Seadus vajutab elektritõukside pidurile

Jalakäija vahetus lähetuses tuleb kergliikuriga – olgu selleks siis elektritõukeratas või tasakaaluliikur – sõita jalakäija tavakiirusel. FOTO: Tairo Lutter

Elektritõukerattad on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel teel liiklusseadusse. Uued reeglid peaks kehtima hakkama tänavu juulis.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Seni on elektritõukeratast liikluses määratletud kui jalakäija abivahendit, millega tohib liikuda kõnniteel. Läinud suvel võiski tänaval üha sagedamini näha, kuidas jalakäijatest vuravad kõnniteel mööda elektritõukerattad ja seda üsnagi suurel kiirusel – näiteks 25 kilomeetrit tunnis. See aga ei pruugi olla turvaline.

«Möödunud suvel tulid elektritõukerattad liikluspilti suhteliselt ootamatult,» nentis majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Ehkki üldiselt käituti ministri hinnangul elektri­tõukeratastega mõistlikult, aitaks nende seadusse kirjutamine Aasa hinnangul kaasa üldisele liiklusohutusele. «Tuleb valmis olla, et aastast aastasse hakkab elektritõukerataste arv linnapildis kasvama, mistõttu peavad kõik liiklejad üha enam sellega arvestama,» selgitas Aas.

Nii kõlas eile valitsuse liiklus­komisjoni istungil majandus- ja kommunikatsiooni­ministeeriumi ühe ettepanekuna lisada liiklusseadusse eraldi sõidukiliik «kergliikur». Kergliikuri all mõeldakse nii elektritõukeratast kui ka tasa­kaaluliikurit.

28.01.2020 30.01.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto