Sisukord
Meie Eesti
Tänane leht
10.01.2020
Eesti Kohtla-Järve jätab hädalised abita (5) Parmas: minu tööpraktikas prokuratuuri kallutatuse näiteid pole (14) Erakondade liikmed võeti nimetamiskomiteesse (1) Maaeluminister loobus Järviku alustatud muudatustest Postimehe fotod parimate seas Registri puhastus vähendas elanike arvu 30 000 võrra Majandus Eksministrite suhtemajas lõhnab OÜtamise järele (9) Läänemerel muutuseta: Eckerö tõuseb, Viking langeb, Tallink tammub paigal «Juba homme õhtuks saate oma tulu!» Välismaa Lennukatastroofi uurijad ei välista raketirünnakut Ebaseaduslik ränne Euroopasse kahanes jätkuvalt Kristi Raik: ELi Venemaa-poliitika astub uude aastakümnesse ilma ühise suunata (2) Iraan heidutab vastaseid võimsa raketiarsenaliga (18) Mali unistab riigi uhkuseks olnud rongiliini taastamisest Arvamus Juhtkiri: eakad, keda siiski saab aidata (5) Aimar Altosaar: seitsmes küüditamine (4) Kai Rimmel: sada kala elektrijaama eest (7) Agris Peedu: kindlustust ravivea vastu vajab nii patsient kui ka arst Andres Herkel: aeg sõnad väärtustest teoks teha (4) Lauri Raid: majanduse puidust alustala (1) Meie Eesti Aleksei Lotman: Rail Balticu pool kliimarehkendust (3) Mihkel Kangur: viies kiri ja Rail Balticu vastamata küsimused (5) Rail Baltic: avalik kiri riigikogule ja vabariigi valitsusele (11) Taavi Aas: Rail Baltic suunab transpordi maanteelt raudteele (20) Kultuur Koletis on alati meiega Kuldgloobusi pälvinud meisterlik sõjavaatemäng Sport Pentsik küsimus: kes üldse on treener? Vahekokkuvõte – mis toimub koduses korvpalliliigas? Napp kaotus, mis kergitas lootusi Tartu Assar Jõgar: 101 uut ametnikku on Eestile liig Lennukid on täis, lisalennud silmapiiril Vallad meelitavad uusi elanikke preemiatega Kas kogu tõde Peedu ravikodust? Küsimused ja vastused Näitleja Kristjan Lüüs käib kunsti nimel jõusaalis Kolm Tartumaa meest hoiavad spordis lippu kõrgel Vahur Afanasjev: linnakirjaniku stipendium andis elamiseks südamerahu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Taavi Aas: Rail Baltic suunab transpordi maanteelt raudteele

2 min lugemist
Taavi Aas. FOTO: Mihkel Maripuu

Rajatav Rail Baltic vähendab ajakulu ja suurendab liiklusohutust ning arvestab keskkonnaga, kirjutab majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Euroopa Liit, sealhulgas Eesti, on võtnud ambitsioonika eesmärgi jõuda aastaks 2050 kliimaneutraalsuseni. Peamiselt tuleb üle vaadata energeetikasektor, aga CO2 leke on suur ka transpordis. Üks suund, kuhu Euroopa Liit läheb, on nii inimeste kui kaupade suunamine maanteedelt raudteele. Raudtee on autodega võrreldes oluliselt keskkonnasõbralikum ja ühtlasi ka ohutum.

Väidan, et Eestil läheb väga keeruliseks kasvuhoonegaaside vähendamine, kui me ei panusta jõuliselt raudteesse (sh ka olemasoleva raudtee elektrifitseerimine). Teisalt, olles ääremaa, siis eriti just meie majandusele ongi väga oluline hea ja kvaliteetne rahvusvaheline rongiühendus. Ainult rekadega ei ole meie transpordisektor tulevikus konkurentsivõimeline.

Nii Rail Baltic kui olemasolevad raudteed jäävad ka edaspidi riigisisesele rongiliiklusele. Ja nagu eespool mainisin, investeerime jätkuvalt kogu Eesti raudteevõrgu arendamisse. Kuna praegune Tallinna–Tapa–Tartu trass läbib paljusid asulaid, ei saa olemasolevat raudteed viia standardile, kus sõidukiirus oleks suurem kui näiteks 160 kilomeetrit tunnis, küll on tulevatel aastatel plaanis viia see kiirusele 140 kilomeetrit tunnis. Või tähendaks see sekkumist inimeste elukeskkonda, nagu ka Rail Balticu rajamine kuhugi mujale kui otsustatud trassikoridori.

Nii nagu kiiruste tõstmisel olemasoleval raudteel, peame Rail Balticu rajamisel looma uut kvaliteeti – väiksem ajakulu reisimisel ja kaupade veol, liiklusohutumad lahendused. Vaid selliselt saab raudteeliiklus konkureerida keskkonnale kahjulikuma, kuigi näiliselt uksest ukseni viiva maanteeliiklusega. Kiire raudteeühendus on oluline selleks, et lühikestel distantsidel vältida lennutransporti.

09.01.2020 11.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto