Sisukord
Arvamus
Postimees
24.01.2020
Eesti Jaaganti poliitikaradar. Kes vana asja meelde tuletab... (1) Terviseraja ehitus algas puude mahavõtmisega (23) Riik plaanib roolijoodikutele uusi karistusi (46) Majandus Eesti firma püüab Vene pankrotipesast miljoneid Saudi kroonprints aitas häkkida Bezose telefoni (1) Lagarde alustas suurt arutelu (4) Välismaa Paremtsentrist tõrjutud Orbán astub lavale radikaalidega Macroni pensionireformi vastu võideldakse tapmisähvarduste ja elektrikatkestustega (3) Putini reformikava lendab parlamendist läbi Kreekal paluti viia põgenikelaagrist ära 140 haiget last Viimsepäevakell liigutati ajaloo süngeimale näidule (3) Arvamus Juhtkiri: et ooper ei vananeks Kerttu Kirjanen: millal lõppeb ohvri süüdistamine? (25) Tarun Gidwani: India võitleb iga hinge eest (3) Lemmit Kaplinski: elektrivõrguga tuumakala püüdmas (22) Erik Aru: rohepöördega kaasneb üks väga selge oht (10) Raul Potisepp: Mart, osta elektriauto! (7) Meie Eesti Aleksei Lotman: loodus vajab ehitamise eest kaitset (2) Kaarel Relve: ehitiste võimalikkusest hoiualadel Kaarel Relve: hoiualal ehitamisel tuleb mõjusid hinnata Kultuur Meie muusikateater vajaks väikest dopingusüsti? Märgata kosmilist balletti köögivalamus? Sport Kontaveit dikteeris mängu ja sammus järgmisesse ringi PM Monte Carlos ⟩ Tänak: vahet pole, kellega võidelda, lõpuks tuleb kõiki võita Tartu Sotsid külmutavad valimisaastaks Tartu 81-eurose lasteaiatasu (1) Heidi-Ingrid Maaroos ja Tiiu Aro: vaimu ja võimu põrkumine kliinikumis (1) Vastsed aukodanikud näevad Tartu keskpunktina ülikooli (1) Olümpialootus Kristin Kuuba servib pallid ribadeks Ühel ajal alustanud kultuurikeldrid ei kavatse kumbki nime muuta Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Raul Potisepp: Mart, osta elektriauto!

3 min lugemist
Elektriauto.  FOTO: Sander Ilvest

Teisipäeval ilmus Postimehes lugu, kus kolumnist Mart Raudsaar kutsub inimesi üles elektriautot mitte soetama. Raudsaar toob välja mitu punkti, miks ta on elektrisõidukite vastane.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Tõsi on see, et elektriautode tootmine on üldjuhul energia- ja materjalimahukam kui sisepõlemismootoriga autode tootmine. Keskkonnasääst saavutatakse sõitmisega, kuna elektriauto ise ei paiska õhku heiteid. Heidelbergi energia- ja keskkonnauuringute instituudi uuringu andmetel võivad elektriautod olla linnakeskkonnas keskkonnasõbralikumad juba pärast 40 000 km läbimist. Peamiselt mõjutavad elektriautode keskkonnasõbralikkust kolm tegurit.

Esiteks, kus aku on toodetud ja milliseid materjale on kasutatud. Näiteks Hiina akud on keskkonnavaenulikumad kui Euroopas või Lõuna-Koreas toodetud. Igal aastal on akud aina keskkonnasõbralikumaks läinud ning nende tootmine muutub puhtamaks. Liitium-iooni akusid, mida täna peamiselt kasutatakse, on võimalik üle 90 protsendi ulatuses taastöödelda. Lisaks on aku eluiga võimalik pikendada – neid saab kasutada energiasalvestina näiteks üleliigse tuule- või päikeseelektri talletamiseks.

23.01.2020 25.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto