Golf. Kaheksas. Esimene sõiduproov uue põlvkonna Golfiga

Volkswagen Golf FOTO: Volkswagen

Volkswagen Golf on nüüd digiajastu auto. Ent kas vana hea Golf on alles?

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kaheksanda põlvkonna Golf tuleb ilmale huvitavatel aegadel. Jah, nagu kõlavat Hiina needus: et te elaksite huvitavatel aegadel! Autotööstusel on parasjagu käsil erakordselt huvitavad ajad. Ainus, mis selge, on see, et tulevik on segane. Väga segane.

Varasemate põlvede Golfid tõi Volkswagen turule kindla liidrina, õigustatud üleolekuga. Palun, siin on Golf. Parim. Inimesed rõõmustasid ja sõitsid. Golf on kogu aeg olnud omalaadne täiuslikkuse maamärk. Keskklassi autode ühine nimetaja, mida tervikuna polegi keegi osanud üle mängida. Ja mis siis nüüd? Väga lühidalt kokku võttes: poliitikud surusid autotootjad kahvlisse ning tulemuseks on elektriautode armaadad, mis nüüd kõik valmis hakkavad saama. Vähe sellest. Need tuleb ka maha müüa. Enamik läheb kaubaks küll Hiinas, aga osa jääb ka Euroopa kraesse.

Volkswagenit puudutab see kõik otseselt. Samal ajal kui kevadel esimesed Golfid tänavatele hakkavad jõudma, esitleb kontsern oma akuautot ID.3.

Aga tagasi Golfi juurde. Auto, mis on läbimõeldud segu uudsusest ja klassikast, kindlatest lahendustest ja tehnilisest eesliinist. Golfiga ei ole kunagi katsetatud, et vaatame, mis välja tuleb. Disaini on muudetud nii, et vahe eelkäijaga oleks nüanssides. Et uus oleks värske, aga mitte ehmatav. Sõiduomadustes – rõhutan siin eriti eelviimast, seitsmendat põlvkonda – esindab Golf kaalutletud tasakaalu. Mugavus ühelt poolt ning täpsus ja teravus teiselt. Siit ka küsimus, mida mulle on juba korduvalt esitatud: ega nad kaheksandat kuidagi tuksi ei keeranud?

24.01.2020 27.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto