Kas eestlane eelistab eestimaist?

Üvasi talu pererahvas, Anne ja Lenno Grünberg teevad oma juustudele pidevat tutvustustööd laatadel, kus käiakse laadaperioodil igal nädalavahetusel. „Kes on saanud laadal meie juustu maitsta, see teab toodet ka poest otsida. Oleme püüdnud inimestele oma maitsetega meelde jääda ja siiani on see toiminud,” ütles Anne Grünberg. FOTO: Kristina Traks

Eesti inimesele meeldib kohalik toit küll väga, kuid paraku otsustab ikkagi rahakott – kui raha kodumaise (ja sageli tunduvalt kallima) toidu­kraami ostmiseks pole, rändab ostukorvi odavam importtoode.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Põlvamaal küüslauke ja sibulaid kasvatava Kõlleste Garlic OÜ juhataja Vaike Soosaar ütles, et inimesed vaatavad pingsalt toote hinda. „Kes vaatab ainult hinda, see ei pruugi üldse Eesti küüslauku või sibulat osta. Kahjuks me ei saa välisturule vastu. Hiina küüslaugukasvatajad võtavad aastas kaks saaki ja sealt tuleb juba suur hinnavahe meiega,” selgitas ta. „Võtmekoht on tihti kaubandus ja kaupmehe suhtumine kohalikku tootesse. Ka nemad peaksid oma lettidel eelistama siinset kaupa, kuid ega seda palju tegema ei kiputa.”

Kiidusõnu jagus Soosaarel Coopile ja Tallinna Kaubamajale. Coopiga alustas küüslaugukasvataja koostööd alles detsembris ja Kaubamajagagi pole veel aastatki täis. „Oleme turul nii uued, et ei oska veel hinnatagi, kuidas läheb. Samas tellimused kasvavad, järelikult meie kaup läheb. Mida rohkemates poodides on müügil eestimaine küüslauk, seda enam kasvab ka inimeste teadmine, et poestki saab kohalikku toodet,” sõnas ta.

05.02.2020 07.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto