Sisukord
Majandus
Tänane leht
13.02.2020
Eesti Venemaa kuhjas Balti riikide piirile moodsat relvastust (35) Politsei eest põgenenud teismeline tegi avarii Sõõrumaa teeb Patareist teise Rotermanni (2) «Proviisorid otsustavad ise, kellelt nad ravimeid ostavad» (6) Õiguskomisjon viivitab otsusega (24) Majandus Algab aeg, kus kõik punuvad maksuametisse CO2 nõuded löövad autoturu hinnad uppi (15) Välismaa Erdoğani uued ähvardused seavad Türgi Moskvaga kokkupõrke kursile Norra naftafirma paneb puurlaeva valvama robotkoera Salvini läheb migrantide merele jätmise eest kohtu alla (14) Ungari kiusu pehmendab sel korral Kanada korraldatud hommikusöök (4) Arvamus Juhtkiri: panda, tunnel ja 5G Tõnis Oja: soovitus valitsusele (20) Kristiina Raud: kool peegeldab ühiskonda – LGBT+ uuring (24) Indrek Liiva: kliimaneutraalne tuumajaam (3) Kaia Beilmann: mahendatud ja mahendamata uhkus (1) Andreas Kaju: ela vabana või sure (6) Meie Eesti Haigekassa juht: raha võiks alati rohkem olla Kadri Tammepuu: tervis päästab rahakoti Nimi maksab: haigekassa või tervisekassa (10) Kultuur Peeter Raudsepp teatri võimalikkusest Rakveres Sport Alla(kahe)meetrimehed vallutavad korvpalliplatsi PM Rootsis | Talveralli ilma lumeta. Kellele seda vaja? Kriisk ja Tõniste ei toeta Sõõrumaa ettepanekut Tallinn Sõõrumaa teeb Patareist teise Rotermanni (2) Maa Elu Peipsi sibula varu talveks läbi, aga kasvatajaid juurde ei tule (1) Nädala mõte: mure kohaliku toiduga Mida arvavad loomad ja linnud tuulikutest? (2) Ootamatult lehmapidajaks hakanud mees saab teenetemärgi Soe ilm ei lase põllule lupjama (1) Nõutumad väetised on otsas Ilmajutt: jäide ja kiilasjää Mänd on aidanud inimestel ellu jääda Seemnemood 2020 – moes on puhtad värvid Kuue aastaga ostis riik eraomanikelt välja 215 kaitsealust kinnistut Jäävaba talv on kalale puhkus, kalurile nuhtlus Tartu Tartus käib päikeseauto ehitamine (2) Tanel Tein: Urmas Klaasi viimane soolo (2) Korraldaja lubab Eesti Laulul mullusest kõvemat vaatemängu Pikale veninud Moxit tõi Monica Rannale rohkem raha (1) Elva vaksali noobel restoran sulges uksed (1) Jõulukingitus jõudis pärale enne sõbrapäeva Tartu naised pääsesid Balti liigas play-off’i Kunst käsikäes füüsikaga tegid Vesuuvi kuuldavaks Hando Runnel pani nimekad inimesed laulu sisse (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

CO2 nõuded löövad autoturu hinnad uppi

5 min lugemist
Heitetrahvid autotootjate kaupa  FOTO: Pm

Euroopa Komisjoni kehtestatud heitenõuded löövad autoturul hinnad pea peale, sest 2021. aastaks peab autode keskmine õhku paisatud CO2 kogus langema vähemalt 95 grammi peale kilomeetri kohta. Iga ülemäärane gramm tähendab 95-eurost trahvi auto kohta.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Renault’ edasimüüja ABC Motorsi tegevjuht Martin Uudla ütles, et Renault lõi numbrid kokku, ja kui 2020. aasta lõpuks on keskmine heitekogus 96 grammi, siis on tootjal otsekohe soolas 160 miljoni euro suurune trahv. «See on meeletu summa. Kõikidel autotootjatel on raskusi, Tesla välja arvatud,» ütles Uudla.

Et täita nõuded ja kõrge CO2-heitega masinate kahju tasa teha, peavad autotootjad müüma rohkem keskkonnasäästlikke autosid. Sellele on Uudla sõnul juba paljude edasimüüjate juures hinnad reageerinud. «Täna tõusevad bensiinimootoritega autode hinnad, sest nende heitesisaldus on kõrge, langevad aga diiselmootoritega autode hinnad, sest kuigi lämmastikuheide on nende puhul suur, siis CO2 kogus väike,» selgitas ta. Heidete kogus on iga auto puhul erinev. Uudla toob näiteks üheksakohalise Trafic Combi, mille mootori CO2-heide on 168 grammi kilomeetri kohta. «Et seda tasakaalustada, on vaja müüa elektriautosid,» selgitas ta. Näiteks võib näha, et Renault on alustanud suure elektriautode müügikampaaniaga, et nõudeid täita.

12.02.2020 14.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto