Hinnatõusuhirm ajas inimesed maastureid ostma

Müüjad tahtsid keskkonda rohkem saastavatest sõidukitest vana aastanumbri sees lahti saada. Pildil linnamaastur Škoda Kodiaq. FOTO: Foto: Marko Saarm

Läinud aasta detsembris kasvas Eestis uute autode müük hoobilt pea 70 protsenti. Enim andsid tooni maasturid. Plahvatusliku müügi taga on kaks põhjust.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Esiteks vedas kasvu 2018. aasta madal võrdlusbaas. «Toona oli uute autode müük ekstraordinaarselt madal,» selgitas AMTELi juht Arno Sillat. «See oli kinni nii vähenenud tööpäevade arvus kui ka selles, et autode registreerimist lükati edasi. Ehk siis mitu asja sattus ühele ajale,» lisas Sillat.

Teine, märksa olulisem ja sisulisem põhjus peitub Euroopa Liidu keskkonna- ja kliimapoliitikas. Nimelt kehtivad 2020. aastast reeglid, mis ei luba autotootjatel enam nii saastavaid sõidukeid valmistada. Lihtsustatult öeldes: iga auto pealt, mis paiskab keskkonda rohkem kui 95 grammi CO2 kilomeetrilt, tuleb hakata tootjal maksma, ja mitte vähe. See on ka põhjus, miks investeerivad autohiiud nii usinalt elektrisõidukite arendamisse.

07.01.2020 09.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto