Sisukord
Arter
Postimees
17.02.2020
Toetuste arestimine külvas abivajajates segadust (9) Eesti Apteegireformi ilmselt enam ei väära (3) Soome meri andis välja pool aastat kadunud pärnaka (3) Valvekaamera õppesõiduautosse? Pigem mitte (2) Aevastamishooaeg varsti käes Majandus Galeriid ⟩ Eripärased hotellid raputavad Tallinna (1) Jahenev tööturg vähendab nõudlust töökäte järele 2500 ühendust taotlevad tuludeklareerijate annetusi (1) Välismaa Karmid piirangud näivad pidurdavat viiruse levikut Hiinas Kaljulaid: Euroopa peaks suutma rohkem ise hakkama saada (2) Tosin sõjandustrendi: mida ütleb maailma kohta raport «World Military Balance 2020»? (1) Põhilise julgeolekumurena jäid Müncheni konverentsil kõlama Hiina ja Liibüa Arvamus Juhtkiri: läänetuse lainetus (12) Toomas Toomsalu: sääsereis ja surmakutsar (1) Mart Raudsaar: sõnavabadus ei tähenda ajuvabadust (56) Madis Somelar: minister peaks õpetajatega arvestama (1) Kristjan Vassil: kliinikum vajab muutusi (1) Kultuur Svetlana Aleksijevitš: kirjutamisel juhindun vaistust Anu Raua kunstiteos kroonib Tartu rahu lepingut Elutoasõbralikuks tehtud õuduslugu Sport Taas maailmarekordit nihutanud Duplantis: kavatsen tulevikuski piire kompida Guardiola-ajastu lõpp Manchester Citys? PM ROOTSIS ⟩ Evans näitas, et MM-tiitel on tänavu väga lahtine Loginov jäi norralaste hammaste vahele Vana rekordi alistanud Nazarov: ma ei oodanud sellist aega Tartu Kümmekond entusiasti läbis pika Tartu maratoni raja joostes Laest kukkunud krohvilahmakas sundis spordisaali sulgema Linn tahab nõudeid äpitaksodele karmistada (1) Vehkleja Julia Beljajeva kella ei vaata Arvustus ⟩ Romantiline ja suviselt muretu «Talve» (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Sõiduproov. Auto, mis päästis Opeli hiigetrahvist

3 min lugemist
Must mootorikate ja katus. Julge ja sugugi mitte halb valik, kuigi ei pruugi alati kõigile meeldida. FOTO: Thorsten Weigl

Opel Grandland X Hybrid4 on nagu kangelane lihtsas linnadžiibinahas, mis lõpuks päästab terve auväärse margi.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Opelil oli seda hübriidi väga vaja. Miks?

Lühike vastus: et vältida ähvardavat hiigeltrahvi. Lihtsalt lahti seletades on lugu järgmine. Euroopa Liit on aasta-aastalt vähendanud autotootjatele kehtestatud CO2 koguse piirnormi. 2021. aastaks ei tohi ühe margi sõiduautode mudelirivi keskmine CO2 näitaja ületada 95 grammi kilomeetri kohta. See tähendab, et tohib küll müüa autosid, mis emiteerivad rohkem süsihappegaasi, aga et keskmine ei ületaks 95 g/km, peab tootjal olema ette näidata mudel(eid), mille vastav näitaja on tunduvalt väiksem. Oluline, et keskmine kokku tuleks. Kui ei tule, halastust ei tunta ja tootja saab kaela trahvi, kus iga gramm üle normi võib maksma minna miljoneid eurosid.

Trahvihirm ei vaevanud ainult Opelit, vaid sellega maadlevad teisedki autotootjad. Siin tulebki mängu pistikhübriid-linnadžiip Grandland X Hybrid4 – esimese hooga üsna keerulise nimega päästeauto, mis Opeli emiteeritava süsihappegaasi piirnormidesse pressib. Ja seega trahvidest päästab. Eks lipu peab kõrgele tõstma ka elektriline Corsa-e, et asi ikka kindla peale tehtud saaks. Ja 2024. aastaks on selge plaan ühel või teisel viisil elektrifitseerida kõik Opeli sõiduautod.

Kas see on Opeli esimene pistikhübriid?

Jah, ja mitte ainult. (Vahemärkus: meenub küll Ampera, kuid Amperat siiski ei loeta tehniliselt pistikhübriidiks.) See on ka esimene Saksa margi toodetud pistikhübriid linnadžiibi kujul. Ning seegi pole veel kõik.

15.02.2020 17.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto