Sisukord
Arvamus
Postimees
19.02.2020
Ilves: loodan, et lääs ei ole veel lõppenud (15) Eesti Küberpättide nahka läks 13 miljonit eurot Apteekrid andsid reformipöörajate vastu turmtuld Tallinna linnapolitsei saatis Maardu taksojuhtidele ultimaatumi Mäggi: Eestil on Hiinast rohkem võita kui kaotada (1) Pärnu võimuliit läks lõhki Jäävaba meri ajas hülged poegima laidudele Majandus Riigifirma napsas kuluka võidu Intervjuu ⟩ Saksamaa ja Euroopa huvid käivad käsikäes Välismaa Venemaal kaalutakse ekspresidentide puutumatust (1) Rootsis valmis maailma suurim vastlakukkel Torm tõi Iiri rannikule hüljatud laeva Arvamus Juhtkiri: rekordhind ja kaotatud aastad (2) Arved Breidaks: Tehvandile suusahall (1) Paloma Krõõt Tupay: presidendi punane joon (7) Marek Sammul: suletus toodab konnatiike (2) Indrek Leppik, Viljar Kähari: Eesti pakub katuseta maja Erkki Bahovski: kodanike Euroopa (1) Meie Eesti Aimar Altosaar: Eesti rahva küpsustunnistus Sergei Metlev: manifest kui kahtlusi vaigistav lootus (2) Imbi Paju: mõtisklus Eesti riigist ja rahvastest Kultuur Jaan Krossi põrgu ja purgatoorium Kommunism veetles vaid kodanlikust spliinist? Sport Türgi korvpallur võttis uue nime Heino Endeni järgi Kodus teise kuldmedali teeninud Wierer: värisesin viimases tiirus päris palju Anett Kontaveit pääses Dubais teise ringi Anett Kontaveit: sisehallist välja minek tahab harjumist, aga sain hästi hakkama Tartu Aksel Part: autosõit kui asotsiaalne tegevus (4) Mall Värva: loodusega koosolemise ilu ja võlu Prokuratuur täpsustas Valvo Semilarski süüdistust (1) Miss Valentine toob Tartusse 35 riigi parimad võimlejad Raatuse koolis püsivad pinged löövad direktori Toomas Kingu vererõhu lakke Piinatud hinged treppidel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Raul Potisepp: Mart, osta elektriauto!

3 min lugemist
Elektriauto.  FOTO: Sander Ilvest

Teisipäeval ilmus Postimehes lugu, kus kolumnist Mart Raudsaar kutsub inimesi üles elektriautot mitte soetama. Raudsaar toob välja mitu punkti, miks ta on elektrisõidukite vastane.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Tõsi on see, et elektriautode tootmine on üldjuhul energia- ja materjalimahukam kui sisepõlemismootoriga autode tootmine. Keskkonnasääst saavutatakse sõitmisega, kuna elektriauto ise ei paiska õhku heiteid. Heidelbergi energia- ja keskkonnauuringute instituudi uuringu andmetel võivad elektriautod olla linnakeskkonnas keskkonnasõbralikumad juba pärast 40 000 km läbimist. Peamiselt mõjutavad elektriautode keskkonnasõbralikkust kolm tegurit.

Esiteks, kus aku on toodetud ja milliseid materjale on kasutatud. Näiteks Hiina akud on keskkonnavaenulikumad kui Euroopas või Lõuna-Koreas toodetud. Igal aastal on akud aina keskkonnasõbralikumaks läinud ning nende tootmine muutub puhtamaks. Liitium-iooni akusid, mida täna peamiselt kasutatakse, on võimalik üle 90 protsendi ulatuses taastöödelda. Lisaks on aku eluiga võimalik pikendada – neid saab kasutada energiasalvestina näiteks üleliigse tuule- või päikeseelektri talletamiseks.

18.02.2020 19.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto