Sisukord
Meie Eesti
Postimees
20.02.2020
Osula tarkvarafirma vallutab Aafrika ja Ameerika (3) Eesti Noor hooldekoduelanik: meditsiin hoiab elus neid, kes kunagi elama ei hakka (14) Riigikogu uurib vesinikuenergeetikat (7) Seksuaalsuhe õpilasega viis õpetaja kohtu alla (10) Mälestades Eesti tanki nimega Külli Majandus Yandex.Taxi kavatseb jätkata tegevusloata Rimi muutis kilekotid tasuliseks kriitika ja konkurentide kiuste (4) Välismaa Bloomberg ostis koha USA presidendivalimistel (1) Vene aktivist pani seksiskandaaliga Macroni partei kõikuma Vene humanitaarteadused on rahastamisreeglite tõttu tupikseisus Arvamus Marek Strandberg: miljonilinn Tallinn (15) Andres Herkel: aga Venemaa valmistub sõjaks (25) Vilja Kiisler: ajuvabadus ei tähenda sõnavabadust (18) Juhtkiri: elukvaliteet ja surm (3) Aivar Pau: jagamismajanduse ämber (13) Meie Eesti Kadri Tammepuu: lahendusi perearstide nappusele (1) Asendusarstid päästavad päeva Kultuur Eesti kunst saab erakordse võimaluse (1) Eesti kaasaegsele kunstile on omane väga tugev eksperimentaalsus (1) Kui kirest kasvab katastroof Ühe soovi täitumine Sport Euroopa võrkpallijuhiks pürgiv Pevkur: mõnes suurriigis pole vollet sisuliselt olemas PM Skopjes ⟩ Korvpallifännid mäletavad hirmsat sauna, kuid usuvad nüüd võitu Tarbija Rimi muutis kilekotid tasuliseks kriitika ja konkurentide kiuste (4) Reis Somaalimaa – riik, mida pole olemas Maa Elu Nädala mõte: lapsed metsa (3) Arst maainimeste tervisest: ülekoormuse hind on tervise kadu või siitilmast enneaegne lahkumine Kaitsealuste maade riigile ostmise järjekord lüheneb jõudsalt Teadlane, kes kinkis meile magusama sõstra Palgitöö käsiraamat aitab kooliraha kokku hoida Halba ventilatsiooni saab parandada Mis toimub meie ilmaga? (1) Tatrapliinid lõhetartariga kodumaa sünnipäevaks Salatikasvataja püüab öösel rohkem pilku kui päeval (1) Olukord Peipsil: kõik teevad hirmsasti tööd, aga raha ei teeni keegi (1) Tartu Teatripublikut kimbutab parkimiskitsikus (2) Kuldsete tammelehtedega medali pälvinud päästja riputab vooliku varna Marja tänava kõnniteedel laiutavad autod Tartu ettevõtlusosakonna juhataja läheb pensionile Keskkonna­hoidlikkust järgides võib sattuda rohepesu ohvriks Triin Lellep salvestas Eestile mõeldes loitsulise video Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Taavi Aas: Rail Baltic suunab transpordi maanteelt raudteele

2 min lugemist
Taavi Aas. FOTO: Mihkel Maripuu

Rajatav Rail Baltic vähendab ajakulu ja suurendab liiklusohutust ning arvestab keskkonnaga, kirjutab majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Euroopa Liit, sealhulgas Eesti, on võtnud ambitsioonika eesmärgi jõuda aastaks 2050 kliimaneutraalsuseni. Peamiselt tuleb üle vaadata energeetikasektor, aga CO2 leke on suur ka transpordis. Üks suund, kuhu Euroopa Liit läheb, on nii inimeste kui kaupade suunamine maanteedelt raudteele. Raudtee on autodega võrreldes oluliselt keskkonnasõbralikum ja ühtlasi ka ohutum.

Väidan, et Eestil läheb väga keeruliseks kasvuhoonegaaside vähendamine, kui me ei panusta jõuliselt raudteesse (sh ka olemasoleva raudtee elektrifitseerimine). Teisalt, olles ääremaa, siis eriti just meie majandusele ongi väga oluline hea ja kvaliteetne rahvusvaheline rongiühendus. Ainult rekadega ei ole meie transpordisektor tulevikus konkurentsivõimeline.

Nii Rail Baltic kui olemasolevad raudteed jäävad ka edaspidi riigisisesele rongiliiklusele. Ja nagu eespool mainisin, investeerime jätkuvalt kogu Eesti raudteevõrgu arendamisse. Kuna praegune Tallinna–Tapa–Tartu trass läbib paljusid asulaid, ei saa olemasolevat raudteed viia standardile, kus sõidukiirus oleks suurem kui näiteks 160 kilomeetrit tunnis, küll on tulevatel aastatel plaanis viia see kiirusele 140 kilomeetrit tunnis. Või tähendaks see sekkumist inimeste elukeskkonda, nagu ka Rail Balticu rajamine kuhugi mujale kui otsustatud trassikoridori.

Nii nagu kiiruste tõstmisel olemasoleval raudteel, peame Rail Balticu rajamisel looma uut kvaliteeti – väiksem ajakulu reisimisel ja kaupade veol, liiklusohutumad lahendused. Vaid selliselt saab raudteeliiklus konkureerida keskkonnale kahjulikuma, kuigi näiliselt uksest ukseni viiva maanteeliiklusega. Kiire raudteeühendus on oluline selleks, et lühikestel distantsidel vältida lennutransporti.

19.02.2020 20.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto