Sisukord
Majandus
Tänane leht
03.02.2020
Eesti Roolijoodikut ainult vangla ei aita (31) Raievaidluses langeb fakt emotsiooni ees (60) Panganõukogu punnseis sai aastaseks Majandus Põllumehed loodavad, et tali jääb taeva Madis Müller kutsub arutlema inflatsiooni­eesmärgi üle (36) Täitur arestis 31 euro pärast Armin Karu firma vara Kütusemüüjad soovivad aktsiisireformi (11) Brexit on käes: mis sellest tavainimesele muutub? Välismaa Koroonaviirus nõudis esimese ohvri väljaspool Hiinat REPORTAAŽ ⟩ Belfastis purjetati uude ajastusse trummikõmina saatel Arvamus Juhtkiri: kliimakriisi ökonoomika (6) Aarne Seppel: andke mu raha tagasi! (12) Rein Oidekivi: Austria gambiit Hallar Meybaum: rohepöördest realistlikult (5) Andi Hektor: nutikas õhtumaine väikeriik, mis mõtleb suurelt (3) Kultuur Musta laega lavastus Kõrb kasvab Mis toimub Pariisi eeslinnas? Sport Mees, kes vajas tippu jõudmiseks üksnes kirge Kalev murdis Euroliigas mängiva Zenidi teist korda maha Kaksikvõidu saanud eestlased parandasid rekordeid Ilves võttis stabiilselt punkte Uus varustus viis Aigro sihile Kenini talenti märgati juba viieaastaselt Tartu Võimuvahetus teeb Tartu valitsemise kallimaks Keele teritaja: aasta kääne Kooli juhtkond lukustas õpilaste koolis hoidmiseks rõivistud (21) Prokurör Kretel Tamm: korrumpeerunud ametnike tabamine nõuab jälitustegevust (1) Tartu tervishoiukõrgkooli magistrikraadiga õed parandavad maailma Videokatse ⟩ Kuidas saab autot moodsa varguse eest kaitsta? (4) Tartmusile meeldib osta jõhkra koloriidi ja skandaalse sisuga karikatuurseid töid Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kütusemüüjad soovivad aktsiisireformi

2 min lugemist
Kütusena kasutatava vedelgaasi aktsiisimäär tõusis 108 euroni 1000 kilogrammi kohta. Samuti kerkis kütteainena kasutatava maagaasi aktsiisimäär. FOTO: Marko Saarm/Sakala

Kütuseaktsiis tuleks siduda CO2-heitega, panevad ette mootorikütuse maksustamist pooldavad Eesti suuremad kütusemüüjad.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Praegu sõltub bensiini, diisli- ja gaasilise kütuse aktsiisi määr poliitilisest otsusest. Aktsiisi tõstetakse sinna-tänna peamiselt riigieelarve täitmise eesmärgil. Üks rusikareegel on siiski see, et diislimaksu hoitakse veidi madalamal kui bensiiniaktsiisi, et soodustada rahvusvahelist kaubavedu maanteel.

Kui palju mingi kütus põledes keskkonda CO2 paiskab, ei arvestata üldse. Seda tunnistab ka rahandusministeerium. Näiteks eritub vedelgaasist ehk LPGst põletamisel atmosfääri kõigist autokütustest kõige rohkem süsihappegaasi, kuid selle maksumäär on pea kolm korda väiksem kui bensiinil.

01.02.2020 04.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto