Sisukord
Tervis
Postimees
25.02.2020
Siim Kallas näeb üha enam vajadust Eesti lobiregistri järele (6) Eesti Tallinn taastab Loodearmee kalmistu kabeli (1) Pärnus ja Haapsalus jäi kriisist meeter puudu Pidupäev koidust ehani Ilmalinnu valvsa pilgu all ole vaba kui lind Majandus Sajandi suurkuju võimas jalajälg Kinnisvaraäris läks «vanade sõprade» vahel jälle naginaks Läti viinaralli elab, kuid «pidu» on kõvasti lahjem Välismaa Itaalia viirusekolle teeb ülejäänud Euroopa murelikuks KOHALIK VAADE ⟩ Transnistria armee kohtleb nekruteid jõhkralt FOTOD ⟩ Trumpi tervitati Indias palvete ja raevuga Arvamus Juhtkiri: poliitiline riiginaine (13) Toomas Toomsalu: isevoolav särtsusõit (1) Kersti Kaljulaid: millega sa tegeled, armas riigikogu? (4) PRESIDENDI KÕNE ⟩ Annika Laats: Vargamäe Andrest töö õnnelikuks ei teinud (2) PRESIDENDI KÕNE ⟩ Vahur Kersna: president kui vanem õde (6) Meie Eesti Erkki Koort: kas majandus vs julgeolek? Erkki Koort: Eesti ambitsioonid ÜRO Julgeolekunõukogus Hiina draakon ja 5G-võrk Erkki Koort: tellimus majandusluureks Kultuur Ilmalinnu valvsa pilgu all ole vaba kui lind «Kui pole kujutlusvõimet, siis ei sünni midagi uut» Sport Kriisa debüüt kinnistas uue põlvkonna tulekut Baltalt hooaja avastart, tõkkesprinterid jõudsid rekorditele lähedale Tervis Viljatus puudutab iga viiendat Eesti peret Tartu Kuus silmapaistvat tartlast pälvisid tunnustuse Käsmu kriidist lühtri turgutavad üles Tartu restauraatorid Remondi tõttu muutuvad rongide sõiduplaanid Taskusse tuleb veel üks sissepääs Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Eluohtlikke kukkumisvigastusi saab ennetada lihtsate moodustega

3 min lugemist
  • Ohtliku kukkumise vältimiseks peab treenima tasakaalu.
  • Kolme jalaga taburetid on suured kurjajuured.
  • Liikumisaktiivsuse säilitamine aitab hoida kõõluseid ja lihasjõudu.
Lihaseid tugevdab jooga ja staatilised harjutused, kus tuleb sisse võetud asendit hoida. FOTO: Arvo Meeks/Lõuna-Eesti Postimees

Libedusega kasvab oht end kukkudes vigastada ning Eesti Tervise Fondi juhataja ja Nõmme perearstikeskuse OÜ Meditiim perearsti Eero Merilinnu sõnul on kukkumisoht suurem vanematel inimestel, kelle tasakaal on muutunud kehvemaks.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

«Eakate puhul peaks kindlasti üle vaatama ravimid, mis mõjutavad vererõhku, sest selle normist kõrvale kaldumine mõjutab omakorda tasakaalu,» lisas ta.

Juhuslikud kukkumised nõuavad igal aastal Eestis sadakond inimelu ehk rohkem kui liiklus-, tule- või uppumissurmad, kirjutas mullu suvel Postimees. Talvel lisab teele ohte libedus. Millele peaks ohtlike kukkumiste vältimiseks tähelepanu pöörama?

Doktor Merilind ütles, et libedaga kukkumisel on sage vigastus kodar- ja küünarvarreluu murd randmest pisut ülalpool. See tekib, kuna kukkuja toetab käe ette ja prantsatab ise sinna peale. «Kui luud on natuke hõredamad, siis vanematel inimestel on see tüüpiline koht, mis katki läheb,» lausus Merilind. Sestap on oluline teada oma luude seisukorda, et need poleks hõrenenud, ning tarbida piisavalt D-vitamiini ja kaltsiumi ning piimatooteid.

Jääkirmel on kerge komistada või jalga välja väänata, seda eriti valedes jalatsites. «Kui libe on, tuleks kingadele või saabastele alla panna spetsiaalsed tallad, milles on nagu väikesed naelad,» soovitas arst. «Ilusad plastist tallaga talvesaapad jää ja lume peale ei sobi. Sellise saapaga on oht viga saada, see on nagu Salvo kelk.»

22.02.2020 25.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto