupäästjatega, millel nimed Signe, Marina, Vilja, Alma, Heidi, Selma, Tiina, Marika, Hele, Helgi, Lea, Eliise, Pille, Aidula ja Anne. Inspiratsiooni saadi ennekõike teenekate meditsiiniprofessorite nimedest, kuid omanimelise masina said ka lugupeetud kiirabiarstid ja parlamendisaadikud.

Lisaks 15 uuele kiirabiautole kuulub Tartu kiirabi masinaparki 60 autot. Neist osa on reservis, kuid nagu kinnitas Kõrgvee, suudetaks vajaduse korral lisaks 26 iga päev valves olevale brigaadile mehitada probleemideta kuni 20 autot. «See on hea näitaja,» tõdes Kõrgvee.

Uutes masinates on ka uus sisu, kuid midagi revolutsiooniliselt erinevat võrreldes varasemate autodega pole: kõikide Tartu kiirabi käsutuses olevate masinate standardid on sellised, et sisuliselt on tingimused autodes samasugused nagu intensiivravisaalis, ja need võimaldavad transportida kõige keerulisemas seisus patsiente. Küll on ühe uuendusena plaanis varustada kõik arstibrigaadide autod südame kaudse massaaži masinatega.

«Peamine on see, et kui inimene läheb esimest korda uude autosse, oleks kogu varustus paigutatud nii, et kõik vajaliku leiaks ta ka pimesi üles: iga asi on igas autos täpselt samas kohas, ja nii iga kord,» rõhutas Kõrgvee.

Sarnane varustus

Anestesioloog Aare Ööpik, kes nagu Kõrgveegi on töötanud kiirabis 1994. aastast, märkis omalt poolt, et autod on küll uued, kuid nende varustus on püsinud suhteliselt sarnane. «Uus asi on uus asi, ega enne ka autod kehvad olnud,» kinnitas Ööpik. Ta täpsustas siiski, et ei mõtle muidugi RAFe, nendega võrreldes on praegused masinad ja võimalused nagu öö ja päev.

«Aastatega on standardiseeritud varustust, aga ka ravijuhiseid, võib öelda, et areng üsna suur olnud ka inimressursis,» lisas Ööpik.

Seotud lood
27.02.2020 28.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto