Sisukord
Meie Eesti
Postimees
17.01.2020
Eesti Jaaganti poliitikaradar. Pean saama oma tahtmise, muidu suren! (3) Koalitsioon ruttas ise pensionireformi muutma (6) Alaveri saatus jääb sakslaste otsustada (16) Tuntud tohter arvati perearstide seltsist välja Võrtsjärve lähedalt leiti sööstpommitaja piloodi säilmed (1) Majandus Riigikogu võttis 5G-konkursi luubi alla Naabrid veavad Eestis ebaseaduslikult kaupa laiali (20) Boeingu õnnetu aasta Välismaa Hiina koroonaviirus jõudis üle mere Jaapanisse Indias võeti mõõtu härjataltsutamises Ühendriikidele läheneb taas migrandikaravan Maksupitsitajast saab president Putini lubaduste usin elluviija (4) Putini viimatine üllatus Horvaatia plaanib Emmanuel Macroni ümber veenda Arvamus Juhtkiri: stabiilne korruptsioon jätkub (3) Andres Herkel: Monica Ranna halb pretsedent (11) Andrus Karnau: kui riigi­firmast saab tänupreemia (3) Vastukaja VÄITLUS ⟩ Kas Team Estonia tagab eesti spordile pikaajalise arengu? (2) Aimar Altosaar: koolijuhid – nipsti on, nipsti ei ole Meie Eesti Aleksei Lotman: transpordi-keskkonna umbes sõlmed (4) Leelo Tungal: vastutajad maksavad ka surnud raudset ruuna (6) Yoko Alender: Rail Baltic viib Eesti idast läände (36) Jako Kull: vaimufookus ja vaimukari (2) Kultuur Alandamine laval, kellele ja milleks? (3) Fred Jüssi ja Indra võrk (2) Sport Ermits: õlekõrsi jääb üha vähemaks Eesti medalisaju saladus: head kaaslased «Nii Anetil kui ka Kaial on head võimalused saada kolmandasse ringi.» (1) Tartu Maratoni juubeliaastal käivitub lumekahur Kultuuripärl veeres folklooriarmastaja sülle Erkki Bahovski: Moxit Tartus Nils Niitra: Tartu annab vana hullumaja erafirma buldooseri hoolde (10) Monica Rand pole erakonnast välja viskamise pärast nutnud (3) Vald õpib koos linnadega kaasavat valitsemist Meelelahutus Koomiks Sudoku

Yoko Alender: Rail Baltic viib Eesti idast läände

3 min lugemist
Artikli autor Yoko Alender on ka riigikogu Tiibeti toetusrühma juht. Pildil koos Tema Pühaduse dalai-laama ja Tiibeti eksiilparlamendi spiikriga. Dalai-laama on juhtinud tähelepanu nii kliimamuutustele kui ka Tiibetisse rajatud kiirraudtee keskkonnaprobleemidele. FOTO: Erakogu

Hiigelinvesteeringud maanteedesse on eilne päev, mis soosib vaid autostumist ja suuremaid heiteid. Rail Balticu rajatav trass on eeldus, et raudtee hakkaks maantee-, mere- ja õhutransporti asendama, kirjutab riigikogu keskkonnakomisjoni aseesimees Yoko Alender (Reformierakond).

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Rail Balticu eesmärk on luua Eesti inimestele ja kaubale kiire ja keskkonnasäästlik ühendus Euroopaga. Miks on vaja viia õhust ja maanteelt transport raudteele? Esiteks, et liita Eesti ida asemel läänega. Teiseks, et võimaldada keskkonnasõbralikku valikut, vähendades samas süsinikuheidet ja koormust maanteedele, mis omakorda suurendab maanteeliikluse turvalisust. Lisaks, ja just eelnevatel põhjustel, on raudteele erinevalt neljarajalistest maanteedest olemas rahastus Euroopast. Keskkonnamõju hinnang ütleb selgelt, et Eesti jaoks piisab 2+1-rajalistest maanteedest, mis on oluliselt säästlikumad, aga sama turvalised kui 2+2-maanteed.

Rail Baltic vajab rajamisel palju looduslikku toormaterjali: mulda, kruusa, liiva jms. Neljarajaliste maanteede rajamisel on vajadus toorme järele mitu korda suurem, nagu ka maanteede laiendamisel maha võetava metsa hulk. Loodan, et kuuleme peatselt keskkonnakaitsjate sekkumist sel teemal.

16.01.2020 18.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto