N, 26.05.2022

Seadus vajutab elektritõukside pidurile

Anna Ploompuu
, reporter
Seadus vajutab elektritõukside pidurile
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 3
Jalakäija vahetus lähetuses tuleb kergliikuriga – olgu selleks siis elektritõukeratas või tasakaaluliikur – sõita jalakäija tavakiirusel.
Jalakäija vahetus lähetuses tuleb kergliikuriga – olgu selleks siis elektritõukeratas või tasakaaluliikur – sõita jalakäija tavakiirusel. Foto: Tairo Lutter

Elektritõukerattad on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel teel liiklusseadusse. Uued reeglid peaks kehtima hakkama tänavu juulis.

Seni on elektritõukeratast liikluses määratletud kui jalakäija abivahendit, millega tohib liikuda kõnniteel. Läinud suvel võiski tänaval üha sagedamini näha, kuidas jalakäijatest vuravad kõnniteel mööda elektritõukerattad ja seda üsnagi suurel kiirusel – näiteks 25 kilomeetrit tunnis. See aga ei pruugi olla turvaline.

«Möödunud suvel tulid elektritõukerattad liikluspilti suhteliselt ootamatult,» nentis majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Ehkki üldiselt käituti ministri hinnangul elektri­tõukeratastega mõistlikult, aitaks nende seadusse kirjutamine Aasa hinnangul kaasa üldisele liiklusohutusele. «Tuleb valmis olla, et aastast aastasse hakkab elektritõukerataste arv linnapildis kasvama, mistõttu peavad kõik liiklejad üha enam sellega arvestama,» selgitas Aas.

Nii kõlas eile valitsuse liiklus­komisjoni istungil majandus- ja kommunikatsiooni­ministeeriumi ühe ettepanekuna lisada liiklusseadusse eraldi sõidukiliik «kergliikur». Kergliikuri all mõeldakse nii elektritõukeratast kui ka tasa­kaaluliikurit.

Märksõnad
Salvesta lood hiljem lugemiseks!
Minu lood
Eesti uudised
Majandus
Maailm
Arvamus
Kultuur
Sport
Tartu Postimees
Tagasi üles