Sisukord
Arter
Postimees
18.01.2020
Eesti Saaremaa surmakutsar võib peagi tunnistusi anda (3) Jõulud Eestis: naine kaotas rusikahoobist põrna, ema lõi pojale noaga kuklasse (10) Ülevaade ⟩ Riigifirmade nõukogusid ootab suurpuhastus (28) Majandus Tesla tõuseb võimsalt (7) Taavet liidab endaga Koljati Välismaa Postimehe reportaaž: iga hajevil tsiviilpiloodi tuvastamine maksab NATO-le kümneid tuhandeid eurosid (1) Zelenskõi andis peaministrile teise võimaluse (2) Trumpi kaitse mureneb (2) Arvamus Tarvo Madsen: mõtestamata abi Juhtkiri: Saaremaa juhtumi õppetunnid (11) Eluaegne valitseja (13) Midagi pole veel lahenenud Kõige ausam mees (4) Ebaprofessionaalne poliitik (11) Kultuur Ükskord Cinécittàs ehk FF nagu Federico Fellini (1) Sport Sportlase psühholoogiline väljakutse: kuidas saada pingega sõbraks Priit Pulleritsu kolumn: mõnus on peksta Venemaad (5) Eesti käsipallikoondis lõpetas viimaks võidupõua Kliima Kliimaneutraalsusega venitamine toob Eestile 125 miljonit (8) Soe vesi tappis miljoneid merelinde (1) Merendus Tankerid pumpavad vene gaasi Eesti vetes ümber (2) AK Kangelased, puutumatus ja reostus maailma lõpus (1) EKI keelekool: rutiini sinine puru Jelena Skulskaja: mis jääb järele teatrist? Ainult mälestus südamesse (5) Peeter Padrik: mida saame teha enne vähktõve ravi Ükskord Cinécittàs ehk FF nagu Federico Fellini (1) Nädala plaat: Limp Bizkit pesumasinas Aja auk. Tõrksa taltsutamatus Äärmusliku võõrdumise hümnid JUURIKAS. Mida toob aasta 2020? (1) Arter Kuno Tammearu: Eestis juuakse liiga palju, sealt ka väga paljud rängad õnnetused (9) Priit Pullerits tunnistab üles: kuidas ma tulistasin tuumavõimekusega raketti (3) Patuse laisklemise kiituseks (4) Kuidas käituda iseenda matustel? Lapsepõlveunistus sai teoks Kuulus ahistamisskandaal, mis jätab pealtnägijad külmaks (1) Kuidas valmistuda suusamaratoniks, kui lund ei ole ega tule Briti kokk Kirk Haworth Tallinnas: "Puuk tegi minust vegani." Sõiduproov. SsangYong Korando: kahe draakoni üllatusmuna CES 2020 julged ideed ja kurioosumid Riina Õun: «veganinahk» on tegelikult PVC-plast (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov. SsangYong Korando: kahe draakoni üllatusmuna

3 min lugemist
SsangYong Korando. FOTO: tootja

SsangYong tähendab kahte draakonit ja nende Korando ei jää enam milleski olulises klassikaaslastele alla.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Mis võiks olla suurim üllataja läinud autoaastast, ja mida ei tohiks tähelepanuta jätta? See tuleb Koreast. Ent sugugi mitte Hyundai või Kia garaažidest, vaid hoopis riigi kolmandalt tootjalt SsangYongilt. Euroopas kiputakse sellele margile teatud kõhklusega vaatama, ehkki neil on selja taga 65 aastat nelikveoliste tootmist. SsangYonge on selle aja jooksul müüdud koguni sajas riigis. Linnadžiip Korando neljanda põlvkonna valmimist jälgiti asjatundjate radaripildil juba mõnda aega. Õhus virvendas üha enam tõsiselt võetav eeldus, et uus Korando ületab ootusi. Parimas mõttes. Täpselt nii ka läks.

Nukkernaljakad Rodiuse-ajad on jäänud ajalukku ning kes ihkab kildu visata, peab leidma uue märklaua, kui ei taha riskida ise naerualuseks jääda. Kahe draakoni – just seda SsangYong korea keeles tähendab – uus Korando on ehitatud uuele platvormile ning tal on pardal arvestataval hulgal uut mehaanikat ja tehnilisi lahendusi. Et samm eelmise, kolmanda põlvkonnaga võrreldes on olnud pikk, seda märgivad tunnustavalt paljud autoriteedid. Korea tootja on asjad tõsiselt läbi mõelnud ning tulemuseks on järsk tõus moodsate markide sekka. Mitte kannule, vaid sekka. Kellele meenub kaasmaalaste Hyundai ja Kia eelmise põlvkonna toodang ja tähelepanu, mis neile toona jagati? SsangYongi arenguhüpet võib vabalt kaasmaalastega võrrelda.

Algab esmamuljest. Korando esiosa meenutab Toyota RAV4 (olen kohanud ka võrdlust Volkswageni linnadžiibindusega) ning kogu kujustus on joonistatud nii, et võiks passida enam-vähem iga SUVi selga. Liialdusi pole, erilisi altminekuid samuti mitte. Kui uks lahti teha ning autosse istuda, on tõesti paslik endalt küsida, et mida ootasid?

17.01.2020 20.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto