Sisukord
Meie Eesti
Postimees
19.02.2020
Ilves: loodan, et lääs ei ole veel lõppenud (16) Eesti Küberpättide nahka läks 13 miljonit eurot Apteekrid andsid reformipöörajate vastu turmtuld Tallinna linnapolitsei saatis Maardu taksojuhtidele ultimaatumi Mäggi: Eestil on Hiinast rohkem võita kui kaotada (1) Pärnu võimuliit läks lõhki Jäävaba meri ajas hülged poegima laidudele Majandus Riigifirma napsas kuluka võidu Intervjuu ⟩ Saksamaa ja Euroopa huvid käivad käsikäes Välismaa Venemaal kaalutakse ekspresidentide puutumatust (2) Rootsis valmis maailma suurim vastlakukkel Torm tõi Iiri rannikule hüljatud laeva Arvamus Juhtkiri: rekordhind ja kaotatud aastad (3) Arved Breidaks: Tehvandile suusahall (1) Paloma Krõõt Tupay: presidendi punane joon (10) Marek Sammul: suletus toodab konnatiike (2) Indrek Leppik, Viljar Kähari: Eesti pakub katuseta maja Erkki Bahovski: kodanike Euroopa (1) Meie Eesti Aimar Altosaar: Eesti rahva küpsustunnistus Sergei Metlev: manifest kui kahtlusi vaigistav lootus (2) Imbi Paju: mõtisklus Eesti riigist ja rahvastest Kultuur Jaan Krossi põrgu ja purgatoorium Kommunism veetles vaid kodanlikust spliinist? (1) Sport Türgi korvpallur võttis uue nime Heino Endeni järgi Kodus teise kuldmedali teeninud Wierer: värisesin viimases tiirus päris palju Anett Kontaveit pääses Dubais teise ringi Anett Kontaveit: sisehallist välja minek tahab harjumist, aga sain hästi hakkama Tartu Aksel Part: autosõit kui asotsiaalne tegevus (5) Mall Värva: loodusega koosolemise ilu ja võlu Prokuratuur täpsustas Valvo Semilarski süüdistust (1) Miss Valentine toob Tartusse 35 riigi parimad võimlejad Raatuse koolis püsivad pinged löövad direktori Toomas Kingu vererõhu lakke Piinatud hinged treppidel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Yoko Alender: Rail Baltic viib Eesti idast läände

3 min lugemist
Artikli autor Yoko Alender on ka riigikogu Tiibeti toetusrühma juht. Pildil koos Tema Pühaduse dalai-laama ja Tiibeti eksiilparlamendi spiikriga. Dalai-laama on juhtinud tähelepanu nii kliimamuutustele kui ka Tiibetisse rajatud kiirraudtee keskkonnaprobleemidele. FOTO: Erakogu

Hiigelinvesteeringud maanteedesse on eilne päev, mis soosib vaid autostumist ja suuremaid heiteid. Rail Balticu rajatav trass on eeldus, et raudtee hakkaks maantee-, mere- ja õhutransporti asendama, kirjutab riigikogu keskkonnakomisjoni aseesimees Yoko Alender (Reformierakond).

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Rail Balticu eesmärk on luua Eesti inimestele ja kaubale kiire ja keskkonnasäästlik ühendus Euroopaga. Miks on vaja viia õhust ja maanteelt transport raudteele? Esiteks, et liita Eesti ida asemel läänega. Teiseks, et võimaldada keskkonnasõbralikku valikut, vähendades samas süsinikuheidet ja koormust maanteedele, mis omakorda suurendab maanteeliikluse turvalisust. Lisaks, ja just eelnevatel põhjustel, on raudteele erinevalt neljarajalistest maanteedest olemas rahastus Euroopast. Keskkonnamõju hinnang ütleb selgelt, et Eesti jaoks piisab 2+1-rajalistest maanteedest, mis on oluliselt säästlikumad, aga sama turvalised kui 2+2-maanteed.

Rail Baltic vajab rajamisel palju looduslikku toormaterjali: mulda, kruusa, liiva jms. Neljarajaliste maanteede rajamisel on vajadus toorme järele mitu korda suurem, nagu ka maanteede laiendamisel maha võetava metsa hulk. Loodan, et kuuleme peatselt keskkonnakaitsjate sekkumist sel teemal.

18.02.2020 19.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto