Sisukord
Sport
Postimees
11.01.2020
Eesti Soome ja Eesti peaminister vandusid sõprust (19) Tartu Ülikooli kliinikumi muudatused ei sobi kõigile (3) E-tindi maksumäär jättis Eesti viimaseks Ettevõtjate maksumoraal madalavõitu Telekanalite vahendajad tükivad ise ekraanile (2) Majandus Investor Mari parim aasta Välismaa Jaanus Piirsalu: majanduskasvu asemel saavad venelased Putini ajalootunni (16) Luureandmed viitavad üha selgemalt kogemata tulistatud raketile (14) Haiti maavärina ohvrite elu on kümnend hiljem ikka veel kaoses (3) Arvamus Juhtkiri: oleme ikka digiriik? (5) Mõõga kaotanud ajatolla (6) Bondilik pageja Kütuseturu raputaja (5) Võsapõlengute sümbol (2) Sport «Eks me kõik ootame, et äkki tuleb temast uus Porziņģis.» Kristjan Ilves: keha oli natuke šokis Mart Soidro kolumn: nutvad vanamehed tegid Tänakule karuteene (5) Vipsi saatus selgub Jaapani radadel. Või lisandub veel üks sari? Tänak nõustus Hyundai tulevikunägemuse nimel palgakärpega Kliima Bioloog seletab: kuidas meile keskkonnaküsimustes laste, koerte ja maakeradega kärbseid pähe aetakse (11) Merendus Nord Stream 2 lükkub määramatusse tulevikku (2) AK Isaac Asimov eesti ulmeautorite pilgu läbi Tiina Kaukvere: kuidas Kurgja maha põletatakse (26) Tallinn 800: ring on sulgunud Indrek Schwede: jalgpall mõjuvõrgustikuna Kagu-Euroopas Veel kord «Tõest ja õigusest»: Sigade Madonna ehk Faust Vargamäel (10) NÄDALA PLAAT: Muusika, mis on väärt unistusi Aja auk. Mees, kes jagas matsu Arter Sellist maailmalõppu ei tule, et ärkad hommikul ja maailm on lõppenud (17) Kas ihkate head ja ägedat elu? Aga palun, siit saab! (4) Õigus õnnele Ränga geneetilise haiguse põdejaile tärkas Tartus lootuskiir Head portreed näitavad isiksust, selfid sageli rumalust Ootamatu armulugu, mis kisub ohtlikult veriseks Mesimagus köögis: mesi pehmendab karedat kurku ja annab toidule küllusliku maitse Ettevaatust: imedieetide suurte lubaduste taga varitsevad tõsised ohud! Rohkem nagu Johnny Deere. Väiketraktoriga Männiku düünides nagu Dakari rallil Tulevik kuulub karvastele Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tänak nõustus Hyundai tulevikunägemuse nimel palgakärpega

2 min lugemist
Ott Tänak kannab tänavu Hyundai värve. FOTO: Hyundai Motorsport

Oktoobri viimasel päeval sai selgeks, et tänavu Toyota roolis ralli maailmameistriks tulnud Ott Tänak ei jätka tõusva päikese maa autotootja ridades, vaid kannab järgmisel kahel aastal hoopis Hyundai värve. Miks?

Pärast seda on vaikselt-vaikselt avalikkuseni jõudnud ka erinevaid detaile saarlase lepingusaaga kohta. Hiljutises Betsafe’i podcast’i intervjuus Kalev Kruusile tunnistas Tänak, et Toyota pakkumisele «ei» öeldes jättis ta muuhulgas lauale ka suurema palganumbri.

«Ega sa ei eksi, jah,» oli Tänaku vastus küsimusele, kas ta kaotas Hyundaisse liikudes ka rahalises mõttes. «Olen alati tahtnud sporti teha. Kui tunnen, et ei suuda enam hästi sporti teha, siis kindlasti suudan kodus perega kvaliteetsemalt aega veeta, kui metsa vahel võidu sõites. Aga hetkel tunnen, et mul on veel rohkem anda, ja seepärast üritasin leida tulevikuks teist poolt ehk paremat meeskonda.»

Mullu kuuel võidukihutamisel triumfeerinud ja rallivõitude kogusaldo 12ni viinud Tänak lisas, et uskus tegelikult pikalt, et ta jääb Toyotasse. «Kõige lihtsam olnuks jääda sinna, kus olime. Jätkata autoga, millega olen sõitnud, ja inimestega, kellega koos töötanud. Aga nagu elu on näidanud, siis ükski asi ei tule lihtsalt.»

Kui hooaja alguses avaldas Tänak lootust, et uue lepinguga võiksid asjad ühel pool olla Soome ralliks, siis tegelikult oli Jyväskylä teedel toimunud võidukihutamine selleks pöördepunktiks, mis kaalukausi Hyundai kasuks kallutas.

«Toyota poole pealt jäid asjad venima ja meil ei õnnestunud kokkuleppele jõuda,» selgitas Tänak. «Tahtsime tuleviku jaoks arengut – olla kindel, et oleme teistest meeskondadest kiiremad. Ja siis tuli Hyundai, kes võimaldas meile erinevaid asju, et saaksime tulevikus konkurentsis olla. Nendega oli lihtsam asju ajada. Eelmine ja see aasta näitas, et nad tulevad tagant suure hooga – meeskond on tugev ja areneb kiirelt.»

«[Tiimipealik Andrea] Adamo on kõrgete tulevikuvaadetega, kellel oli oma visioon, kuidas asju teha. Tundus, et ta teab, mis teeb ja mida tahab, ning ta suutis seda meile ka korduvalt tõestada. Siis tekkiski arvamus, et Hyundai võib olla see õige koht.»

Autoralli hooaeg saab avalähte 23.–26. jaanuaril võidukihutamisega Monte Carlos.

Seotud lood
10.01.2020 13.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto