Sisukord
Arvamus
Postimees
17.02.2020
Toetuste arestimine külvas abivajajates segadust (9) Eesti Apteegireformi ilmselt enam ei väära (3) Soome meri andis välja pool aastat kadunud pärnaka (1) Valvekaamera õppesõiduautosse? Pigem mitte (2) Aevastamishooaeg varsti käes Majandus Galeriid ⟩ Eripärased hotellid raputavad Tallinna (1) Jahenev tööturg vähendab nõudlust töökäte järele 2500 ühendust taotlevad tuludeklareerijate annetusi (1) Välismaa Karmid piirangud näivad pidurdavat viiruse levikut Hiinas Kaljulaid: Euroopa peaks suutma rohkem ise hakkama saada (2) Tosin sõjandustrendi: mida ütleb maailma kohta raport «World Military Balance 2020»? (1) Põhilise julgeolekumurena jäid Müncheni konverentsil kõlama Hiina ja Liibüa Arvamus Juhtkiri: läänetuse lainetus (11) Toomas Toomsalu: sääsereis ja surmakutsar (1) Mart Raudsaar: sõnavabadus ei tähenda ajuvabadust (45) Madis Somelar: minister peaks õpetajatega arvestama (1) Kristjan Vassil: kliinikum vajab muutusi (1) Kultuur Svetlana Aleksijevitš: kirjutamisel juhindun vaistust Anu Raua kunstiteos kroonib Tartu rahu lepingut Elutoasõbralikuks tehtud õuduslugu Sport Taas maailmarekordit nihutanud Duplantis: kavatsen tulevikuski piire kompida Guardiola-ajastu lõpp Manchester Citys? PM ROOTSIS ⟩ Evans näitas, et MM-tiitel on tänavu väga lahtine Loginov jäi norralaste hammaste vahele Vana rekordi alistanud Nazarov: ma ei oodanud sellist aega Tartu Kümmekond entusiasti läbis pika Tartu maratoni raja joostes Laest kukkunud krohvilahmakas sundis spordisaali sulgema Linn tahab nõudeid äpitaksodele karmistada (1) Vehkleja Julia Beljajeva kella ei vaata Arvustus ⟩ Romantiline ja suviselt muretu «Talve» Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Raul Potisepp: Mart, osta elektriauto!

3 min lugemist
Elektriauto.  FOTO: Sander Ilvest

Teisipäeval ilmus Postimehes lugu, kus kolumnist Mart Raudsaar kutsub inimesi üles elektriautot mitte soetama. Raudsaar toob välja mitu punkti, miks ta on elektrisõidukite vastane.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Tõsi on see, et elektriautode tootmine on üldjuhul energia- ja materjalimahukam kui sisepõlemismootoriga autode tootmine. Keskkonnasääst saavutatakse sõitmisega, kuna elektriauto ise ei paiska õhku heiteid. Heidelbergi energia- ja keskkonnauuringute instituudi uuringu andmetel võivad elektriautod olla linnakeskkonnas keskkonnasõbralikumad juba pärast 40 000 km läbimist. Peamiselt mõjutavad elektriautode keskkonnasõbralikkust kolm tegurit.

Esiteks, kus aku on toodetud ja milliseid materjale on kasutatud. Näiteks Hiina akud on keskkonnavaenulikumad kui Euroopas või Lõuna-Koreas toodetud. Igal aastal on akud aina keskkonnasõbralikumaks läinud ning nende tootmine muutub puhtamaks. Liitium-iooni akusid, mida täna peamiselt kasutatakse, on võimalik üle 90 protsendi ulatuses taastöödelda. Lisaks on aku eluiga võimalik pikendada – neid saab kasutada energiasalvestina näiteks üleliigse tuule- või päikeseelektri talletamiseks.

15.02.2020 17.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto